Land Rover nás minulý týden překvapil  velkými změnami v nabídce off-roadu Defender . Značka se rozhodla ukončit výrobu a prodej modelu s naftovými čtyřválci a místo nich si připravila mild-hybridní řadové šestiválce - D200, D250 a D300. Již základní motorizace bude dosahovat točivého momentu 500 N.m, což je o 70 N.m víc než u dvoulitru. Zdroj: Land Rover

Land Rover nás minulý týden překvapil velkými změnami v nabídce off-roadu Defender. Značka se rozhodla ukončit výrobu a prodej modelu s naftovými čtyřválci a místo nich si připravila mild-hybridní řadové šestiválce - D200, D250 a D300. Již základní motorizace bude dosahovat točivého momentu 500 N.m, což je o 70 N.m víc než u dvoulitru. | Zdroj: Land Rover

Vyvstala tak otázka, kdy k této výměně v nabídce značky dojde, respektive kdy se nové motorizace objeví v autosalonech. Odpovědi na otázky nám dorazili přímo z centrály značky. Dvoulitrové vznětové motory již v blízké budoucnosti nebude možné objednat, přesný datum však nezazněl. Zdroj: Land Rover

Vyvstala tak otázka, kdy k této výměně v nabídce značky dojde, respektive kdy se nové motorizace objeví v autosalonech. Odpovědi na otázky nám dorazili přímo z centrály značky. Dvoulitrové vznětové motory již v blízké budoucnosti nebude možné objednat, přesný datum však nezazněl. | Zdroj: Land Rover

Podle  Land Roveru  k tomu dojde během tohoto listopadu. Záleží totiž na počtu aktuálních objednávek. Jisté je tedy nyní jen to, že pokud chcete defender ještě se „starým“ motorem, neměli byste otálet. V tu samou dobu by pak měly do nabídky naběhnout nové šestiválce. Některé z vás taky možná napadlo, že Land Rover bude chtít za větší počet válců i víc peněz. Zdroj: Land Rover

Podle Land Roveru k tomu dojde během tohoto listopadu. Záleží totiž na počtu aktuálních objednávek. Jisté je tedy nyní jen to, že pokud chcete defender ještě se „starým“ motorem, neměli byste otálet. V tu samou dobu by pak měly do nabídky naběhnout nové šestiválce. Některé z vás taky možná napadlo, že Land Rover bude chtít za větší počet válců i víc peněz. | Zdroj: Land Rover

Automobilka nám však sdělila, že cena za základní motorizaci D200 zůstane stejná. Jediný letmý nárůst ceny bude s digitálním příjmem autorádia, které bude součástí standardní výbavy. Defender D200 se čtyřválcem stojí aktuálně  1.479.104 Kč  (verze 110, základní výbava). Zdroj: Land Rover

Automobilka nám však sdělila, že cena za základní motorizaci D200 zůstane stejná. Jediný letmý nárůst ceny bude s digitálním příjmem autorádia, které bude součástí standardní výbavy. Defender D200 se čtyřválcem stojí aktuálně 1.479.104 Kč (verze 110, základní výbava). | Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

V motorové nabídce vozu nastalo střídání stráží. Odchází vznětový čtyřválcový motor o objemu dvou litrů, který poháněl verze D200 a D240. Auto,  které jsme nedávno otestovali , tak již brzy nepůjde koupit. Zdroj: Land Rover

V motorové nabídce vozu nastalo střídání stráží. Odchází vznětový čtyřválcový motor o objemu dvou litrů, který poháněl verze D200 a D240. Auto, které jsme nedávno otestovali, tak již brzy nepůjde koupit. | Zdroj: Land Rover

Místo něj je tu nový vznětový šestiválec o objemu třech litrů s mild-hybridní technologií, který bude pohánět motorizace D200, D250 a D300. Nejsilnější verze motoru bude produkovat výkon 300 koní a 650 N.m točivého momentu. Akcelerace z 0 na 100 km/h pak bude záležitostí 6,7 sekundy. Zdroj: Land Rover

Místo něj je tu nový vznětový šestiválec o objemu třech litrů s mild-hybridní technologií, který bude pohánět motorizace D200, D250 a D300. Nejsilnější verze motoru bude produkovat výkon 300 koní a 650 N.m točivého momentu. Akcelerace z 0 na 100 km/h pak bude záležitostí 6,7 sekundy. | Zdroj: Land Rover

Vyšší hmotnost vozů a tudíž i větší hlad po naftě tabulkově vykompenzuje mild-hybridní technika. Aby toho u defenderu nebylo málo, přibyl do nabídky motorizací ještě plug-in hybrid P400e. Ten je podle všeho podobný tomu  v Range Roveru . Má dvoulitrový čtyřválec o výkonu 300 koní a elektromotor o výkonu 105 kW. Zdroj: Land Rover

Vyšší hmotnost vozů a tudíž i větší hlad po naftě tabulkově vykompenzuje mild-hybridní technika. Aby toho u defenderu nebylo málo, přibyl do nabídky motorizací ještě plug-in hybrid P400e. Ten je podle všeho podobný tomu v Range Roveru. Má dvoulitrový čtyřválec o výkonu 300 koní a elektromotor o výkonu 105 kW. | Zdroj: Land Rover

Kombinovaný výkon tak dělá 404 koní a 640 N.m točivého momentu. To stačí k akceleraci na stovku za 5,6 sekundy. Baterie o kapacitě 19,2 kWh vystačí na ujetí více než 40 kilometrů čistě na elektřinu. Pro Land Rover je ale nejdůležitější, že mu teď v tabulce svítí hodnota jen lehce přes 3l/100 km. Zdroj: Land Rover

Kombinovaný výkon tak dělá 404 koní a 640 N.m točivého momentu. To stačí k akceleraci na stovku za 5,6 sekundy. Baterie o kapacitě 19,2 kWh vystačí na ujetí více než 40 kilometrů čistě na elektřinu. Pro Land Rover je ale nejdůležitější, že mu teď v tabulce svítí hodnota jen lehce přes 3l/100 km. | Zdroj: Land Rover

V tiskové zprávě značka uvádí, že plug-in hybridní motorizace je určena pro delší verzi karoserie 110. Motorizace P400 v nabídce zůstává. Vedle velkých změn v motorové nabídce dostal defender je nové možnosti individualizace. Zdroj: Land Rover

V tiskové zprávě značka uvádí, že plug-in hybridní motorizace je určena pro delší verzi karoserie 110. Motorizace P400 v nabídce zůstává. Vedle velkých změn v motorové nabídce dostal defender je nové možnosti individualizace. | Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

Vyvstala tak otázka, kdy k této výměně v nabídce značky dojde, respektive kdy se nové motorizace objeví v autosalonech. Odpovědi na otázky nám dorazili přímo z centrály značky. Dvoulitrové vznětové motory již v blízké budoucnosti nebude možné objednat, přesný datum však nezazněl. Zdroj: Land Rover
Podle  Land Roveru  k tomu dojde během tohoto listopadu. Záleží totiž na počtu aktuálních objednávek. Jisté je tedy nyní jen to, že pokud chcete defender ještě se „starým“ motorem, neměli byste otálet. V tu samou dobu by pak měly do nabídky naběhnout nové šestiválce. Některé z vás taky možná napadlo, že Land Rover bude chtít za větší počet válců i víc peněz. Zdroj: Land Rover
Automobilka nám však sdělila, že cena za základní motorizaci D200 zůstane stejná. Jediný letmý nárůst ceny bude s digitálním příjmem autorádia, které bude součástí standardní výbavy. Defender D200 se čtyřválcem stojí aktuálně  1.479.104 Kč  (verze 110, základní výbava). Zdroj: Land Rover
 Zdroj: Land Rover
36
Fotogalerie

Kdy dorazí naftový šestiválec do Defenderu? Land Rover nám naznačil i cenu

Zájemci o britský off-road s naftovým čtyřválcem mají ještě posledních pár týdnů na objednání. Pak už dorazí větší kubatura.

Land Rover nás minulý týden překvapil velkými změnami v nabídce off-roadu Defender. Značka se rozhodla ukončit výrobu a prodej modelu s naftovými čtyřválci a místo nich si připravila mild-hybridní řadové šestiválce - D200, D250 a D300. Již základní motorizace bude dosahovat točivého momentu 500 N.m, což je o 70 N.m víc než u dvoulitru.

Vyvstala tak otázka, kdy k této výměně v nabídce značky dojde, respektive kdy se nové motorizace objeví v autosalonech. Odpovědi na otázky nám dorazili přímo z centrály značky. Dvoulitrové vznětové motory již v blízké budoucnosti nebude možné objednat, přesný datum však nezazněl.

Podle Land Roveru k tomu dojde už během listopadu. Záleží totiž na počtu aktuálních objednávek. Jisté je tedy nyní jen to, že pokud chcete defender ještě se „starým“ motorem, neměli byste otálet. V tu samou dobu by pak měly do nabídky naběhnout nové šestiválce. Některé z vás taky možná napadlo, že Land Rover bude chtít za větší počet válců i víc peněz.

Automobilka nám však sdělila, že cena za základní motorizaci D200 zůstane stejná. Jediný letmý nárůst ceny bude s digitálním příjmem autorádia, které bude součástí standardní výbavy. Defender D200 se čtyřválcem stojí aktuálně 1.479.104 Kč (verze 110, základní výbava).

Land Rover Defender: Srovnání technických údajů základních motorizací (R4 vs. R6)
Motor D200 D200
Počet válců 4 6
Objem [cm3] 1998 2996
Výkon [kW/ot.min] 147/4000 147/4000
Toč. moment [N.m/ot.min] 430/1400 500/1250-2500
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,3 10,2
Maximální rychlost [km/h] 175 175
Převodovka 8A 8A
Pohot. hmotnost [kg] 2323 2415
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,6 7,6

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud