Když v roce 2007 připravoval tým inaugurační slavnost nově zvoleného prezidenta Nicolase Sarkozyho, hledali vhodný vůz, který by jej při projížďce po Champs Elysées náležitě prezentoval. Vůz měl být nositelem francouzské noblesy a vyspělosti. Peugeot 

Když v roce 2007 připravoval tým inaugurační slavnost nově zvoleného prezidenta Nicolase Sarkozyho, hledali vhodný vůz, který by jej při projížďce po Champs Elysées náležitě prezentoval. Vůz měl být nositelem francouzské noblesy a vyspělosti. | Peugeot 

Náhle si tým vzpomněl na koncept Peugeotu 607 Paladine představený na ženevském autosalonu v roce 2000. Přestože od premiéry uplynula řada let, pět metrů dlouhá limuzína se sklápěcí střechou nad zadními cestujícími, stále vypadala fantasticky. WheelsAge

Náhle si tým vzpomněl na koncept Peugeotu 607 Paladine představený na ženevském autosalonu v roce 2000. Přestože od premiéry uplynula řada let, pět metrů dlouhá limuzína se sklápěcí střechou nad zadními cestujícími, stále vypadala fantasticky. | WheelsAge

Tehdy ji na zakázku postavila karosárna Heuliez a luxusní interiér zpracovalo studio Hermès. Čalounící vnitřek oblékli kombinací modré a béžové kůže. Nastupující prezident si užíval plně nastavitelná křesla a bar. Kromě toho tu bylo ještě třetí sklápěcí sedalo pro ochranku proti směru jízdy. WheelsAge

Tehdy ji na zakázku postavila karosárna Heuliez a luxusní interiér zpracovalo studio Hermès. Čalounící vnitřek oblékli kombinací modré a béžové kůže. Nastupující prezident si užíval plně nastavitelná křesla a bar. Kromě toho tu bylo ještě třetí sklápěcí sedalo pro ochranku proti směru jízdy. | WheelsAge

Koncept opustil muzeum Peugeotu a 16. května 2007 se k úžasu všech znovu objevil na scéně slavné Champs Elysées. Byla to zároveň jeho poslední jízda. WheelsAge

Koncept opustil muzeum Peugeotu a 16. května 2007 se k úžasu všech znovu objevil na scéně slavné Champs Elysées. Byla to zároveň jeho poslední jízda. | WheelsAge

Největší vadou na kráse se stal mechanismus skládací střechy, kvůli kterému musela být zmenšena nádrž na pouhých 6 litrů. WheelsAge

Největší vadou na kráse se stal mechanismus skládací střechy, kvůli kterému musela být zmenšena nádrž na pouhých 6 litrů. | WheelsAge

Kombinace vysoké hmotnosti a vidlicového šestiválce u konceptu nepředstavovala problém. Jenže jako prezidentský vůz to logicky nefungovalo.  WheelsAge

Kombinace vysoké hmotnosti a vidlicového šestiválce u konceptu nepředstavovala problém. Jenže jako prezidentský vůz to logicky nefungovalo.  | WheelsAge

Náhle si tým vzpomněl na koncept Peugeotu 607 Paladine představený na ženevském autosalonu v roce 2000. Přestože od premiéry uplynula řada let, pět metrů dlouhá limuzína se sklápěcí střechou nad zadními cestujícími, stále vypadala fantasticky. WheelsAge
Tehdy ji na zakázku postavila karosárna Heuliez a luxusní interiér zpracovalo studio Hermès. Čalounící vnitřek oblékli kombinací modré a béžové kůže. Nastupující prezident si užíval plně nastavitelná křesla a bar. Kromě toho tu bylo ještě třetí sklápěcí sedalo pro ochranku proti směru jízdy. WheelsAge
Koncept opustil muzeum Peugeotu a 16. května 2007 se k úžasu všech znovu objevil na scéně slavné Champs Elysées. Byla to zároveň jeho poslední jízda. WheelsAge
Největší vadou na kráse se stal mechanismus skládací střechy, kvůli kterému musela být zmenšena nádrž na pouhých 6 litrů. WheelsAge
6
Fotogalerie

Peugeot 607 Paladine je možná nejkrásnější francouzská limuzína všech dob. Vezl Sarkozyho, střeše obětoval i nádrž na benzin

Přestože nebyl nikdy narhován jako prezidentská limuzína, na chvíli se jí stal. I když si slávy moc neužil, jedná se o nezajímavější vůz, který francouzská hlava státu kdy použila.

Když dojde na výběr limuzíny pro prezidenta, většinou se vezme to nejlepší z domácí produkce, prodlouží se rozvor a přidá pár komfortních a bezpečnostních prvků. Vzniknou tak více či méně obrněné limuzíny, kde je účel nadřazený všemu. Jenže to by nebyli Francouzi, kdyby i tento princip občas nepostavili na hlavu.

Když v roce 2007 připravoval tým inaugurační slavnost nově zvoleného prezidenta Nicolase Sarkozyho, hledali vhodný vůz, který by jej při projížďce po Champs Elysées náležitě prezentoval. Vůz měl být nositelem francouzské noblesy a vyspělosti.

Náhle si tým vzpomněl na koncept Peugeotu 607 Paladine představený na ženevském autosalonu v roce 2000. Přestože od premiéry uplynula řada let, pět metrů dlouhá limuzína se sklápěcí střechou nad zadními cestujícími (jde vlastně o landaulet) stále vypadala fantasticky. Na zakázku ji postavila karosárna Heuliez a luxusní interiér zpracovalo studio Hermès. Čalounící vnitřek oblékli kombinací modré a béžové kůže. Nastupující prezident si užíval plně nastavitelná křesla a bar. Kromě toho tu bylo ještě třetí sklápěcí sedalo pro ochranku proti směru jízdy.

Koncept opustil muzeum Peugeotu a 16. května 2007 se k úžasu všech znovu objevil na scéně slavné Champs Elysées. Byla to zároveň jeho poslední jízda. Největší vadou na kráse se stal mechanismus skládací střechy, kvůli kterému musela být zmenšena nádrž na pouhých 6 litrů. Kombinace vysoké hmotnosti a vidlicového šestiválce u konceptu nepředstavovala problém. Jenže jako prezidentský vůz to nefungovalo. To nic nemění na tom, že 607 Paladine je dodnes nejzajímavějším vozem, který historicky hlava státu použila, i když jen jednou.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud