9
Fotogalerie

Lotus Evora 400 je nejrychlejší silniční Lotus všech dob

Britská automobilka Lotus ukázala nový model Evora 400. Veřejnost ho poprvé uvidí na autosalonu v Ženevě a prý se jedná o nejsilnější a nejrychlejší silniční lotus v historii. Automobilka použila nové šasi, které je o 22 kg lehčí než u předchůdce. Nový je i podvozek, brzdy a auto má standardně samosvor, pokud si koupíte verzi s manuálem.

lotus (5).jpglotus (6).jpglotus (1).jpg
Na první pohled to vypadá jen jako facelift Evory, ale pod povrchem je úplně nové šasi a přepracována byla i aerodynamika. Motor má přes 400 koní a auto jede 300 km/h

Na Evoře se výrazně změnila přední část, auto dostalo také jinak řešený zadní nárazník s difuzorem a centrálním výfukem a nový tvar má i zadní křídlo. Rovněž v interiéru se Lotus polepšil a šel více k luxusu a pohodlí než ke spartánskému okruhovému autu. Povšimněte si zadních sedaček, ovšem ty budou sloužit spíše jako odkládací prostor.

lotus (9).jpglotus (3).jpglotus (4).jpg
Na takový interiér nejsme u Lotusu příliš zvyklí. Že by zákazníci vyměkli? To asi ani ne, spíše už jen mají svoji důstojnost. Zadní sedačky ale budou maximálně pro děti

O pohon Lotusu Evora 400 se stará kompresorem přeplňovaný šestiválec 3,5 l, který na zadní kola posílá přes šestistupňový manuál výkon 298 kW (405 k) a točivý moment 410 Nm. Za příplatek můžete mít i šestistupňový automat, ale k tomu nedostanete samosvorný diferenciál.

Podle Lotusu zrychlí Evora 400 na 100 km/h za 4,2 sekundy a rozjede se na 300 km/h, což je rychlost, která byla silničním lotusům prozatím zapovězena. Prodeje začnou v létě 2015.

lotus (2).jpglotus (7).jpglotus (8).jpg

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud