Jaguar nás překvapil odhalením konceptu C-X75. Vyznačuje se výjimečným designem i technickým řesením. (+ video)
A nedají si pokoj, pětasedmdesátiny značky Jaguar nás budou provázet na každém kroku snad až do Nového roku. Ale z hrušky dolů; Jaguar do Paříže přivezl opravdu zajímavou studii s označením C-X75. Výrobce o ní hovoří takto: „Naším cílem bylo postavit nejen nejmodernější, ale také nejkrásnější Jaguar všech dob. Vůz, který posune dále věhlasný zvuk stávajícího designérského jazyku Jaguaru v kombinaci s prvky jedinečných strojů minulosti.“
Výsledek těchto snah vidíte na přiložených snímcích. Jaguar C-X75 je „elektrifikovaný supervůz s prodlouženým dojezdem“, který je schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 s. Vše probíhá díky páru kompaktních plynových turbín s celkovým výkonem 182 koní (134 kW), jež skrze generátor přivádějí energii li-ionovým akumulátorům. V každém ze čtyř kol se přitom nachází elektromotory se společným výkonem 780 koní (574 kW) a točivým momentem plných 1 608 Nm. Nejvyšší rychlost studie Jaguar C-X75 je elektronicky omezena na 330 km/h, dojezde na baterie činí 110 km a spalovací turbíny akční rádius tohoto vozu prodlouží až na 900 km.
Karoserie konceptu je vesměs vyrobena z hliníku a široké dveře otevírají přístup do kůží čalouněného interiéru. Zde si všimneme obrácených obyčejů. Ačkoli jsou sedadla fixována v nijak nestavitelné poloze, lze požadavkům řidiče přizpůsobit polohu volantu, přístrojového štítu a pedálů. Pilot je o všem potřebném informován skrze trojici monitorů TFT.
Jaguar C-X75 je skutečnou studií, se sériovou výrobou se zkrátka nepočítá. Přesto má naznačovat schopnosti a chutě konstruktérů a manažerů novodobého Jaguaru, které se ve svých dílčích ohledech mohou v brzké době promítnout i do sériové produkce.
Jaguar C-X75