Už můžete objednávat, jen se musíte spokojit s prozatím omezenou nabídkou motorizací a čekací dobou pár měsíců.
Po představení na konci letošního června se již nový crossover se jménem starého kupéčka z přelomu tisíciletí chystá i na český trh. První kusy nové generace Pumy se u nás objeví v lednu 2020, již nyní ale Ford spouští objednávky a ukazuje ceny prozatím dostupných motorizací a výbav.
Do budoucna má nová Puma nabídnout až čtyři různé motorizace, včetně naftového čtyřválce 1.5 EcoBlue. Zatím však ceník obývají jen dva litrové tříválce EcoBoost ve svých nejvýkonnějších variantách. K mání je tedy jednotka o výkonu 92 kW (125 koní), se kterou Puma začíná na částce 449.900 Kč, nebo její silnější mild-hybridní verze o výkonu 114 kW (155 koní), začínající na ceně 484.900 Kč. Obě motorizace používají manuální šestistupňovou převodovku.
Základní úrovní výbavy Pumy je Titanium, která crossoveru standardně zajistí třeba přední i zadní LED světlomety (mlhová s přisvěcováním do zatáček), funkci automatického tlumení dálkových světel, bezdrátové nabíjení telefonu, funkci rozpoznávaní značek a bdělosti řidiče, 8palcový dotykový infotainment s navigací, hlasovým ovládáním a Wi-Fi hotspotem, tempomat, přední sedadla s masážní bederní opěrkou, asistenta pro jízdu v pruhu, funkci krizového brzdění, zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná přední i zadní okna a taky 17palcová litá kola.
Tuto výbavu dále rozšiřuje Titanium X, která začíná na ceně 499.900 Kč, respektive 534.900 Kč v případě mild-hybridní jednotky. Navíc přihazuje třeba prakticky snímatelné potahy předních i zadních sedadel, které je možné snadno vyprat, audiosystém B&O, 18palcová litá kola, zadní tónová okna, dešťový senzor, automatickou klimatizaci a taky vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním.
Trochu sportovnější punc dodá Pumě výbava ST-Line. S dostupností od listopadu 2019 nabídne jiná 17palcová litá kola, tužší naladění podvozku, sadu sportovních nárazníků s černě lakovanými detaily, sportovní volant, řadičku a madlo ruční brzdy s červeným obšíváním, hliníkové pedály, černou stropnici a rovněž digitální 12,3palcový přístrojový štít. Tady začínají cenovky na 479.900 Kč, pro mild-hybrid 514.900 Kč.
Nejvyšší možnou výbavou je nakonec ST-Line X, která s cenovkami od 529.900 Kč a 564.900 Kč (pro mild-hybrid) přidává k normálnímu ST-Line ještě 18palcová litá kola, polokožené čalounění sedadel, zadní tónová okna, dešťový senzor, automatickou klimatizaci, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatmíváním, audiosystém B&O a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou.
Samozřejmě Ford nabízí i řadu příplatků či kompletních paketů dodatečné výbavy. Stačí vypíchnout například bezklíčový přístup včetně elektrického otevírání víka kufru (od 17.000 Kč), panoramatickou střechu s elektrickým ovládáním (26.200 Kč) nebo metalické laky karoserie (od 13.900 Kč).
Ford Puma – Technická data a české ceny zatím nabízených motorizací |
Motor |
1.0 EcoBoost |
1.0 EcoBoost mHEV |
Zdvihový objem [cm3] |
998 |
998 |
Válce/ventily |
3/4 |
3/4 |
Největší výkon [kW/min] |
92/6000 |
114/6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
170/1500-4500 |
220/1500-5000 |
Převodovka |
6M |
6M |
Max. rychlost [km/h] |
191 |
200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10 |
9 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
4,5-4,6 |
4,4-4,5 |
Provozní hmotnost [kg] |
1280 |
1280 |
Cena Titanium [Kč] |
449.900 |
484.900 |
Cena Titanium X [Kč] |
499.900 |
534.900 |
Cena ST-Line [Kč] |
479.900 |
514.900 |
Cena ST-Line X [Kč] |
529.900 |
564.900 |
Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.
Ford Puma druhé generace oficiálně • První skica • První generace