Na první pohled byste asi nehádali nic speciálního, ale tahle Škoda Yeti je uvnitř úplně jiná

Na první pohled byste asi nehádali nic speciálního, ale tahle Škoda Yeti je uvnitř úplně jiná

Jde o elektromobil, který používá dva elektromotory, každý pro jednu nápravu. Pohon všech kol tak zůstal zachován

Jde o elektromobil, který používá dva elektromotory, každý pro jednu nápravu. Pohon všech kol tak zůstal zachován

Nabíjení trvá minimálně 2,5 hodiny, znovu nabíjet byste měli až po 350 km

Nabíjení trvá minimálně 2,5 hodiny, znovu nabíjet byste měli až po 350 km

Elektrický Yeti dostal také nový přístrojový štít

Elektrický Yeti dostal také nový přístrojový štít

Pod kapotou už nenajdete žádné TDI ani TSI, nastěhovaly se sem části elektrického pohonu a elektromotor

Pod kapotou už nenajdete žádné TDI ani TSI, nastěhovaly se sem části elektrického pohonu a elektromotor

Každý elektromotor má výkon 85 kW, takže elektrický Yeti bude také pěkně svižný

Každý elektromotor má výkon 85 kW, takže elektrický Yeti bude také pěkně svižný

Jde o elektromobil, který používá dva elektromotory, každý pro jednu nápravu. Pohon všech kol tak zůstal zachován
Nabíjení trvá minimálně 2,5 hodiny, znovu nabíjet byste měli až po 350 km
Elektrický Yeti dostal také nový přístrojový štít
Pod kapotou už nenajdete žádné TDI ani TSI, nastěhovaly se sem části elektrického pohonu a elektromotor
6
Fotogalerie

Škoda Yeti existuje také jako elektromobil. Na jedno nabití ujede 350 km

Škoda Yeti je oblíbené SUV, ostatně včera oslavilo půl milionu vyrobených exemplářů, kterému se nevyhýbají ani různé přestavby. Před časem jsme tu měli exemplář, který dostal pětiválcový motor a neuvěřitelné jízdní schopnosti, dnes můžeme nabídnout něco z opačného spektra. Co byste řekli na čistě elektrickou variantu schopnou ujet až 350 kilometrů?

Nejedná se ovšem o tovární specialitu, ale o dílo rakouské společnosti Kreisel. Ta z vozu odstranila všechny součásti klasického pohonu a nainstalovala hned dva elektromotory. Jeden pro přední nápravu, druhý pro tu zadní, takže pohon všech kol zůstal zachován. Navíc každý elektromotor disponuje výkonem 85 kW (116 k), což znamená, že tento Yeti bude kromě ekologického provozu také dost rychlý. Společnost to demonstruje údajem o zrychlení z nuly na 60 km/h za 2,6 s. Maximální rychlost je 180 km/h.

Akumulátory má elektrický Yeti uložené v podlaze a jejich celková kapacita činí 64 kWh. Dojezd na jedno nabití má být 350 kilometrů. Nabíjet lze z různých nabíječek. Pokud použijete tu nejvýkonnější (22 kW), pak budou akumulátory dobité za 2,5 hodiny.

Škoda Yeti není jediným elektrickým projektem společnosti Kreisel. Elektrický pohon už dostal třeba také Mercedes-Benz Sprinter, Porsche Panamera, Volkswagen Caddy nebo BMW řady 3.

yeti_2.jpgyeti_5.jpgyeti_3.jpgyeti_4.jpgyeti_6.jpgyeti_1.jpg

Škoda Yeti

Škoda Yeti bylo první SUV v historii značky Škoda. Bylo k dispozici s pohonem 4x2 i 4x4 a mělo variabilní interiér podobně jako některá MPV. Výroba Škody Yeti skončila v roce 2017. Jejím nástupcem je Škoda Karoq.

Ceny • Test

Doporučujeme

Články odjinud