Automobilka Peugeot začala auta vyrábět již v roce 1891 a záhy se stala na poli motorizmu důležitým hráčem.
Peugeot, původem rodinný podnik, doznal za dobu o málo delší než jedno století mohutného rozmachu. Od továren v Sochaux po současných 24 výrobních závodů, značka uvedla na trh více než 160 modelů a 34 modelových řad, od slavné 201 až po nejnovější řadu 308. Tato hrdá minulost je základem důvěry, s níž Peugeot pohlíží do budoucna.
Dnes se Peugeot ve svém rozvoji orientuje zejména na Čínu, Brazílii a Rusko. V roce 2007 se obchodní výsledky značky Peugeot v těchto třech zemích vyvíjely výrazně pozitivně, což je však mezi automobilky na těchto trzích celkem běžné. Prodej v Číně vzrostl o 13,8 % a dosáhl 93 000 vozů, přičemž tento trend výrazně zesílil zejména ve čtvrtém čtvrtletí (+ 22,8 %). V Brazílii prodeje zaznamenaly nárůst 19% a v Rusku dokonce 63 %. Na těchto vysoce perspektivních trzích, stejně jako v ostatních částech světa, bude Peugeot nadále rozvíjet své obchodní aktivity.
Historie Peugeotu je spojena s četnými inovacemi, od prvního čtyřválcového motoru typu 39 z roku 1902 po poslední benzínové motory vyvinuté ve spolupráci mezi PSA Peugeot Citroën a BMW Group. Peugeot zavedl filtr pevných částic, kterým je dnes vybaveno více než 1,8 milionu vozů na celém světě, a neopomeňme ani velice žádané dieselové motory HDI. A další technologické inovace přinese Peugeot i v budoucnu. Od začátku příštího desítiletí bude Peugeot masově vyvíjet vozy vybavené systémem Stop & Start druhé generace a vozidla s hybridním motorem.
Peugeot jasně ukázal své odhodlání jít příkladem při snižovaní emisí plynů způsobujících skleníkový efekt a zaměřil výrobu na vozy šetrné k životnímu prostředí. Od roku 2001 bylo v Evropě registrováno více než 1 100 000 vozů Peugeot emitujících méně než 120 g CO2 na km. V roce 2007 činily u 40 % registrovaných osobních vozů emise CO2 méně než 130 g na km, čímž značka evidentně zaujala jedno z předních míst v oblasti snižování emisí CO2. Peugeot hodlá tuto svou ekologickou výhodu oproti konkurenci ještě dále rozvíjet. Je jediným světovým výrobcem automobilů, který dal globální politice v oblasti CO2 konkrétní podobu. Od roku 1998 realizuje Peugeot velký projekt znovuzalesňování Amazonie. Cílem tohoto dlouhodobého projektu, rozplánovaného na 40 let, je omezování uhlíku v atmosféře.
Na jednom z připojených snímků naleznete vůz Peugeot Bébé. Tento model byl poprvé vystaven na pařížském autosalonu v roce 1912, vůz vyrobený o rok později posloužil roku 1914 jako dárek ruského báťušky cara desetiletému princi Alexeji. Po bolševické revoluci vůz přemístili do Leningradského paláce pionýrů, který však byl v roce 1942 těžce poškozen německými bombardéry a Alexejův vůz zničen. Stroj na snímku je jeho věrnou kopií.