Extrémní small block pro Chevrolet Corvette ZR1 bude brzy sběratelskou záležitostí. Výroba byla zastavena a z e-shopu již motor zmizel.
Výkon 563 kW (765 koní) a točivý moment 970 Nm, s příplatkovým sportovním plnícím potrubím dokonce 572 kW – tedy 778 koní. Takovou silou disponoval osmiválec LT5 s objemem 6,2 litru, který byl určen pro Chevrolet Corvette ZR1 modelového roku 2019. Motor vycházel z jednotky LT4, oproti ní měl ale větší kompresor (2,65 litru vs. 1,7 litru) a adekvátně větší plnící tlak – místo 0,62 baru 0,97 baru.
Bohužel musíme mluvit v minulém čase – tato jednotka, která se dala objednat i samostatně pro použití v jiných vozech typu dragsterů nebo hot rodů, přestala být v tuto chvíli dostupná. To také znamená, že se nepodívá do nové Corvette C8 s motorem uloženým uprostřed.
Pro americký sporťák jsou budoucností verze Z06 (premiéra bude 26. října), v příštím roce ZR1, o další rok později plug-in hybrid, pro modelový rok 2024 elektrická verze a dalším modelem bude tajemný projekt Zora. Ten bude představovat vrchol nabídky, informace z důvěryhodných zdrojů naznačují, že dostane osmiválec s plochou klikou o objemu 5,5 litru, dopovaný dvěma turby, kterému elektromotory pomohou překonat hranici 745 kW.