Škoda Enyaq iV - přehled aerodynamických opatření. Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV - přehled aerodynamických opatření. | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV | Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto

 Zdroj: Motor 16

| Zdroj: Motor 16

 Zdroj: Motor 16

| Zdroj: Motor 16

| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
| Škoda Enyaq iV Foto: Ivo Hercik, Škoda Auto
15
Fotogalerie

Aerodynamika má u elektromobilů velký význam. Jak je řešena u Škody Enyaq iV?

Ať už s konvenčním nebo elektrickým pohonem, vůz s tvarem cihly vždy ujede méně, než když je pečlivě odladěn z hlediska odporu vzduchu. Takto si poradili v Boleslavi u svého elektrického SUV.

Škoda Enyaq iV se již brzy dostane k prvním zákazníkům, kteří se u verze 80 mohou těšit na dojezd přes 520 kilometrů. Na dojezd má společně se spotřebou a velikostí baterie nemalý vliv také kvalitní aerodynamika vozu. K té si Enyaq iV pomáhá celou řadou triků a řešení.

V přední části má například uzavřenou masku chladiče, v centrálním přívodu vzduchu se pak nachází nastavitelné rolo. To se umí samo otevřít pouze tak, jak je v aktuální situaci nutné z hlediska potřeby vzduchu pro chlazení pohonu, baterie nebo klimatizaci. Pokud je uzavřené, prodlužuje dojezd až o sedm kilometrů. Tvary spodní části předního nárazníků optimalizují proudění vzduchu ve směru pod vozidlo, kde najdeme zcela plochý podvozek.

Na předním nárazníku se nachází i vzduchové clony Air Curtain, které urychlují proudění vzduchu ve směru okolo podběhů a k zadní části vozu. Zajímavým faktem je, že kola se podílejí na odporu vzduchu přibližně 25 procenty, proto jsou u Enyaqu iV k dispozici aerodynamické disky z lehké slitiny, omezující turbulence. Na aerodynamiku mají vliv i vnější zpětná zrcátka, která díky svému umístění v přední části dveří lépe vedou vzduch k zadní části vozu.

Turbulence za Enyaqem iV dále omezují střešní spoiler a difuzor s integrovaným spoilerem. Výsledkem je činitel odporu vzduchu cx od 0,257. To je bezesporu zajímavé číslo, například Nissan Ariya, který bude přímým konkurentem první čistě elektrické Škody, má být nejaerodynamičtějším crossoverem značky, přičemž cílem u něj bylo dosažení hodnoty 0,297.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud