Také letos autosalon v Paříži zřejmě nabídne několik zajímavostí z místních luhů a hájů, ačkoli přeborníky v této disciplíně stále zůstávají Švýcaři v Ženevě. Například stánek společnosti Exagon Engineering ozdobí prototyp sportovního vozu Furitve EGT s hybridním pohonem, svojí povahou nikoli nepodobný třeba Fiskeru Karma.
Stroj je opatřen dvěma elektromotory Siemens s celkovým výkonem 340 koní (250 kW) a na jedno nabití (lze využít domácí zásuvky na 230V) ujede 400 až 800 km. To jsou trochu zvláštní počty, ale vysvětluje je fakt, že na palubě máme najít také motor s vnitřním spalováním určený výhradně k napájení akumulátorů (toto řešení pro změnu připomene Chevrolet Volt). Právě v kombinaci s ním dosahuje akční rádius hodnoty až 800 km.
Vůz má zrychlit na stovku za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak dosahuje hranice 300 km/h, ale v sériové výrobě, jež má začít na sklonku roku 2012, bude omezena na 250 km/h. Pro zachování rentability byla stanovena hranice 100 vyexpedovaných vozů ročně.
Že dílo Exagonu není žádná utopie se můžete přesvědčit i na přiloženém videu, které zachycuje funkční prototyp vozu.
Exagon Furitve e-GT