Nesmrtelný pick-up od Toyoty prochází modernizací i pro evropský trh. Nový motor není jedinou novinkou.
Ikona pracovitých pick-upů Toyota Hilux se dočkala vylepšení, jejichž vlna pochopitelně začíná na exteriéru. Všimnete si přepracované přídě s novou maskou chladiče, jinak tvarovaným nárazníkem a také novým a volitelným LED osvětlením vpředu i vzadu. Také přichází nový design 18palcových kol nebo pár dalších barev do vzorníku laků karoserie.
S modernizací pak Toyota uvádí i vrcholnou výbavu Hiluxu nazvanou Invincible (v galerii), která má spojovat užitnou hodnotu pracovního pick-upu s výbavou a výhodami volnočasově použitelného vozidla pro jakékoliv dobrodružství. Hilux Invincible se dále odlišuje jinými nárazníky a mřížkou chladiče, dodatečnými ochrannými prvky a detaily, plus samozřejmě rozsáhlým seznamem standardní výbavy.
Uvnitř totiž přichází Hilux například s novým 8palcovým infotainmentem, který je možné ovládat přes klasická tlačítka a otočné voliče (například v rukavicích), ale přitom nabízí všechnu moderní konektivitu a funkce jako například rozhraní Apple CarPlay, Android Auto či satelitní navigaci.
Dále je možné Hilux vybavit bezklíčovým přístupem, startovacím tlačítkem, automatickou klimatizací, předními a zadními parkovacími senzory nebo prémiovým audiosystémem JBL s devíti reproduktory. A pokud hledíte především na praktické vychytávky, nechybí trubkový rám nad korbou, elektricky ovládaný hliníkový kryt korby, tradiční hardtop či 12V zásuvka v místě nákladového prostoru.
Hlavní novinkou po stránce techniky je ale přidání nového 2,8litrového naftového motoru do palety motorizací. Jednotka produkuje 204 koní (150 kW) a 500 N.m točivého momentu a Hilux s ní dokáže akcelerovat z nuly na 100 km/h za 10 vteřin, tedy o 2,8 vteřiny rychleji než v případě současného 2,4litrového motoru. Všechny hodnoty jsou nicméně prozatímní (před homologací).
Nový motor bude dostupný pro karoserie Extra Cab a Double, přičemž volbou bude šestistupňová manuální či automatická převodovka. Standardem pak pohon všech kol. S úpravami na podvozku a rámu Hiluxu nyní Toyota zmiňuje schopnost uvést náklad o hmotnosti 1 tuny a tažení přívěsu o hmotnosti až 3,5 tuny pro všechny karosářské verze s pohonem všech kol, tedy Single Cab, Extra Cab i Double Cab.
S novým nastavením tlumičů, novými listovými pružinami a vylepšeným uložením komponentů podvozku má však modernizovaný pick-up působit také o něco komfortněji, ať už na silnici nebo v terénu. Základní verze s pohonem zadních kol poté obdržely systém replikující funkci mechanického samosvorného diferenciálu.
Prodeje vylepšené Toyoty Hilux započnou ještě letos, na trzích západní Evropy přesněji v říjnu. Cenovky zatím neznáme.