Seat obohatil nabídku modelu Leon o řadu FR. Jak moc tato dvě písmenka plní slogan „Auto Emoción“?
Kapitoly článku:
Zatímco Škodovka má být konzervativní, její španělský koncernový kolega Seat sází na emoce. V případě hatchbacku Leon jste si do teď museli vystačit buď se základním sériovým provedením, nebo, pokud jste toužili po větší porci emocí a adrenalinu, byla k dispozici až ostrá Cupra. Nově si ale můžete pořídit „něco mezi“. Přesně takovou úlohu má totiž Leon FR hrát.
Kvality a schopnosti Seatu Leon FR jsme vyrazili vyzkoušet na mostecký okruh. Ne že bych chtěl novinku z dílny Seat podceňovat, ale základní „eferko“ s benzinovou jedna-čtyřkou TSI o výkonu 92 kW prohánět po okruhu? Na první pohled tahle akce působila přeci jen trochu přehnaně. Ale vezměme to popořadě.
Od každého něco
Seat Leon FR se nabízí s celou řadou motorizací. Benzinová část nabídky obsahuje motory 1.4 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TSI, zájemci o naftu mohou sáhnout po dvoulitrech TDI s výkony 103 kW nebo125 kW. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, u nejvýkonnějšího benzínu a dieselu je manuál nahrazen koncernovým DSG.
K mé smůle (nebo štěstí) jsem dostal na první okruhový výjezd právě nejslabší motorizaci 1.4 TSI. Popravdě řečeno na okruhové ježdění je 125 koní opravdu málo, ale budiž. S tímto autem stejně nikdo na okruhu jezdit nebude. Jakožto základ řady FR není ani přeplňovaná jedna-čtyřka špatným motorem, ale mnoho emocí vám nenabídne. Leon je přeci jen výrazně větší než třeba taková Ibiza a vyšší hmotnost je zatraceně znát.
Seat Leon FR má jednoduše řečeno výborný podvozek. Prakticky nezáleží na zvolené motorizace, jízdní vlastnosti jsou pokaždé minimálně nadprůměrné.
Podvozek především
Daleko pozitivnější dojmy přinesl podvozek. Právě jeho kvality vynikly na okruhu nejvíce, a to i ve spojení se základní jedna-čtyřkou. Seat se chlubí výjimkou, kterou mu udělil koncern VW. Samozřejmě, použité platformy mají všichni stejné, ale španělský výrobce může podvozek dále ladit, což se v praxi projeví velmi výrazně.
Sportovně nastavený Leon FR si v zatáčkách počíná nadprůměrně jistě. Ostatně Seat vždy uměl naladit svá auta tak, aby nabízela výborné jízdní vlastnosti. O novince FR to samozřejmě platí také. Žádné náklony karoserie nečekejte. Vůz je navíc skvěle čitelný. Jakmile to přeženete s nájezdem do zatáčky a ocitnete se na limitu, velmi snadno to poznáte. Jisté a čitelné chování jsou největšími výhodami nového Seatu.
Seat Leon FR |
| 1.4 TSI | 1.8 TSI | 2.0 TSI DSG | 2.0 TDI | 2.0 TDI DSG |
Zdvihový objem | 1390 ccm | 1798 ccm | 1984 ccm | 1968 ccm | 1968 ccm |
Maximální výkon | 92 kW | 118 kW | 155 kW | 103 kW | 125 kW |
Nej. toč. Moment | 200 Nm | 250 Nm | 280 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Max. Rychlost | 197 km/h | 213 km/h | 233 km/h | 205 km/h | 214 km/h |
Zrychlení 0 – 100 km/h | 9,8 s | 7,9 s | 6,9 s | 9,5 s | 8,0 s |
Kombinovaná spotřeba | 6,2 l/100 km | 6,8 l/100 km | 7,5 l/100 km | 4,8 l/100 km | 5,6 l/100 km |