Automobilky používají ke zmatení fotografů zajímavé finty. Nissan některé objasňuje.
Nové auto se musí před uvedením na trh řádně otestovat. Zkušební dráhy automobilek slouží k těmto účelům samozřejmě skvěle, ale nic nenahradí klasické silniční podmínky v ostrém provozu. Právě tam totiž auto bude jezdit, kdežto na testovací dráhu se už určitě nepodívá.
Proto začaly na silnicích jezdit testovací muly, nová a ještě nepředstavená auta zabalená do většinou černobílých folií. Spoustu jich můžete potkat i v Česku. Třeba v Praze jezdí muly vozů Mercedes-Benz. Na dálnicích poblíž Prahy se řidičům zase velmi často podaří potkat nový vůz značky Škoda nebo Hyundai.
Z lovení těchto maskovaných aut se stal jakýsi sport. Automobilky si však chtějí premiéry svých nových aut nechat až jako velké překvapení, takže se proti špionážním fotografům brání. Například Ferrari si při testování svého nového SUV v severských zemích bere jako doprovod Volvo, které překrývá objektivy.
Jak takové testování mul probíhá naznačila automobilka Nissan. Podle ní se testovací mula převeze na místo testování v reálném provozu kamionem, do té doby vyčkává ve střežené garáži. Na místě se již zamaskovaná vyloží a jde se na věc. Samotné maskování zakrývá všechny nové části vozu.
Dále jde o strukturu maskování. Nissan na to jde nepravidelnými tvary, které prý zhoršují ostření fotoaparátů. Občas je ale matení nepřítele propracovanější. Cizí nejsou ani vycpávky, aby měl vůz jiné křivky než ve skutečnosti. Často se také přelepují zvlášť některé oblasti, na kterých pak ale nic nebude. Podobně to pak vypadá i v interiéru.