Automobilka Lotus oficiálně představila závodní verzi GT4  modelu Emira , první nový model představený pod divizí Lotus Advanced Performance. Zdroj: Lotus

Automobilka Lotus oficiálně představila závodní verzi GT4 modelu Emira, první nový model představený pod divizí Lotus Advanced Performance. | Zdroj: Lotus

Právě s tímto vozem chce začít svou novou éru v závodění vozů GT a při příležitosti uvedení vozu si pozvala pár VIP klientů na svou testovací trať Hethel, aby jim ukázala, co všechno v autě je. My z toho máme fotky a hlavně informace. Zdroj: Lotus

Právě s tímto vozem chce začít svou novou éru v závodění vozů GT a při příležitosti uvedení vozu si pozvala pár VIP klientů na svou testovací trať Hethel, aby jim ukázala, co všechno v autě je. My z toho máme fotky a hlavně informace. | Zdroj: Lotus

Návrat do motorsportu je pro automobilku velmi důležitý z hlediska jejího obecného vnímání. Už nechce být tou malou značkou v Anglii, ale celosvětovou automobilkou. Zdroj: Lotus

Návrat do motorsportu je pro automobilku velmi důležitý z hlediska jejího obecného vnímání. Už nechce být tou malou značkou v Anglii, ale celosvětovou automobilkou. | Zdroj: Lotus

K tomu mají mimo jiné dopomoci i  nově chystané modely , byť elektrické. Jinak event představení auta VIP klientům se zřejmě povedl, protože v době psaní článku už je na první rok produkce vyprodáno. Zdroj: Lotus

K tomu mají mimo jiné dopomoci i nově chystané modely, byť elektrické. Jinak event představení auta VIP klientům se zřejmě povedl, protože v době psaní článku už je na první rok produkce vyprodáno. | Zdroj: Lotus

Lotus si svou GT4 pečlivě testoval doma a udělal si jen jeden krátký výlet na španělské Portimão, kvůli vyzkoušení aerodynamických změn při vyšších rychlostech a samozřejmě funkčnosti vozu při vysokých teplotách. Zdroj: Lotus

Lotus si svou GT4 pečlivě testoval doma a udělal si jen jeden krátký výlet na španělské Portimão, kvůli vyzkoušení aerodynamických změn při vyšších rychlostech a samozřejmě funkčnosti vozu při vysokých teplotách. | Zdroj: Lotus

Opticky se vůz nijak zásadně neliší, třeba zadní část je takřka totožná. Nelze si ale nevšimnout velkého zadního křídla, předního splitteru a v předním nárazníku je vidět větší nasávací otvor. Zdroj: Lotus

Opticky se vůz nijak zásadně neliší, třeba zadní část je takřka totožná. Nelze si ale nevšimnout velkého zadního křídla, předního splitteru a v předním nárazníku je vidět větší nasávací otvor. | Zdroj: Lotus

Motor zůstává stejný, tedy 3,5litrový vidlicový šestiválec od Toyoty, který už o motorsportu něco ví. Při uvedení pozvala automobilka Lotus na plac také kus své závodní historie, a sice Lotus Type 30, GT z roku 1965 s motorem Ford o objemu 4,7 litru. Zdroj: Lotus

Motor zůstává stejný, tedy 3,5litrový vidlicový šestiválec od Toyoty, který už o motorsportu něco ví. Při uvedení pozvala automobilka Lotus na plac také kus své závodní historie, a sice Lotus Type 30, GT z roku 1965 s motorem Ford o objemu 4,7 litru. | Zdroj: Lotus

Bylo postaveno pouze 33 exemplářů, tento konkrétní byl v loňském roce k vidění na Goodwood Revival. Zdroj: Lotus

Bylo postaveno pouze 33 exemplářů, tento konkrétní byl v loňském roce k vidění na Goodwood Revival. | Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

Právě s tímto vozem chce začít svou novou éru v závodění vozů GT a při příležitosti uvedení vozu si pozvala pár VIP klientů na svou testovací trať Hethel, aby jim ukázala, co všechno v autě je. My z toho máme fotky a hlavně informace. Zdroj: Lotus
Návrat do motorsportu je pro automobilku velmi důležitý z hlediska jejího obecného vnímání. Už nechce být tou malou značkou v Anglii, ale celosvětovou automobilkou. Zdroj: Lotus
K tomu mají mimo jiné dopomoci i  nově chystané modely , byť elektrické. Jinak event představení auta VIP klientům se zřejmě povedl, protože v době psaní článku už je na první rok produkce vyprodáno. Zdroj: Lotus
Lotus si svou GT4 pečlivě testoval doma a udělal si jen jeden krátký výlet na španělské Portimão, kvůli vyzkoušení aerodynamických změn při vyšších rychlostech a samozřejmě funkčnosti vozu při vysokých teplotách. Zdroj: Lotus
25
Fotogalerie

Lotus už nechce být ten prcek z Anglie. Dalším krokem ke světovosti je představení závodní Emiry GT4

Automobilka Lotus rozjíždí divizi Lotus Advanced Performace, která vykopává závodním speciálem žhavé novinky.

Automobilka Lotus oficiálně představila závodní verzi GT4 modelu Emira, první nový model představený pod divizí Lotus Advanced Performance. Právě s tímto vozem chce začít svou novou éru v závodění vozů GT a při příležitosti uvedení vozu si pozvala pár VIP klientů na svou testovací trať Hethel, aby jim ukázala, co všechno v autě je. My z toho máme fotky a hlavně informace.

Návrat do motorsportu je pro automobilku velmi důležitý z hlediska jejího obecného vnímání. Už nechce být tou malou značkou v Anglii, ale celosvětovou automobilkou. K tomu mají mimo jiné dopomoci i nově chystané modely, byť elektrické. Jinak event představení auta VIP klientům se zřejmě povedl, protože v době psaní článku už je na první rok produkce vyprodáno.

Lotus si svou GT4 pečlivě testoval doma a udělal si jen jeden krátký výlet na španělské Portimão, kvůli vyzkoušení aerodynamických změn při vyšších rychlostech a samozřejmě funkčnosti vozu při vysokých teplotách. Opticky se vůz nijak zásadně neliší, třeba zadní část je takřka totožná. Nelze si ale nevšimnout velkého zadního křídla, předního splitteru a v předním nárazníku je vidět větší nasávací otvor.

Motor zůstává stejný - 3,5litrový vidlicový šestiválec od Toyoty, který už o motorsportu něco ví. Při uvedení pozvala automobilka Lotus na plac také kus své závodní historie, a sice Lotus Type 30, GT z roku 1965 s motorem Ford o objemu 4,7 litru. Bylo postaveno 33 exemplářů, tento konkrétní byl v loňském roce k vidění na Goodwood Revival.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud