Jak se během pandemie koronaviru ukázalo, kanceláře prostě nejsou třeba a práce z domova šetří finance a také čas.
Pandemie koronaviru silně zasáhla fungování automobilového průmyslu a mnoho značek se po vyhlášení krizového stavu u nás, ale také ve světě, schýlilo k zavedení home officů pro své kancelářské zaměstnance. Způsob práce z domu se přitom natolik osvědčil a prověřil, že některé automobilky jej ponechají na stálo.
Jakmile se ukázalo, že zaměstnanci zvládají provádět svou práci stejně efektivně či ještě lépe rovněž z domu čistě elektronicky a operativně, potřeba stálých kancelářských prostorů se projevila jako zbytečná. Nehledě na možnost zastoupení ušetřit finance za vysoké nájmy, což se v období nízkých prodejů vozů automobilkám jednoduše hodí.
Server iDNES.cz tedy uvádí, že první české zastoupení automobilky, které přejde na stálý home office pro své zaměstnance, bude FCA, a to již během července. Vedení FCA se odstěhuje z kanceláří na pražské Brumlovce, kde sídlilo asi pět let. Takzvaný smart office bude nicméně nadále obsahovat i pravidelná osobní setkání zaměstnanců a týmů.
S ohledem na spojení obou koncernů se na podobný model najede také u českého zastoupení francouzského PSA, které kromě home office využije i systém řízeného sdílení kanceláří – opět tedy způsob, jak ušetřit za nájem vlastních kancelářských prostorů. Na tento způsob práce mají najet zaměstnanci od září.
Právě PSA už totiž měsíc nazpět oznámilo globální záměr zavést alespoň u části svých kancelářských zaměstnanců práci z domu, a to i po ukončení mimořádných podmínek kvůli pandemii koronaviru. Využívání home officů chce samozřejmě automobilka využívat pro činnosti, které přímo nesouvisejí s výrobou.
Ostatně podíl zaměstnanců, kteří využívají práci z domu nastálo či pouze částečně, se od roku 2019 u PSA rapidně zvyšuje. Tímto způsobem už tehdy pracovalo na 18.000 zaměstnanců, zatímco v roce 2016 jich bylo pouze 2500. Lze tedy očekávat, že podobného trendu se postupně chytí i další jména v automobilovém průmyslu.