Kapitoly článku:
Renault přiveze na pařížský autosalon konkurenci pro Volkswagen XL1, ale zatím jen ve formě konceptu. Na rozdíl od úsporného Volkswagenu ale sází Renault na tradiční čtyřmístné proporce, i když aerodynamika spolu s efektivitou spalování byly hlavními měřítky vývoje.
Renault technologické novinky použité na konceptu Eolab postupně zavede do sériové výroby, zejména pak využití kompozitů, hliníku, plastů a hořčíku na karosářských dílech
Renault při stavbě konceptu Eolab použil nové výrobní postupy a i když automobilka netvrdí, že se koncept dostane v této podobě do sériové výroby, chce tyto technologie zavést do sériové produkce průběžně na budoucích modelech značky. Blíží se nový Mégane, bude nový Espace... Tak uvidíme.
Eolab je vlastně takové Clio budoucnosti. I když je to hybrid, jeho hmotnost je prý o celých 400 kg nižší než u srovnatelného současného Clia. Toho bylo dosaženo použitím plastů, hliníku a dokonce hořčíku, ze kterého je střecha vozu. Efektivitě pomáhá také aktivní aerodynamika.
Renault Eolab má nejen přední a zadní aktivní klapky snižující odpor vzduchu, ale dokonce i aktivní klapky na discích kol, které se při rychlejší jízdě uzavřou a tím významně sníží odpor. Spolu s hladkou podlahou vozu se podařilo dosáhnout koeficientu odporu vzduchu jen 0,235.
K pohonu slouží na třístupňovou převodovku napojený elektromotor o výkonu 50 kW (68 k) a točivém momentu 200 Nm, kterému pomáhá benzínový litrový tříválec o výkonu 57 kW (78 k) a točivém momentu 95 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva podle současných evropských norem má činit jen 1 litr na 100 km. Čistě na elektřinu pak auto ujede až 60 km.