Na politickou službu by zprvu naznačovaly vlaječky na předních blatnících, nicméně ani nové registrační značky na přání o původu této Tatry 700 nelžou. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Na politickou službu by zprvu naznačovaly vlaječky na předních blatnících, nicméně ani nové registrační značky na přání o původu této Tatry 700 nelžou. | Zdroj: Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Na  facebookové skupině  věnované české legendě se nyní objevily fotky vzácného exempláře „sedmistovky“, dokazující fakt, že Zemanova kopřivnická limuzína stále aktivně žije, a to ve skvělém stavu. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Na facebookové skupině věnované české legendě se nyní objevily fotky vzácného exempláře „sedmistovky“, dokazující fakt, že Zemanova kopřivnická limuzína stále aktivně žije, a to ve skvělém stavu. | Zdroj: Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Přesněji se tedy jedná o exemplář vyhotovený v odstínu „stříbrný blesk“ a vyrobený v roce 1996, který tehdejší předseda sněmovny ČR Miloš Zeman začal používat jako svůj expres během roku 1997. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Přesněji se tedy jedná o exemplář vyhotovený v odstínu „stříbrný blesk“ a vyrobený v roce 1996, který tehdejší předseda sněmovny ČR Miloš Zeman začal používat jako svůj expres během roku 1997. | Zdroj: Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Na starých fotkách ještě najdete vůz na větších pětipaprskových kolech s širokým límcem, jež nyní nahradily o něco menší a méně nápadné disky. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Na starých fotkách ještě najdete vůz na větších pětipaprskových kolech s širokým límcem, jež nyní nahradily o něco menší a méně nápadné disky. | Zdroj: Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Tatru 700 mezi předními politiky v ČR nejvíce proslavil právě Zeman, který během své funkce jakožto předsedy a následně premiéra ČR využíval hned dvě tyto limuzíny. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Tatru 700 mezi předními politiky v ČR nejvíce proslavil právě Zeman, který během své funkce jakožto předsedy a následně premiéra ČR využíval hned dvě tyto limuzíny. | Zdroj: Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Posléze totiž službu doplnil i kus z roku 1997 v odstínu grafitově černé – ten je doteď součástí sbírky Národního technického muzea v Praze. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Posléze totiž službu doplnil i kus z roku 1997 v odstínu grafitově černé – ten je doteď součástí sbírky Národního technického muzea v Praze. | Zdroj: Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

V obou vozech by se měl nacházet 4,4litrový V8, nahrazující původní 3,5litrovou jednotku, disponující výkonem 231 koní (172 kW) a točivým momentem 380 N.m ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

V obou vozech by se měl nacházet 4,4litrový V8, nahrazující původní 3,5litrovou jednotku, disponující výkonem 231 koní (172 kW) a točivým momentem 380 N.m ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou. | Zdroj: Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Těžko říct, kolik koní se ve stříbrném a dodnes jezdícím exempláři dochovalo, originální čísla Tatry však zmiňují maximální rychlost až 250 km/h a schopnost zrychlení z nuly na 100 km/h za 10,8 vteřiny. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Těžko říct, kolik koní se ve stříbrném a dodnes jezdícím exempláři dochovalo, originální čísla Tatry však zmiňují maximální rychlost až 250 km/h a schopnost zrychlení z nuly na 100 km/h za 10,8 vteřiny. | Zdroj: Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT

Tatry Miloše Zemana lze také rozpoznat jedním zajímavým prvkem výbavy, který byste u standardních verzí 700 zřejmě nenašli. Do palubní desky před místo spolujezdce byl totiž na přání dodatečně namontován popelník. Zdroj: tatra700.cz

Tatry Miloše Zemana lze také rozpoznat jedním zajímavým prvkem výbavy, který byste u standardních verzí 700 zřejmě nenašli. Do palubní desky před místo spolujezdce byl totiž na přání dodatečně namontován popelník. | Zdroj: tatra700.cz

Originalitu stříbrného blesku později Zeman potvrdil i podpisem na dřevěném dekoru palubní desky. Zdroj: tatra700.cz

Originalitu stříbrného blesku později Zeman potvrdil i podpisem na dřevěném dekoru palubní desky. | Zdroj: tatra700.cz

Určitou vzácnost kromě nízkého počtu vyrobených kusů (65, některé zdroje uvádějí 75) pak můžete promítnout i do dalších Tater 700. Zdroj: tatra700.cz

Určitou vzácnost kromě nízkého počtu vyrobených kusů (65, některé zdroje uvádějí 75) pak můžete promítnout i do dalších Tater 700. | Zdroj: tatra700.cz

Jelikož se jednalo o poslední modelovou řadu osobních vozů kopřivnické automobilky, dle předpokladů se také jednalo o poslední osobní Tatrovku, kterou byste našli ve službách našich vrcholných politiků. Zdroj: tatra700.cz

Jelikož se jednalo o poslední modelovou řadu osobních vozů kopřivnické automobilky, dle předpokladů se také jednalo o poslední osobní Tatrovku, kterou byste našli ve službách našich vrcholných politiků. | Zdroj: tatra700.cz

 Zdroj: tatra700.cz

| Zdroj: tatra700.cz

 Zdroj: tatra700.cz

| Zdroj: tatra700.cz

 Zdroj: tatra700.cz

| Zdroj: tatra700.cz

 Zdroj: tatra700.cz

| Zdroj: tatra700.cz

 Zdroj: tatra700.cz

| Zdroj: tatra700.cz

 Zdroj: tatra700.cz

| Zdroj: tatra700.cz

 Zdroj: tatra700.cz

| Zdroj: tatra700.cz

 Zdroj: tatra700.cz

| Zdroj: tatra700.cz

Na  facebookové skupině  věnované české legendě se nyní objevily fotky vzácného exempláře „sedmistovky“, dokazující fakt, že Zemanova kopřivnická limuzína stále aktivně žije, a to ve skvělém stavu. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT
Přesněji se tedy jedná o exemplář vyhotovený v odstínu „stříbrný blesk“ a vyrobený v roce 1996, který tehdejší předseda sněmovny ČR Miloš Zeman začal používat jako svůj expres během roku 1997. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT
Na starých fotkách ještě najdete vůz na větších pětipaprskových kolech s širokým límcem, jež nyní nahradily o něco menší a méně nápadné disky. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT
Tatru 700 mezi předními politiky v ČR nejvíce proslavil právě Zeman, který během své funkce jakožto předsedy a následně premiéra ČR využíval hned dvě tyto limuzíny. Zdroj:  Facebook.com/TATRA T700 / T700 GT
20
Fotogalerie

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

Na politickou službu by zprvu naznačovaly vlaječky na předních blatnících, nicméně ani nové registrační značky na přání o původu této Tatry 700 nelžou. Na facebookové skupině věnované české legendě se nyní objevily fotky vzácného exempláře „sedmistovky“, dokazující fakt, že Zemanova kopřivnická limuzína stále aktivně žije, a to ve skvělém stavu.

Přesněji se jedná o exemplář vyhotovený v odstínu „stříbrný blesk“ a vyrobený v roce 1996, který tehdejší předseda sněmovny ČR Miloš Zeman začal používat jako svůj expres během roku 1997. Na starých fotkách najdete vůz na větších pětipaprskových kolech s širokým límcem, jež nyní nahradily o něco menší a méně nápadné disky.

Tatru 700 mezi předními politiky v ČR nejvíce proslavil právě Zeman, který během své funkce jakožto předsedy a následně premiéra ČR využíval hned dvě tyto limuzíny. Posléze totiž službu doplnil i kus z roku 1997 v odstínu grafitově černé – ten je doteď součástí sbírky Národního technického muzea v Praze.

V obou vozech by se měl nacházet 4,4litrový osmiválec, nahrazující původní 3,5litrovou jednotku, disponující výkonem 231 koní (172 kW) a točivým momentem 380 N.m ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou. Těžko říct, kolik koní se ve stříbrném a dodnes jezdícím exempláři dochovalo, originální čísla Tatry však zmiňují maximální rychlost až 250 km/h a schopnost zrychlení z nuly na 100 km/h za 10,8 vteřiny.

Tatry Miloše Zemana lze také rozpoznat jedním zajímavým prvkem výbavy, který byste u standardních verzí 700 zřejmě nenašli. Do palubní desky před místo spolujezdce byl totiž na přání dodatečně namontován popelník. Originalitu stříbrného blesku později Zeman potvrdil i podpisem na dřevěném dekoru palubní desky.

Určitou vzácnost kromě nízkého počtu vyrobených kusů (65, některé zdroje uvádějí 75) pak můžete promítnout i do dalších Tater 700. Jelikož se jednalo o poslední modelovou řadu osobních vozů kopřivnické automobilky, dle předpokladů se také jednalo o poslední osobní Tatrovku, kterou byste našli ve službách našich vrcholných politiků.

Doporučujeme

Články odjinud