Opel testuje novou generaci Astry i Merivy, Porsche dokončuje Panameru, Mercedes pak SUV GLK a Lotus nový model Eagle.
Porsche Panamera ve všech třech verzích
Špionážní fotografie Porsche Panamera se objevují na AutoRevue.cz již poněkolikáté. Další ze série fotografií pochází ze severního Švédska a přináší hned pohled na všechny tři verze, které půjdou do prodeje - klasická Panamera, Panamera S a Panamera Turbo.
Oficiální premiéra nového modelu by se měla odehrát příští rok na autosalonu v Ženevě. Panamera má za cíl stěžit život především Mercedesu CLS a nezlekne se ani připravovaného Astonu Martin Rapide.
Základní Panamera bude vybavena šestiválcem o objemu 3,6 l s výkonem 300 koní, který pochází z dílen Volkswagenu. Ostatní motory jsou již od inženýrů Porsche – Panamera S s osmiválcem 4,8 l o výkonu 405 koní, verze Turbo bude podstatně výkonnější a na zadní kola bude posílat až 560 koní. To je proti konkurenčnímu CLS63 AMG výhoda – jeho osmiválec ze sebe dává 514 koní, i když bez přeplňování. Později se má objevit také hybridní verze.
Cíl Porsche je vskutku odvážný – postavit sporťák, který může sloužit jako pohodlný rodinný vůz pro čtyři osoby a se zavazadlovým prostorem o objemu cca 450 litrů. Jak se mu to povede, se dozvíme až příští rok. Každopádně automobilka si od Panamery slibuje mnoho. Každoročně má v plánu prodat 20 tisíc kusů, což by znamenalo prolomení bariéry 100 tisíc celkově vyrobených vozidel ročně.
Porsche Panamera
Porsche Panamera S
Foto © Automedia
A nakonec nejsilnější Turbo
Nová generace Opelu Astra přistižena
Po příchodu faceliftovaného Fordu Focus a zahájení testování šesté generace Volkswagenu Golf bylo jen otázkou času, kdy u Opelu začnou pracovat na nové Astře. Ten okamžik právě nastal a špionážní fotografové u toho na severu Finska nemohli chybět.
Podle dosavadních informací se má nová Astra představit veřejnosti příští rok na autosalonu v Ženevě. I navzdory maskování je již nyní jasné, že Astra dostane pozměněný boční profil karoserie, novou masku i křivky zadních partií. Na trh se nová generace dostane zpočátku jako tří (GTC) i pětidveřový hatchback, později by se mělo objevit také combi a cabrio s pevnou skládací střechou (Twin Top). Očekává se také ostrý model OPC, tedy portfolio bude podobné jako je tomu u generace současné.
O motorizacích víme prozatím jen tolik, že se nabídka bude alespoň zpočátku prodejů shodovat s tou současnou. Benzínové motory budou k dispozici s výkony 75 až 240 koní, naftový vrchol bude tvořit agregát 1,9 CDTI s výkonem 150 koní. Později se očekávají také „zelenější“ motory.
Foto © Automedia
Nová Astra při testech v severním Finsku
Lotus připravuje nový model Eagle
Oproti minulosti dnes automobilka Lotus prožívá dobré chvíle. V prvním řadě našla stabilitu ve vlastním managementu a nabídkou svých současných modelů má o slušný úspěch postaráno. Jenomže když se daří, tak třeba investovat do nových projektů. Proto se Lotus rozhodnul postavit zcela nový vůz se jménem Eagle, který se podařilo zachytit špionážním fotografům při zimních testech v severní Skandinávii.
Již první informace napověděly, že půjde o sporťák větší než je model Elise a tak se i skutečně stalo. Novinka bude mít uprostřed uložený atmosférický zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru z dílen Toyoty, který bude svůj výkon posílat na zadní kola. „Vypůjčený“ motor má hned dvě výhody – první je, že tým inženýrů se může soustředit na věci jako podvozek nebo bezpečnost, tou druhou je plnění přísných emisních norem jak v Evropě tak v Amrice. Veřejnosti se představí koncept Eagle již v červenci tohoto roku na britské motorshow.
Foto © Automedia
Nový Lotus Eagle ve Skandinávii
Mercedes-Benz GLK: připraven k akci
Mercdes GLK bude jedním z modelů, které uvidíme na podzimní Auto show v Paříži. . Máme za sebou celou řadu fotografií s maskováním, tentokráte se nám GLK představuje v podstatě v celé své kráse.
Hlavním trhem pro GLK budou USA, kde pomalu klesá obliba velkých SUV a Mercedesu s jeho modely ML a GL klesá tržní podíl ve prospěch konkurenčního BMW X3. GLK tak má převzít úlohu větších bratrů, ale nebude to mít lehké. Bude se muset vypořádat nejen s už zmíněnou X3, ale také s Q5 od Audi.
Podvozek GLK vychází z nové C-klasse, takže, jak už to u SUV bývá zvykem, bude doma spíše na silnici než v terénu. Samozřejmostí bude aplikace firemního systému pohonu všech kol 4Matic a všech dostupných elektronických pomocníků použitelných jak na silnici, tak i v lehkém terénu - ESP, elektronických uzávěrek diferenciálů, asistenta sjíždění kopců, asistenta rozjezdu do kopce apod. Otázkou je nabídka motorů, ale těžko lze očekávat něco jiného, než je v nabídce C-classe. Za základ asi poslouží benzínový čtyřválec z C200 (184k) následovaný šestiválci z C280 (231k) a C350 (272k). Naftové modely pravděpodpbně dostanou čtyřválec z C220 CDI (170k) a šestiválec C320 CDI (224k). Do nabídky by se také měla dostat automatická převodovka 7G-Tronic TouchShift.
Foto © Automedia
Mercedes-Benz GLK při testech na firemnim polygonu
Nový Opel Meriva s „opačnými“ dveřmi opět zachycen
Ačkoli se nám v první várce fotografii ukázala pouze mula modelu Zafira, ve které automobilka testovala nové komponenty, dnes je tomu jinak. Špionážní fotografové přistihli ve Finsku první prototyp Merivy, která se ovšem pyšnila velmi výrazným maskováním. Největší zajímavostí ale stále zůstávají opačně zavěšené zadní dveře.
To, jak vůz bude ve své finální podobě vypadat, vám může napovědět přiložená ilustrace vozu a také koncept představený nedávno na autosalonu v Ženevě. Výhodou speciálních dveří má být údajně lepší nastupování nebo vystupování pro zadní pasažéry a také lehčí manipulace se sedadly v případě převážení větších nákladů.
Nová Meriva dorazí k dealerům na jar roku 2009 a oproti současné generaci bude mnohem elegantnější a odvážnější. Opel si očividně dává na voze záležet a dá se také předpokládat, že na trhu bude mít nemalý úspěch.
Foto © Automedia
Opel Meriva při testech ve Finsku
Testovací mula s prvky nové Merivy
Foto a ilustrace © Automedia
Jak by mohla vypadat