Subaru před čtrnácti dny slíbilo příchod sportovní verze modelu Levorg a jak automobilka řekla, tak se také stalo. Dnes už si můžeme tohle zatraceně zajímavě vypadající kombi prohlédnout na prvních fotkách a k dipozici jsou také první informace.
Novinka se jmenuje Levorg STI Sport a na pohled jí poznáte podle upraveného předního nárazníku a masky chladiče, diodových mlhovek, osmnáctipalcových disků, dvou výrazných koncovek výfuku a samozřejmě podle znáčků STI. Interiér je čalouněný červenou a černou kůží a nechybí ani červená kontrastní nit na volantu, voliči převodovky a tak dále.
Levorg ve verzi STI Sport vypadá hodně dobře. Vylepšený podvozek dává tušit zatraceně zajímavé jízdní vlastnosti
Motoru jako takového se verze STI Sport netýká, ale týká se podvozku. Přední zavěšení prošlo úpravami a především zde najdeme adaptivní tlumiče DampMatic II. Pokud vám tato kombinace něco připomíná, není to náhoda. Prakticky stejné úpravy dostalo minulý rok WRX STI S207. Divize STI se pak podívala také na posilovač řízení.
Levorg STI Sport se bude nabízet s třísetkoňovým dvoulitrem, ke kterému se tato verze samozřejmě velice hodí. Jenže Subaru nabídne STI Sport i v kombinaci se slabší přeplňovanou šestnáctistovkou. Právě tato skutečnost je pro Evropu velmi zajímavá, protože u nás se Levorg s motorem o objemu 1,6 l prodává.
I když se zatím o Levorgu STI Sport mluví pouze v souvislosti s japonským trhem, kde se začne prodávat v červenci, je zde teoretická šance, že by se sportovní provedení se slabším motorem nakonec mohlo dostat i do Evropy. Rozhodně bychom se nezlobili.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ