Ať už s konvenčním nebo elektrickým pohonem, vůz s tvarem cihly vždy ujede méně, než když je pečlivě odladěn z hlediska odporu vzduchu. Takto si poradili v Boleslavi u svého elektrického SUV.
Škoda Enyaq iV se již brzy dostane k prvním zákazníkům, kteří se u verze 80 mohou těšit na dojezd přes 520 kilometrů. Na dojezd má společně se spotřebou a velikostí baterie nemalý vliv také kvalitní aerodynamika vozu. K té si Enyaq iV pomáhá celou řadou triků a řešení.
V přední části má například uzavřenou masku chladiče, v centrálním přívodu vzduchu se pak nachází nastavitelné rolo. To se umí samo otevřít pouze tak, jak je v aktuální situaci nutné z hlediska potřeby vzduchu pro chlazení pohonu, baterie nebo klimatizaci. Pokud je uzavřené, prodlužuje dojezd až o sedm kilometrů. Tvary spodní části předního nárazníků optimalizují proudění vzduchu ve směru pod vozidlo, kde najdeme zcela plochý podvozek.
Na předním nárazníku se nachází i vzduchové clony Air Curtain, které urychlují proudění vzduchu ve směru okolo podběhů a k zadní části vozu. Zajímavým faktem je, že kola se podílejí na odporu vzduchu přibližně 25 procenty, proto jsou u Enyaqu iV k dispozici aerodynamické disky z lehké slitiny, omezující turbulence. Na aerodynamiku mají vliv i vnější zpětná zrcátka, která díky svému umístění v přední části dveří lépe vedou vzduch k zadní části vozu.
Turbulence za Enyaqem iV dále omezují střešní spoiler a difuzor s integrovaným spoilerem. Výsledkem je činitel odporu vzduchu cx od 0,257. To je bezesporu zajímavé číslo, například Nissan Ariya, který bude přímým konkurentem první čistě elektrické Škody, má být nejaerodynamičtějším crossoverem značky, přičemž cílem u něj bylo dosažení hodnoty 0,297.