Legendární výrobce zbraní a dalších vojenských systémů, ruský Kalašnikov, představil koncept elektrického supervozu CV-1. Foto: Kalašnikov

Legendární výrobce zbraní a dalších vojenských systémů, ruský Kalašnikov, představil koncept elektrického supervozu CV-1. | Foto: Kalašnikov

Podle zprávy agentury RIA Novosti se s ním chce zařadit mezi přední výrobce elektromobilů, jako je Tesla. Foto: Kalašnikov

Podle zprávy agentury RIA Novosti se s ním chce zařadit mezi přední výrobce elektromobilů, jako je Tesla. | Foto: Kalašnikov

Při pohledu na fotografie auta, které připomíná něco mezi žigulíky a moskviči ze 70.–80. let se zdálo, že někdo naletěl na vtip. Foto: Kalašnikov

Při pohledu na fotografie auta, které připomíná něco mezi žigulíky a moskviči ze 70.–80. let se zdálo, že někdo naletěl na vtip. | Foto: Kalašnikov

Informace jsou ale přímo na oficiálním webu, tohle Kalašnikov skutečně myslí vážně! Foto: Kalašnikov

Informace jsou ale přímo na oficiálním webu, tohle Kalašnikov skutečně myslí vážně! | Foto: Kalašnikov

Na Moskvič jsme si vzpomněli správně, jde skutečně o karosérii inspirovanou modelem Иж-2125 Combi. Kalašnikov tedy sází na retro vlnu. Foto: Kalašnikov

Na Moskvič jsme si vzpomněli správně, jde skutečně o karosérii inspirovanou modelem Иж-2125 Combi. Kalašnikov tedy sází na retro vlnu. | Foto: Kalašnikov

Ostatně u i nás se plánuje elektromobil inspirovaný Škodou 110 R ze 70. let. Ale čistě subjektivně erko vypadalo přece jen trochu lépe než Moskvič... Foto: Kalašnikov

Ostatně u i nás se plánuje elektromobil inspirovaný Škodou 110 R ze 70. let. Ale čistě subjektivně erko vypadalo přece jen trochu lépe než Moskvič... | Foto: Kalašnikov

Kalašnikov tvrdí, že se při návrhu inspiroval zkušenostmi světových automobilek. Foto: Kalašnikov

Kalašnikov tvrdí, že se při návrhu inspiroval zkušenostmi světových automobilek. | Foto: Kalašnikov

Jeho CV-1 má mít výkon 220 kW a na rychlost 100 km/h se má dostat za šest sekund. Foto: Kalašnikov

Jeho CV-1 má mít výkon 220 kW a na rychlost 100 km/h se má dostat za šest sekund. | Foto: Kalašnikov

Akumulátor s kapacitou 90 kW/h by měl stačit na dojezd 350 km. Foto: Kalašnikov

Akumulátor s kapacitou 90 kW/h by měl stačit na dojezd 350 km. | Foto: Kalašnikov

Kalašnikov se pohlubil i dalšími novinkami. Toto je elektrický motocykl SM-1. Foto: Kalašnikov

Kalašnikov se pohlubil i dalšími novinkami. Toto je elektrický motocykl SM-1. | Foto: Kalašnikov

Objednalo si ho ruské ministerstvo obrany. Foto: Kalašnikov

Objednalo si ho ruské ministerstvo obrany. | Foto: Kalašnikov

Maximální rychlost jízdy je 90 km/h. Foto: Kalašnikov

Maximální rychlost jízdy je 90 km/h. | Foto: Kalašnikov

Jedno nabití baterií Li-Ion by mělo stačit na 150 km jízdy. Foto: Kalašnikov

Jedno nabití baterií Li-Ion by mělo stačit na 150 km jízdy. | Foto: Kalašnikov

Motor má vodní chlazení. Foto: Kalašnikov

Motor má vodní chlazení. | Foto: Kalašnikov

Motocykl měří na délku 2,2 m, výška je 1,3 m. Foto: Kalašnikov

Motocykl měří na délku 2,2 m, výška je 1,3 m. | Foto: Kalašnikov

Ještě několik dalších detailů elektromotocyklu SM-1. Foto: Kalašnikov

Ještě několik dalších detailů elektromotocyklu SM-1. | Foto: Kalašnikov

Ještě několik dalších detailů elektromotocyklu SM-1. Foto: Kalašnikov

Ještě několik dalších detailů elektromotocyklu SM-1. | Foto: Kalašnikov

Ještě několik dalších detailů elektromotocyklu SM-1. Foto: Kalašnikov

Ještě několik dalších detailů elektromotocyklu SM-1. | Foto: Kalašnikov

Ještě několik dalších detailů elektromotocyklu SM-1. Foto: Kalašnikov

Ještě několik dalších detailů elektromotocyklu SM-1. | Foto: Kalašnikov

Toto je hybridní buggy OV-2. Foto: Kalašnikov

Toto je hybridní buggy OV-2. | Foto: Kalašnikov

Další elektromobil pro civilní využití. Foto: Kalašnikov

Další elektromobil pro civilní využití. | Foto: Kalašnikov

A tato obluda kterou uvnitř někdo řídí, by asi jednou měla chodit do války. Foto: Kalašnikov

A tato obluda kterou uvnitř někdo řídí, by asi jednou měla chodit do války. | Foto: Kalašnikov

 Foto: Kalašnikov

| Foto: Kalašnikov

 Foto: Kalašnikov

| Foto: Kalašnikov

 Foto: Kalašnikov

| Foto: Kalašnikov

 Foto: Kalašnikov

| Foto: Kalašnikov

 Foto: Kalašnikov

| Foto: Kalašnikov

Podle zprávy agentury RIA Novosti se s ním chce zařadit mezi přední výrobce elektromobilů, jako je Tesla. Foto: Kalašnikov
Při pohledu na fotografie auta, které připomíná něco mezi žigulíky a moskviči ze 70.–80. let se zdálo, že někdo naletěl na vtip. Foto: Kalašnikov
Informace jsou ale přímo na oficiálním webu, tohle Kalašnikov skutečně myslí vážně! Foto: Kalašnikov
Na Moskvič jsme si vzpomněli správně, jde skutečně o karosérii inspirovanou modelem Иж-2125 Combi. Kalašnikov tedy sází na retro vlnu. Foto: Kalašnikov
27
Fotogalerie

Kalašnikov chce konkurovat Tesle. Vyrobil elektrický Moskvič…

Po novém motocyklu pro potřeby ruských policejních složek bude znovuzrozená značka, která se proslavila výrobou útočného samopalu, vyrábět i elektromobil.

Legendární výrobce zbraní a dalších vojenských systémů, ruský Kalašnikov, představil koncept elektrického supervozu CV-1. Podle zprávy agentury RIA Novosti se s ním chce zařadit mezi přední výrobce elektromobilů, jako je Tesla.

Při pohledu na fotografie auta, které připomíná něco mezi žigulíky a moskviči ze 70.–80. let se zdálo, že někdo naletěl na vtip. Informace jsou ale přímo na oficiálním webu, tohle Kalašnikov skutečně myslí vážně!

Na Moskvič jsme si vzpomněli správně, jde skutečně o karosérii vycházející z jeho modelu Иж-2125 Combi, který se začal prodávat v roce 1973. Kalašnikov tedy sází na retro vlnu. Ostatně i u nás se plánuje elektromobil inspirovaný Škodou 110 R ze 70. let. Ale čistě subjektivně erko vypadalo přece jen trochu lépe než Moskvič...

Kalašnikov tvrdí, že se při návrhu inspiroval zkušenostmi světových automobilek. „Chceme přímo konkurovat Tesle, protože je v současné době úspěšným projektem elektrického vozidla. Očekáváme, že s ní budeme držet krok,“ uvedla mluvčí firmy Sofia Ivanovová pro web RBK.

Model CV-1 má mít výkon 220 kW a na rychlost 100 km/h se má dostat za šest sekund. Akumulátor s kapacitou 90 kW/h by měl stačit na dojezd 350 km. Kdy se má ale koncept dostat do výroby a prodeje, Kalašnikov neprozradil.

Podívejte se na fotografie supervozu v galerii. Najdete v ní také elektrický motocykl Kalašnikov SM-1, hybridní buggy OV-2 a bojového mech-robota.

Doporučujeme

Články odjinud