144
Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2008: velký přehled novinek

Na počátku března otevře své brány tradiční autosalon V Ženevě. Jaké novinky můžeme očekávat? (aktualizováno 4.3. 9:00)

Kapitoly článku:


Pokud se sami chystáte na blížící se autosalon v Ženevě, pak se vám mohou hodit některé základní informace.

Datum konání:
- novináři:
4.-5. března
- veřejnost:
6. - 16. března

Otevírací doba: pondelí-pátek 10-20 hod, sobota-neděle 9-19 hod.
Vstupné: základní vstupné na jeden den 14 CHF, děti od 6 do 16 let 8 CHF a skupiny nad 20 osob 9 CHF/osoba

Vstupenky je možno zakoupit přímo na místě, nebo na internetu. Pokud si chcete zajisti vstupenky s předstihem, pak využijte tento odkaz.

Pokud se chcete dozvědět více o programu, průběhu a novinkách na tomto autosalonu s daty a termíny jejich premiéry, pak navštivte oficiální stránky, kde se  dozvíte vše podstatné.

Tip1: Speciály z autosalonů ve Frankfurtu 2007Ženevě 2007, Paříži 2006, Ženevě 2006, Frankfurtu 2005, Detroitu 2005, Ženevě 2005 a Brně 2005

Tip2: Prohlédněte si živé fotografie z autosalonu ve Frankfurtu 2007Brně 2007, Ženevě 2007Paříži 2006Ženevě 2006, v Brně 2006, v Bratislavě 2006

Na následujících řádcích vám ve stručnosti představíme všechny novinky, o kterých víme, že se v Ženevě objeví. Stručné shnrnutí doplňují odkazy na další podrobnosti o té které novince. Informace budeme až do začátku autosalonu postupně doplňovat, s naším přehledem vám zaručeně nic neuteče.

Ráno jsme pro vás přidali: Land Rover LRX, Lotus Europa, Lotus Exige 270E Trifuel, Mila Alpin, Peraves MonoTracer, Seat Bocanegra Concept, Volkswagen Golf 1,2 TDI Hybrid


Alfa Romeo 8C Competizione Spider

Alfa Romeo se svým modelem 8C Competizione skutečně trefila do černého. Vytvořila vůz, který se svým potenciálem může klidně porovnávat s Porsche nebo Maserati, slibuje vynikající jízdní vlastnosti zabalené do designu, který je více než jen povedený.

Na Ženevském autosalonu se v expozici Alfy Romeo velkolepě představí model 8C Competizione Spider, kterého bude vyrobeno opět jen 500 kusů a část z nich bude určena i pro Americký trh. Pod kapotou této otevřené verze se nachází osmiválec Ferrari s objemem 4,7 litru.
 
 
080219_AR_8CSpider.jpg 080219_AR_8CSpider_01.jpg 080219_AR_8CSpider_02.jpg
Alfa Romeo 8C Competizione Spider

Alfa Romeo GT Blackline III

Alfa Romeo se snaží zatraktivnit model GT, a tak připravila pro Ženevu speciální edici s klasickým názvem Blackline. Ta bude zajímavá premiérou vylepšeného motoru 1,9 JTDM, který se dočkal vyššího výkonu.

Z původních 110 kW/150 k se výkon vyšplhal až na 125 kW/170 k při poměrně nízkých 3750 ot./min. a točivý moment povyskočil z 305 na 330 Nm vrcholících při 2000 otáčkách. Standardním prvkem agregátu bude filtr pevných částic a o lepší přenos výkonu prostřednictvím přední nápravy se postará samosvorný diferenciál označovaný jako Q2. Motoru sekunduje manuální šestistupňová převodovka.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

GT_Blackline_1.jpg GT_Blackline_2.jpg GT_Blackline_3.jpg
Alfa Romeo GT Blackline III

Ariel Atom 500

Ten stroj váží jen něco málo přes půl tuny, výkon jeho motoru však dosahuje 500 koní. Jeho plné jméno zní Ariel Atom 500 V8. Jedná se o vůz s takřka nejlepším poměrem výkonu k hmotnosti v dějinách motorizmu, výkon na jednu tunu se blíží 1 000 koní. Za jeho vznikem stojí společnost RS Developments. Konstrukce vozu je velmi blízká Caterhamu, tedy současné interpretaci slavného Lotusu Seven. Také motor je podobný jako v Caterhamu, jde tedy o malý, přeplňovaný vidlicový osmiválec Russell Savory s objemem 2,4 l, jenž dává 500 koní při 10 000 ot./min. Je postaven z hliníku a vyznačuje se pěti ventily na válec a suchou klikovou skříní. Navazuje na něj šestistupňová převodovka Sadev se sekvenčním řazením.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

ariel_atom_2.jpg
Ariel Atom

Audi TT 2,0 TDI

Audi TT 2,0 TDI bude k dispozici v obou karosářských verzích, tedy jako kupé a jako roadster. Po stránce stylingu se od svých benzínových verzí nebudou nijak lišit a jediné, co bude trochu jinak, se nachází pod přední kapotou.

O pohon naftového kupé a roadsteru se bude starat čtyřválec 2,0 TDI se vstřikováním common rail o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 350 Nm. S ním zrychlí kupé na stovku za 7,5 s a roadster za 7,7 s. Maximální rychlost je pak u kupé 226 km/h a u otevřené verze 223 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,3 l na 100 km, resp. 5,5 l na 100 km.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

01.jpg 02.jpg 03.jpg
Audi TT 2,0 TDI

Audi A4 Avant

Nová „á-čtyřka” se i po českých silnicích prohání již nějaký ten pátek. Prodávat se začala krátce po oficiálním představení loni ve Frankfurtu ve verzi sedan a bylo jen otázkou času, kdy výchozí karosářskou variantu doplní další alternativy. S tou první Audi přichází půl roku poté, pro ženevský autosalon si totiž chlapci z Ingolstadtu připravili jako novinku variantu kombi.

Nový Avant nenabídne nic převratného. U Audi jsme zvyklí na to, že nás svými novinkami překvapuje jen velmi zřídka a nová A4 Avant skutečně není výjimkou. Překvapit by mohl doslova brutální nárůst vnějších rozměrů, ale po sedanu, který se na délku mezigeneračně „nafoukl” o 11 centimetrů, nás obdobná hodnota 120 mm u kombi nechává klidnými. Výška (1436 mm), šířka (1826 mm) i rozvor (2808 mm) jsou pochopitelně stejné jako u nového sedanu, ale mezigeneračně představují opět výrazný nárůst, kdy zejména rozvor delší o celých 160 mm představuje posun do jiné dimenze. A4 tak v rámci prémiové střední třídy zaujímá pozici jednoznačně největšího vozu, v mnoha aspektech může svou velikostí konkurovat zástupcům třídy vyšší střední.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde 

Audi A4 Avant 13.jpg Audi A4 Avant 14.jpg Audi A4 Avant 15.jpg
Audi A4 Avant

Audi R8 V12 TDI

Inženýři z Ingolstadtu se snaží zužitkovat vložené investice do dvanáctiválcového agregátu 6,0 l V12 TDI, který se začne zanedlouho prodávat v modelu Q7. Podle motoristického serveru worldcarfans.com se v modelu R8 objeví stejný motor, zde pochopitelně uložen uprostřed, před zadní nápravou.

Výkon dvanáctiválce bude dosahovat kolem 368 kW/500 k a točivý moment bude vrcholit na hodnotě 1000 Nm. To bude stačit k tomu, aby R8 sprintovala na stovku za 4,2 sekundy a dosáhla maximální rychlost přes 300 km/h.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

audi_r8_1.jpg audi_r8_2.jpg audi_r8_3.jpg
Audi R8

Aston Martin V8 Vantage

Britský Aston Martin představí v Ženevě inovovaný model V8 Vantage. Ten se dočká jednak mírných inovací vzhledu a také upraveného motoru s větším výkonem.

Po stránce vnějšího vzhledu se nemá změnit nic, ale větší změny nastanou v interiéru, kde mají být nahrazeny původní koncernové prvky z Volva a Mondea novými a originálními. Ovládače, páčky a klíče budou nové, stejně jako se obmění dekorace.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde


Aston Martin V8 Vantage

BMW X5 Vision Efficient Dynamics

BMW poslední dobou výrazně pracuje u svých modelů na snižování spotřeby a pochopitelně i emisí. Posledním krokem automobilky v tomto směru je model X5 Vision Efficient Dynamics Concept, který se odhalí veřejnosti již za pár dnů v Ženevě.

U této X5 BMW použilo čtyřválcový diesel 2,0 l se dvěma turbodmychadly a výkonu 150 kW/204 k, který se již objevil například i v malé jedničce (123d). K tomu se ale přidává malý elektromotor o výkonu 20 koní a točivém momentu 210 Nm, nová osmistupňová automatická převodovka a střešní solární panely, které pomáhají k produkci energie a nezatěžují tím motor samotný.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

X5_Vision_1.jpg X5_Vision_2.jpg X5_Vision_3.jpg
BMW X5 Vision Efficient Dynamics

BMW 1 Coupé Sport Kit

Na půdě ženevského kongresového centra představí automobilka BMW originální sadu aerodynamických i technických vylepšení pro model 1 Coupé, o který se postarala divize BMW Performance.

Paket optických vylepšení pro nejmenší kupé sestává z aerodynamicky optimalizovaných nárazníků, sportovně vyhlížejících bočních lišt a decentního spoileru na zádi. Dravý charakter podtrhuje černá čára táhnoucí se přes celou boční část.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

pp1a_page_06_image_0002.jpg pp1a_page_06_image_0003.jpg pp1a_page_07_image_0003.jpg
BMW 1 Sport Kit

Caterham V8

Společnost RS Performance se postarala o radu úprav, které mírně zasáhly do klasických křivek karoserie. Pod lehkou kapotou této „černé sedmičky“ se ukrývá čtyřicet ventilový kompresorem přeplňovaný agregát objemu 2,4 l s překvapivým výkonem 500 koní. Co ovšem překvapuje ještě víc, je právě poměr hmotnosti a výkonu. Pro klidnější povahy je nabízen obdobný agregát, avšak s výkonem 400 plnokrevníků.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

260208-a-cat.jpg 260208cat.jpg260208-b-cat.jpg
Caterham V8

Fiat 500 Abarth

Italská automobilka Fiat ukázala první snímky ostrého provedení malého modelu 500. Výstavní premiéru si tato verze odbude za pár týdnů v Ženevě a pak pomalu poputuje do prodejů.

Rychlý prcek dostal řadu nových stylingových změn, které působí opravdu sportovně. Za pozornost stojí hlavně nová kola s velmi zajímavým designem. Samozřejmostí je i sportovní podvozek a upravené brzdy.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

01.jpg
Fiat 500 Abarth

Fiat 500 Aria

Fiat 500 Aria dostal pod kapotu upravený naftový motor 1,3 JTD, který vybaven filtrem pevných částic plní emisní normu Euro 5. O přenos výkonu se pak stará robotizovaný manuál Dualogic, který doplnila funkce Stop and Start.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

01.jpg 02.jpg 03.jpg
Fiat 500 Aria

Fiat Fiorino osobní verze

Po představení užitkové verze se Fiat rozhodl rozšířit nabídku modelu Fiorino i o verzi určenou pro přepravu lidí.

Mnoho změn oproti té užitkové na ní nenajdeme, ale na první pohled jsou patrné nárazníky lakované v barvě karoserie. Narozdíl od malého náklaďáku má osobní Fiorino nedělené, nahoru se vyklápějící dveře zavazadlového prostoru. Interiér je uzpůsoben pro pětici cestujících a i tak zůstalo pro zavazadla 330 litrů objemu. Automobilka nezapomněla ani na variabilitu, takže v případě nutnosti mohou být zadní sedadla zcela vyjmuta.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Fiorino_1.jpg Fiorino_2.jpg Fiorino_3.jpg
Fiat Fioriono osobní verze

Doporučujeme

Články odjinud