Vyšší sourozenec Fiesty ST podstupuje testy na Nürburgringu a můžeme si poslechnout jeho řádící tříválec v akci.
Ford se nedávno pochlubil první oficiální upoutávkou na ostrou Pumu ST a teď se můžeme podívat, jak se vrcholná verze crossoveru prohání po Severní smyčce Nürburgringu v rámci posledních testů. Prototypy jsou už vlastně bez maskování, ostatně žádné extra tajnosti kolem vzhledu Ford ani provádět nemusí.
Po stránce stylingu je už dlouho všechno jasné, Puma ST tak přinese ještě agresivnější vzezření inspirované dosavadní sportovně laděnou výbavou ST-Line. Na vozech už jdou vidět i lehká kola, známá z hot hatche Fiesta ST, přičemž snížený a specificky naladěný podvozek nebo posílená brzdová soustava budou samozřejmostí.
Jak naznačuje zvukový doprovod Pumy ST, technika pod kapotou bude pocházet rovněž z Fiesty ST. Řízně znějící tříválec 1.5 EcoBoost by měl rovněž zajistit schopných 200 koní (147 kW) a točivý moment 290 N.m. Manuální převodovku, samosvorný diferenciál a systém volitelných jízdních režimů včetně funkce řízeného startu „launch control“ by mohl Ford ponechat také.
A jak už víme, tohle všechno včetně zmíněného tříválce funguje ve Fiestě ST skvěle, uvidíme tedy, jak se stejné ingredience projeví na crossoveru. Datum oficiální premiéry zatím Ford neupřesňuje, určitě ale nejsme od odhalení daleko. Proti Pumě ST se nakonec postaví další nový přiostřený crossover – Hyundai totiž chystá Konu N.
Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.
Ford Puma druhé generace oficiálně • První skica • První generace