Zájemci o britský off-road s naftovým čtyřválcem mají ještě posledních pár týdnů na objednání. Pak už dorazí větší kubatura.
Land Rover nás minulý týden překvapil velkými změnami v nabídce off-roadu Defender. Značka se rozhodla ukončit výrobu a prodej modelu s naftovými čtyřválci a místo nich si připravila mild-hybridní řadové šestiválce - D200, D250 a D300. Již základní motorizace bude dosahovat točivého momentu 500 N.m, což je o 70 N.m víc než u dvoulitru.
Vyvstala tak otázka, kdy k této výměně v nabídce značky dojde, respektive kdy se nové motorizace objeví v autosalonech. Odpovědi na otázky nám dorazili přímo z centrály značky. Dvoulitrové vznětové motory již v blízké budoucnosti nebude možné objednat, přesný datum však nezazněl.
Podle Land Roveru k tomu dojde už během listopadu. Záleží totiž na počtu aktuálních objednávek. Jisté je tedy nyní jen to, že pokud chcete defender ještě se „starým“ motorem, neměli byste otálet. V tu samou dobu by pak měly do nabídky naběhnout nové šestiválce. Některé z vás taky možná napadlo, že Land Rover bude chtít za větší počet válců i víc peněz.
Automobilka nám však sdělila, že cena za základní motorizaci D200 zůstane stejná. Jediný letmý nárůst ceny bude s digitálním příjmem autorádia, které bude součástí standardní výbavy. Defender D200 se čtyřválcem stojí aktuálně 1.479.104 Kč (verze 110, základní výbava).
Land Rover Defender: Srovnání technických údajů základních motorizací (R4 vs. R6) |
Motor |
D200 |
D200 |
Počet válců |
4 |
6 |
Objem [cm3] |
1998 |
2996 |
Výkon [kW/ot.min] |
147/4000 |
147/4000 |
Toč. moment [N.m/ot.min] |
430/1400 |
500/1250-2500 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,3 |
10,2 |
Maximální rychlost [km/h] |
175 |
175 |
Převodovka |
8A |
8A |
Pohot. hmotnost [kg] |
2323 |
2415 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
7,6 |
7,6 |