62
Fotogalerie

Velký test Subaru Outback 2,0 D: vícebojař

První test dieselového Outbacku jsme vám přinesli v zápěti po jeho vstupu na trh. Nyní je čas podívat se na vůz s větším nadhledem.

Kapitoly článku:


Za volantem Outbacku jsme neseděli poprvé ani naposledy. Vždy nabídl pohodlné cestování a lehké terénní schopnosti. V novém naftovém podání chce přidat i úspornost a dlouhověkost. Porazí konečně další přizvednuté kombíky na trhu?

Proti všem

Subaru Outback jsme vám souhrně přiblížili již v prvním naftovém testu Subaru. Nyní nastal čas zaměřit se na Outback opravdu zblízka. Subaru Outback míří na další přizvednuté kombíky Audi A6 Allroad Quattro a Volvo XC70. Oproti nim však dosud nenabízel naftovou motorizaci.

Z pohledu designu je Outback z trojice allroadů opticky nejlehčí. Zatímco Volvo XC70 působí nesporně masivním dojmem, Audi daleko více sází na dynamiku. Outback o těchto vod vnesl naopak lehkost. Je to dáno subtilní karosérií výchozího modelu Legacy Combi.

subaru_outbacktest4/P2030221.JPG subaru_outbacktest4/P2030223.JPG subaru_outbacktest4/P2030225.JPG

Příď s typickými mandlovými předními světlomety a nevtíravou stříbrnou maskou působí elegantně, dynamicky a přitom lehce. Spodní část předního nárazníku tvoří nelakovaný plast s kulatými reflektory předních mlhovek podobně, jako by šlo o šotolinový speciál. A on jím Outback ve skutečnosti také je. Ale o tom více až později.

Silueta nového Outbacku je stále stejná už několik let a dominuje jí rozměrné prosklení se subtilními černými sloupky, které ještě zmenšují bezrámová okna, specialita designu Subaru, o kterou nedávno přišel menší model Impreza.

subaru_outbacktest4/P2030227.JPG subaru_outbacktest4/P2030268.JPG subaru_outbacktest4/P2030273.JPG

Parskovitá sedmnáctipalcová litá kola s tenoučkými pnematikami působí proti duchu terénní mise japonského allroadu, nicméně jsou báječnou zbraní na silnicích, kde Outback beztak stráví většinu svého automobilového života.

Záď pak zcela patří koncovým svítilnám s čirou optikou a zajímavě integrované couvačce v chromovaném pásu na pátých dveří. Taktéž zadní nárazník nese nelakovanou část a vykrojení pro efektní dvojici koncovek výfuku.

subaru_outbacktest4/P2030291.JPG subaru_outbacktest4/P2030298.JPG subaru_outbacktest4/P2030300.JPG 

Designu Subaru není co vyčítat. Od nudných krabic z konce osmdesátých let se přes puristickou Imprezu a barokní Legacy a Outback z konce devadesátých let dostalo k technicistnímu stylu v dchu německého Audi. Nutno podotknout, že to Subaru opravdu sluší.

Ložnice na cestách

Interiér Outbacku je dán několika konstantami. Jendou z nich je prostorová koncepce vycházející z Legacy z devadesátých let, to znamená, že ve střední třídě dnes nabízí spíše standardní prostor, než objemovou nirvánu.

Námi testovaný vůz v základní výbavě Trend nemá nijak převybavený interiér. Látkové potahy standardní kvality korespondují s tvrdými, ale kvalitními plasty a dělají dobrou pověst Subaru jako značce s designově dokonalým interiérem.

subaru_outbacktest4/P2030344.JPG subaru_outbacktest4/P2030346.JPG subaru_outbacktest4/P2030285.JPG subaru_outbacktest4/P2030349.JPG

Výplně dveří jsou kombinací měkkých a tvrdších plastů, imitace kůžu a matného hliníku. Vše perfektně lícuje a sedí a bezrámová okna nezpůsobují nadměrný aerodynamický hluk ani ve vysokých rychlostech.

Palubní deska si zjevně bere inspiraci od svého německého konkurenta. Ačkoliv spodní část z tvrdších plastů nepůsobí nijak luxusně, horní část je potažena měkčeným plastem a působí vzhledově i na dotek prémiově. Už jsme si také u Subaru zvykli na imitaci matného hliníku, která u tohoto modelu působí hodnotně a sympaticky.

Přístrojový štít má klasické uspořádání, středový panel s ovládáním audiosoustavy a plně automatické klimatizace je natočen směrem k řidiči. Zatímco klimatizaci považujeme za výkonnou a tedy dostatečnou, audiosoustava moc kvalitní zvuk při vyšší hlasitosti neposkytuje. Zatímco při běžné hlasitosti je zvuk odpovídající, v při zesílení začne chrčet jako rádia Blaupunkt ve škodovkách před patnácti lety. A je to vzhledem k prémiovosti vozu docela škoda.

subaru_outbacktest4/P2030352.JPG subaru_outbacktest4/P2030365.JPG subaru_outbacktest4/P2030355.JPG  subaru_outbacktest4/P2030363.JPG 

Tříramenný volant Momo potěší svým tradičním designem, řadicí páka zase ideálním tvarem a klasickým designem. Také rozestup jednotlivých pedálů je dostatečný k rychlé práci s brzdoou a plynem.

Přední sedadla jsou pohodlná, měkčí než u německé konkurence a tvrdší než u Volva, trochu nám scházela vodorovně nastavitelná hlavová opěrka, která by zlepšila komfort pro záda řidiče a spolujezdce. Jinak jsou sedadla díky jednoduché ergonomii vhodná i na delší cestování.

Na zadních sedadlech si lze při skromnosti cestujících vpředu užívat dostatek místa ve všech směrech, i když místa nad hlavou pro dvoumetrového pasažéra moc nezbývá a také pokud přední sedadla posuneme úplně dozadu, místa pro kolena dvakrát moc nezbude. Takový prostor ve střendí třídě nabízejí takřka všichni.

subaru_outbacktest4/P2030328.JPG subaru_outbacktest4/P2030339.JPG subaru_outbacktest4/P2030333.JPG subaru_outbacktest4/P2030338.JPG

Zavazadlový prostor má základní objem 459 litrů, po sklopení zadních sedadel dokonce 1 628  litrů. Prostorově mu není co vyčítat, polstrování je bezchybné, každý hluchý prostor je vyplněn úložným boxem, pod rovnou podlahou se nachází úhledně uložené rezervní kolo plnohodnotných rozměrů.

Právě po sklopení zadních sedadel nás Outback nejvíce potěšil svým lůžkovým uspořádáním. Nabízí totiž rovnou plochu, kterou může trampská rodinka na cestách využít jako provizorní ložnici.

Představte si, že se ocitnete ve Skalistých horách daleko od civilizace, kolem vás hladoví medvědi a přepadne vás spánek. Pak není nic snazšího, než si vzadu vytvořit letiště. Sami jsme to na cestách s povděkem kvitovali a vlastně jediné námitky by mohli mít majitelé předražených penzionů a hotelů. S novým Outbackem jste totiž skutečně soběstační. Interiér nového Outbacku nás potěšil vzdušností, i když rozměrově dává znát, že konkurence je napřed.

subaru_outbacktest4/P2030317.JPG subaru_outbacktest4/P2030325.JPG subaru_outbacktest4/P2030331.JPG
subaru_outbacktest4/P2030326.JPG subaru_outbacktest4/P2030322.JPG 

 

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud