Malé nošovické MPV je na trhu už pěkně dlouho, takže ho zajisté všichni dobře znají. Jak mu sedí kombinace benzinové šestnáctistovky a nového šestistupňového automatu?
Kapitoly článku:
Hyundai ix20 je na trhu už pěknou řádku let. Přesně řečeno figuruje v nabídce automobilky šestým rokem, což už je celkem dlouhá doba. Aby se částečně jeho stáří zamaskovalo, přišel minulý rok facelift. Ten lehce upravil vzhled (měnila se světla, maska, design kol) a především se objevila nová automatická převodovka dostupná pro benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru. Právě tato varianta se v naší redakci krátce zastavila.
Na pohled rozhodně neurazí, v interiéru ano
Jednu věc omlazené ix20 upřít nelze. Na pohled tohle auto rozhodně nevypadá tak, že by bylo představené už před šesti lety. Nová maska a nová světla, která mají za cíl sjednotit design letitého modelu s posledními novinkami automobilky, korejskému MPV vážně sluší.
Pokud se tedy budeme bavit o designu jako takovém, všechno je v nejlepším pořádku. A nejen to, kombinace výrazné modré barvy karoserie, chromových prvků a šestnáctipalcových litých kol udělala z testovaného exempláře poměrně pěkný vůz.
Hyundai ix20 vypadá díky poslednímu faceliftu pořád velmi dobře. Rozhodně nepůsobí zastarale. Nová maska mu sluší
Jestliže na pohled třeba i zapochybujete, kdy že to vlastně byla ix20 představená, tak v interiéru si budete okamžitě naprosto jisti tím, že to rozhodně nebylo letos, ani minulý rok. Uvnitř bude ix20 i přes různé modernizace své stáří zapírat jen velmi těžko.
Jeden příklad za všechny. V týdnu, kdy jsem měl ix20, jsem se svezl také v podstatně novější dodávce H350. Je to skoro s podivem, ale ta dodávka vypadala uvnitř lépe než tento osobní automobil. Nic na tom nezměnila ani skutečnost, že náš konkrétní exemplář ix20 měl bohatou výbavu včetně třeba vyhřívaného volantu.
Jenže ix20 je poměrně levný automobil a jeho silnou stránkou není prémiovost, o které se tak často mluví v souvislosti se všemi modely Hyundai. Pro zákazníky je lákavá především nabídka vnitřního prostoru. Možná si v této souvislosti vzpomenete na článek z minulého roku, kde jsme se prostoru v ix20 věnovali podrobněji.
Na fotkách to možná není úplně patrné, ale v praxi vypadá kabina ix20 i v této nejvyšší výbavě dost lacině. Silnou stránkou je jednoznačně prostor a variabilita
Vyšší posaz, celkem široká karoserie, delší rozvor, vyšší stavba karoserie, to vše vám poskytne relativně hodně místa na všech sedadlech a vzhledem k celkové velikosti auta také prostorný zavazadelník doplněný o dvojité dno.
Pro připomenutí přidáváme tabulku, kde najdete porovnání se Škodou Fabia Combi. Z ní je jasně vidět, že po stránce velikosti interiéru je ix20 opravdu výrazně prostornější.
Hyundai ix20 vs. Škoda Fabia Combi: Prostor pro cestující |
Rozměr (cm) / Model |
Hyundai ix20 |
Škoda Fabia Combi |
Rozdíl |
Šířka v úrovni loktů vpředu |
147 |
141 |
6 |
Šířka v úrovni loktů vzadu |
144 |
139 |
5 |
Prostor pro hlavu vpředu min. |
95 |
92 |
3 |
Prostor pro hlavu vpředu max. |
102 |
98 |
4 |
Prostor pro hlavu vzadu |
96 |
92 |
4 |
Délka sedáku vpředu (od opěradla) |
51 |
52 |
-1 |
Délka opěradla vpředu |
65 |
64 |
1 |
Min. šířka sedáku vpředu |
31 |
32 |
-1 |
Délka sedáku vzadu (od opěradla) |
50 |
46 |
4 |
Délka opěradla vzadu |
65 |
61 |
4 |
Prostor pro nohy vzadu min. |
16 |
9 |
7 |
Prostor pro nohy vzadu řidič 178 cm |
23 |
21 |
2 |
Prostor pro nohy vzadu max. |
38 |
34 |
4 |
Rozsah posuvu zadních sedadel |
13 |
- |
|
Rozsah posuvu sedadla řidiče |
22 |
25 |
-3 |
Prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm |
16 |
13 |
3
|
Benzin+automat = ideál do města
Nová automatická převodovka používá hydrodynamický měnič, stejně jako automat, který nahradila. Ten starý ovšem nabízel pouze čtyři rychlostní stupně, ten nový je klasicky šestistupňový. Maximální výkon benzinového čtyřválce o objemu 1,6 litru dosahuje na 91,5 kW (124 k) a točivý moment končí hodnotou 156 Nm.
Motor je tichý, dokud s ním nevyjedete na dálnici. Obecně ix20 funguje velmi dobře ve městě a při klidné ustálené jízdě. Na dálnicích ale tento model není příliš pohodlný a není ani úsporný
Motor jako takový je velmi tichý, kultivovaný a automatická převodovka je mu dobrým společníkem. Za předpokladu, že se pohybujete po městě. Na popojíždění v zácpách je tato kombinace vyloženě ideální. Převodovka v režimu běžného používání funguje v celku bez výhrad.
Bezproblémově funguje tohle nové spojení i při jízdě mimo město. Tedy přesněji řečeno při klidné jízdě mimo město. Na benzinovou šestnáctistovku s novým automatem prostě nesmíte spěchat, pak budete jezdit třeba i za udávaných 6,5 l/100 km a dočkáte se relativně příjemného cestování.
Nízká cena
Vzhledem k vnějším rozměrům prostorný interiér
I po letech solidní vzhled
Mimo město rychle ztratí dech
Na dálnici rychle roste spotřeba
Průměrné jízdní vlastnosti
Zadní náprava ráda odskakuje
5 /10