Novinka se jmenuje Mercedes-Benz S400 Coupé 4Matic. Třílitr s dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 270 kW.
Pokud jste si chtěli koupit Mercedes-Benz CL (dnes S Coupé), nic menšího než osmiválec k dispozici nebyl. To byla základní motorizace, fajnšmekr si samozřejmě pořídil dvanáctiválcové CL600, případně CL65 AMG, protože prostě proto. Dnes je ale všechno jinak. Vrcholné kupé dostává poprvé v novodobé historii šestiválec. Tradicionalisté tak přícházejí o další životní jistotu.
Poslední vrcholné kupé s šestiválcem byl model W111 z 60. let. Od modelu C126 z 80. let už mělo luxusní kupé Mercedsu, později přejmenované na CL, minimálně osmiválec
Novinka se jmenuje Mercedes-Benz S400 Coupé 4Matic, takže rovnou dostanete i pohon všech kol. Automatická převodovka je samozřejmostí. A pokud jde o motor, jedná se o třílitr s dvojicí turbodmychadel, jehož výkon je 270 kW (367 k) v 5500 - 6000 ot./min. a točivý moment 500 Nm v 1800 - 4500 ot./min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne toto šestiválcové kupé za 4,6 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí podle cyklu NEDC 8,3 litru na 100 km.
Aby toho nebylo málo, cena se dostala pod 100 000 eur (2 700 000 korun), konkrétně na 99 960 eur. V Německu je již možné tuto čtyřkolku objednat, dodávky prvním zákazníkům začnou do jara 2016. Na druhou stranu nás může uklidňovat, že diesel se pořád ještě do S Coupé nedává.