Také Peugeot se chce pustit do celkové elektrifikace svého portfolia a na autosalonu v Ženevě tak představí kromě současných hybridů také pohled na sportovněji laděné verze, které budete moci dobít ze zásuvky.

Také Peugeot se chce pustit do celkové elektrifikace svého portfolia a na autosalonu v Ženevě tak představí kromě současných hybridů také pohled na sportovněji laděné verze, které budete moci dobít ze zásuvky.

Máme zde totiž přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 200 koní (147 kW), na přední nápravě dále elektromotor o síle 110 koní (81 kW) a na zadní nápravě další elektromotor, tentokrát s výkonem 200 koní (147 kW).

Máme zde totiž přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 200 koní (147 kW), na přední nápravě dále elektromotor o síle 110 koní (81 kW) a na zadní nápravě další elektromotor, tentokrát s výkonem 200 koní (147 kW).

Tento směr má ukázat nový koncept 508 Sport Engineered, který svým hybridním ústrojím nabízí opravdu slušnou dávku výkonu.

Tento směr má ukázat nový koncept 508 Sport Engineered, který svým hybridním ústrojím nabízí opravdu slušnou dávku výkonu.

V podstatě se tedy díváte na rozsáhleji vyšperkovaný sedan 508 Hybrid s nově specifikovanou technikou pod kapotou.

V podstatě se tedy díváte na rozsáhleji vyšperkovaný sedan 508 Hybrid s nově specifikovanou technikou pod kapotou.

I díky tomu má 508 Sport Engineered zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,3 vteřiny. Maximální rychlost je poté limitována na 250 km/h. 

I díky tomu má 508 Sport Engineered zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,3 vteřiny. Maximální rychlost je poté limitována na 250 km/h. 

Systémový výkon hybridního ústrojí je dle Peugeotu rovných 400 koní (294 kW) a na všechna kola putuje celkem 500 N.m točivého momentu.

Systémový výkon hybridního ústrojí je dle Peugeotu rovných 400 koní (294 kW) a na všechna kola putuje celkem 500 N.m točivého momentu.

Baterie o kapacitě 11,8 kWh zajistí dojezd okolo 50 km čistě na elektřinu.

Baterie o kapacitě 11,8 kWh zajistí dojezd okolo 50 km čistě na elektřinu.

Mimo to Peugeot vybavil sportovní hybrid sníženým podvozkem, širším rozchodem kol vpředu o 24 mm a vzadu o 12 mm, vyladěno bylo řízení a na kolech se nachází lepivější pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.

Mimo to Peugeot vybavil sportovní hybrid sníženým podvozkem, širším rozchodem kol vpředu o 24 mm a vzadu o 12 mm, vyladěno bylo řízení a na kolech se nachází lepivější pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.

Na konceptu si pak všimnete upraveného předního nárazníku, který používá nové vedení vzduchu ke chladičům, a zadního nárazníku s výrazným difuzorem. 

Na konceptu si pak všimnete upraveného předního nárazníku, který používá nové vedení vzduchu ke chladičům, a zadního nárazníku s výrazným difuzorem. 

Peugeot dodává, že některé díly karoserie byly vytvořeny pomocí 3D tisku a hybridu mají snižovat aerodynamický odpor. 

Peugeot dodává, že některé díly karoserie byly vytvořeny pomocí 3D tisku a hybridu mají snižovat aerodynamický odpor. 

Koncept Peugeot 508 Sport Engineered Zdroj: Peugeot

Koncept Peugeot 508 Sport Engineered | Zdroj: Peugeot

Vnitřek 508 je bohatě oděn do Alcantary, karbonového obložení a nechybí i nové sportovní sedačky.

Vnitřek 508 je bohatě oděn do Alcantary, karbonového obložení a nechybí i nové sportovní sedačky.

Peugeot zatím neoznamuje možnou produkci na základě konceptu 508 Sport Engineered (napadá nás sériová 508 R).

Peugeot zatím neoznamuje možnou produkci na základě konceptu 508 Sport Engineered (napadá nás sériová 508 R).

Koncept Peugeot 508 Sport Engineered Zdroj: Peugeot

Koncept Peugeot 508 Sport Engineered | Zdroj: Peugeot

Každopádně chce ale nakousnout téma podobně střižených sportovních hybridů ve své nabídce. Ostatně do roku 2023 chce francouzská značka nabízet elektrifikovanou verzi u všech svých modelů.

Každopádně chce ale nakousnout téma podobně střižených sportovních hybridů ve své nabídce. Ostatně do roku 2023 chce francouzská značka nabízet elektrifikovanou verzi u všech svých modelů.

Také Peugeot se chce pustit do celkové elektrifikace svého portfolia a na autosalonu v Ženevě tak představí kromě současných hybridů také pohled na sportovněji laděné verze, které budete moci dobít ze zásuvky.
19
Fotogalerie

Ostrý Peugeot 508 se ukazuje v sériové verzi. Hybridní tryskáč přiletí do Ženevy

Loňský koncept se vrátí na místo činu v produkční formě. 400 koní si nejspíš ponechá.

Ostrá verze Peugeotu 508 se ukazuje v produkční verzi. Je to fešák. Francouzi tak skutečně postaví derivát PSE (Peugeot Sport Engineering) na vrchol potravního řetězce svých elegantních fastbacků. Poprvé jsme jej viděli na loňském autosalonu v Ženevě ještě jako koncept. Letos se vrátí jako produkční kousek.

Nečekaný ostrý sedan má pohánět kombinace přeplňované šestnáctistovky s dvěma elektromotory. Společně mají produkovat výkon okolo 400 koní a roztáhnout auto na stovku za 4,3 sekundy. Jeden elektromotor se bude se „spalovákem“ starat o přední nápravu a druhý elektromotor o tu zadní.

Přesné rozhraní ještě není na 100 procent potvrzeno, nicméně k zásadním změnám by dojít nemělo. Po stránce vzhledu si produkční verze ponechává jinou strukturu přední masky a rozšířené prahy a nárazníky. Ukazuje také střízlivější kola, která dávají na odiv žluté brzdové třmeny.

Vnitřek zatím Peugeot neukazuje. Koncept byl vybavený příjemným mixem Alcantary a karbonového obložení. To by mohlo také zůstat. Co všechno implementoval Peugeot z konceptu na produkční verzi, se dozvíme již zkraje příštího týdne.

Galerie doplněna o fotografie konceptu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud