Podobně jako jiné značky chce turecký Togg nabízet komplexní řešení pro osobní mobilitu, dobíjení a služby zákazníkům – být technologickou společností. Dále pak tvrdí, že její koncept není automobil, ale chytré zařízení – Transition Concept Smart Device. Zdroj: Togg

Podobně jako jiné značky chce turecký Togg nabízet komplexní řešení pro osobní mobilitu, dobíjení a služby zákazníkům – být technologickou společností. Dále pak tvrdí, že její koncept není automobil, ale chytré zařízení – Transition Concept Smart Device. | Zdroj: Togg

První sériový vůz má být představen koncem letošního roku, následovat ho má SUV segmentu C začátkem roku 2023. Mimochodem má jít o první elektrické SUV, vyrobené v kontinentální Evropě jinou než zavedenou značkou. Dále přijde na trh sedan a hatchback segmentu C, poté B-SUV a C-MPV.  Zdroj: Togg

První sériový vůz má být představen koncem letošního roku, následovat ho má SUV segmentu C začátkem roku 2023. Mimochodem má jít o první elektrické SUV, vyrobené v kontinentální Evropě jinou než zavedenou značkou. Dále přijde na trh sedan a hatchback segmentu C, poté B-SUV a C-MPV.  | Zdroj: Togg

Togg se dále chlubí stoprocentně tureckým průmyslovým a intelektuálním zázemím, budoucí vlastní výrobou baterií (i pro využití mimo automobilový průmysl plus další značky) a také obratností, která tradičním výrobcům začala chybět. Zdroj: Togg

Togg se dále chlubí stoprocentně tureckým průmyslovým a intelektuálním zázemím, budoucí vlastní výrobou baterií (i pro využití mimo automobilový průmysl plus další značky) a také obratností, která tradičním výrobcům začala chybět. | Zdroj: Togg

 Logo automobilky, ukazující dvě šipky, tvořící diamant uprostřed, má pak představovat spojení východních a západních kultur. Zdroj: Togg

 Logo automobilky, ukazující dvě šipky, tvořící diamant uprostřed, má pak představovat spojení východních a západních kultur. | Zdroj: Togg

První zcela domácí automobilka. Takto budou moci Turci označovat novou značku TOGG, která chce zemi ambiciózním způsobem vystřelit do světa automobilového průmyslu. Zdroj: Togg

První zcela domácí automobilka. Takto budou moci Turci označovat novou značku TOGG, která chce zemi ambiciózním způsobem vystřelit do světa automobilového průmyslu. | Zdroj: Togg

Opravdu se přitom nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. Zdroj: Togg

Opravdu se přitom nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. | Zdroj: Togg

S rychlonabíječkou bude možné baterie podle TOGGu dobít na 80 % kapacity během 30 minut. Na baterie chce automobilka nabízet osmiletou záruku. Zdroj: Togg

S rychlonabíječkou bude možné baterie podle TOGGu dobít na 80 % kapacity během 30 minut. Na baterie chce automobilka nabízet osmiletou záruku. | Zdroj: Togg

A krok vpřed dělá TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) hned tím nejdiskutovanějším segmentem. První dva koncepty – středně velké SUV a sedan – jsou totiž elektromobily. Zdroj: Togg

A krok vpřed dělá TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) hned tím nejdiskutovanějším segmentem. První dva koncepty – středně velké SUV a sedan – jsou totiž elektromobily. | Zdroj: Togg

Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. Zdroj: Togg

Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. | Zdroj: Togg

Co se týče elektromotorů, základní model SUV vyžije jeden motor o výkonu 200 koní (147 kW) na zadní nápravě. Zdroj: Togg

Co se týče elektromotorů, základní model SUV vyžije jeden motor o výkonu 200 koní (147 kW) na zadní nápravě. | Zdroj: Togg

Schopnější verze s dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a tedy pohonem všech kol nabídne kombinovaných 400 koní (294 kW). Silnější varianta SUV by měla zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. Zdroj: Togg

Schopnější verze s dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a tedy pohonem všech kol nabídne kombinovaných 400 koní (294 kW). Silnější varianta SUV by měla zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. | Zdroj: Togg

Automobilka už přitom vidí budoucí postup na vyšší úrovně autonomního řízení. Stejně tak mluví o bezdrátových aktualizacích systémů vozu přes internet, palubní 5G síti nebo funkci V2X pro komunikaci vozu s dalšími vozidly či chytrou infrastrukturou. Zdroj: Togg

Automobilka už přitom vidí budoucí postup na vyšší úrovně autonomního řízení. Stejně tak mluví o bezdrátových aktualizacích systémů vozu přes internet, palubní 5G síti nebo funkci V2X pro komunikaci vozu s dalšími vozidly či chytrou infrastrukturou. | Zdroj: Togg

Kabina působí moderním dojmem s širokoúhlým panelem, zahrnujícím trojici displejů – přístrojový štít, infotainment systém a dodatečný displej před spolujezdcem. Zdroj: Togg

Kabina působí moderním dojmem s širokoúhlým panelem, zahrnujícím trojici displejů – přístrojový štít, infotainment systém a dodatečný displej před spolujezdcem. | Zdroj: Togg

Zavést elektrické SUV do prodeje na tureckém trhu chce TOGG během roku 2022. Další informace bychom se tedy měli dozvědět v následující době. Zdroj: Togg

Zavést elektrické SUV do prodeje na tureckém trhu chce TOGG během roku 2022. Další informace bychom se tedy měli dozvědět v následující době. | Zdroj: Togg

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

V interiéru má SUV dokonce předvést i jakousi formu holografického 3D asistentu, který posádce usnadní ovládání funkcí vozu. Zdroj: Togg

V interiéru má SUV dokonce předvést i jakousi formu holografického 3D asistentu, který posádce usnadní ovládání funkcí vozu. | Zdroj: Togg

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

Klimatizace a další funkce se poté ovládají na dalším displeji níže ve středovém panelu. Konvenčních tlačítek je zde minimum, nechybí ambientní osvětlení a ve výbavě počítá TOGG rovněž s řadou bezpečnostních a asistenčních systémů, například pro částečně autonomní řízení na dálnici. Zdroj: Togg

Klimatizace a další funkce se poté ovládají na dalším displeji níže ve středovém panelu. Konvenčních tlačítek je zde minimum, nechybí ambientní osvětlení a ve výbavě počítá TOGG rovněž s řadou bezpečnostních a asistenčních systémů, například pro částečně autonomní řízení na dálnici. | Zdroj: Togg

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

Kompletní pohonné ústrojí má být vyvinuto inženýry automobilky a duševní vlastnictví si plně připisuje samo Turecko. Na designu pak značka pracovala s italským studiem Pininfarina. Zdroj: Togg

Kompletní pohonné ústrojí má být vyvinuto inženýry automobilky a duševní vlastnictví si plně připisuje samo Turecko. Na designu pak značka pracovala s italským studiem Pininfarina. | Zdroj: Togg

První karoserie vozu TOGG byla již vyrobena v továrně v okresu Gebze nedaleko Istanbulu Zdroj: TOGG

První karoserie vozu TOGG byla již vyrobena v továrně v okresu Gebze nedaleko Istanbulu | Zdroj: TOGG

První sériový vůz má být představen koncem letošního roku, následovat ho má SUV segmentu C začátkem roku 2023. Mimochodem má jít o první elektrické SUV, vyrobené v kontinentální Evropě jinou než zavedenou značkou. Dále přijde na trh sedan a hatchback segmentu C, poté B-SUV a C-MPV.  Zdroj: Togg
Togg se dále chlubí stoprocentně tureckým průmyslovým a intelektuálním zázemím, budoucí vlastní výrobou baterií (i pro využití mimo automobilový průmysl plus další značky) a také obratností, která tradičním výrobcům začala chybět. Zdroj: Togg
 Logo automobilky, ukazující dvě šipky, tvořící diamant uprostřed, má pak představovat spojení východních a západních kultur. Zdroj: Togg
První zcela domácí automobilka. Takto budou moci Turci označovat novou značku TOGG, která chce zemi ambiciózním způsobem vystřelit do světa automobilového průmyslu. Zdroj: Togg
25
Fotogalerie

Turecký elektromobil Togg se předvedl v Las Vegas. Prý nejde o auto, ale o chytré zařízení

Má to čtyři kola, dveře, volant, světla... Ale automobil to údajně není – má jít o koncept mobility budoucnosti, který spojí to nejlepší z východu a západu.

Nová automobilka tvrdí, že není automobilka. Alespoň ne v klasickém pojetí, kdy vyrobí auto, někomu ho prodá, a má hotovo. Podobně jako jiné značky chce turecký Togg nabízet komplexní řešení pro osobní mobilitu, dobíjení a služby zákazníkům – být technologickou společností. Dále pak tvrdí, že její koncept není automobil, ale chytré zařízení – Transition Concept Smart Device.

Oznámení Toggu je dále plné marketingových klišé ohledně mobility, ekosystémů vybudovaných okolo jeho chytrých zařízení, rapidních změn, konektivity, autonomie, sdílení a vůbec všeho, co dnes frčí. Bez konkretizace. Tak se raději pojďme podívat na zajímavější fakta. První sériový vůz má být představen koncem letošního roku, následovat ho má SUV segmentu C začátkem roku 2023. Mimochodem má jít o první elektrické SUV, vyrobené v kontinentální Evropě jinou než zavedenou značkou. Dále přijde na trh sedan a hatchback segmentu C, poté B-SUV a C-MPV. Plánem je pak vyrábět milion vozů v pěti různých segmentech v roce 2030.

Automo... Tedy technologická společnost Togg se dále chlubí stoprocentně tureckým průmyslovým a intelektuálním zázemím, budoucí vlastní výrobou baterií (i pro využití mimo automobilový průmysl plus další značky) a také obratností, která tradičním výrobcům začala chybět. Hodlá vyrábět v nejekologičtější továrně v Evropě ve svém sídle v městě Gemlik. Logo automobilky, ukazující dvě šipky, tvořící diamant uprostřed, má pak představovat spojení východních a západních kultur.

Doporučujeme

Články odjinud