Třídveřový Yaris osazený hybridním systémem převzatým ze závodního speciálu, tak přesně tohle bude jedno z hlavních lákadel na frankfurtském stánku Toyoty. Z nedávné doby víme, že půjde o velmi rychlou čtyřkolku, ale prozatím chyběly přesné specifikace. Ty japonská automobilka zveřejnila před několika hodinami.
Toyota Yaris Hybrid-R používá jako základ spalovací čtyřválec o objemu 1,6 litru doplněný samozřejmě o přímý vstřik paliva a přeplňování. Tahle jednotka vyprodukuje 300 koní a pohání přední nápravu. Vzadu najdeme ne jeden, ale hned dva elektromotory o výkonu 60 koní, kdy každý logicky pohání jedno kolo. Celkem výrobce slibuje až 420 koní.
Ostrý hybridní Yaris dostal dva jízdní režimy, které ovlivňují výkon elektromotorů. V silničním režimu se takzvaný superkapacitor, kam je ukládána elektrická energie, nabije na své maximum během brzdění dlouhého deset sekund. Následně dostanete z každého zadního elektromotoru maximálně 40 koní. U režimu pro jízdu na okruzích se počítá s častějším a intenzivnějším bržděním, tedy i s větším přísunem elektrické energie. Právě v tomto režimu dostanete z auta udávané maximum.
Systém používá ještě jeden elektromotor umístěný mezi motorem a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Ten pracuje jako generátor a to jak během zpomalování, kdy pomáhá dobít superkapacitor, tak během akcelerace, kdy přímo vyrábí energii pro zadní elektromotory. Systém navíc reguluje přísun elektrické energie pro každý zadní elektromotor zvlášť. Tím je v zatáčkách nahrazen aktivní zadní diferenciál.
Foto: Toyota
Toyota na IAA 2013: Koncept Yaris Hybrid-R odhaluje detaily