Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW
Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW
Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW
Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW
11
Fotogalerie

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Na pařížském stánku Peugeotu slaví premiéru praktičtější varianta modelu 508. A hned na začátku je třeba něco říci: je to fakt nádherné auto!

Peugeot se s novou generací modelu 508 vydal cestou nebývalé elegance. Francouzi jsou krásným designem pověstní, a jak jsem psal už z letošního autosalonu v Ženevě, kde měl premiéru liftback, je to pecka a jedno z nejzajímavějších mainstreamových aut ve střední třídě.

Problém je ale v tom, že v něm není tolik místa, jak byste si představovali. Konkuruje Škodě Superb a Volkswagenu Arteon, jenže zatímco v nich se rozvalíte a osobně nemám problém ani s místem vzadu nad hlavou, v Peugeotu 508 si kvůli nízko usazeným předním sedadlům nemám kam složit chodidla, před koleny to není žádná sláva a vystupování zezadu není kvůli nízké linii střechy úplně snadné.  Ale co kombi?

To je na tom lépe nejenom z hlediska kufru (530 vs. 487 litrů v základním uspořádání), ale díky pozvolněji svažující se střeše máte více místa vzadu nad hlavou a nemáte pocit, že v ní na hrbolech uděláte boule ve stylu Zagata. Nástupní prostor je hodně široký, a jakmile sedíte, je všechno více méně v pořádku, byť v loktech by mohlo být více místa.

Zadní sedáky slušně podepírají stehna, bílý kousek na fotografiích mě zahrnul kvalitní kůží a krásně voněl, jakmile jsem se však nabažil a chtěl vystoupit, těžko jsem protahoval hlavu pod masivním nosníkem střechy. To je daň za stále se zpřísňující bezpečnostní standardy, ale hlavně těch 56 milimetrů, které vůz do výšky ztratil v porovnání s předchůdcem.

Peugeot 508 SW – mezigenerační srovnání rozměrů
Generace II. (2018-) I. (2011-2018)
Délka [mm] 4778 4829
Šířka mm] 1859 1853
Výška [mm] 1420 1476
Rozvor [mm] 2793 2815
Rozchod vpředu [mm] 1601 1579
Rozchod vzadu [mm] 1597 1552
Objem kufru min/max po střechu [l] 530/1780 550/1598

Ještě krátce k zavazadelníku. Těch 530 litrů ve standardním uspořádání nepůsobí nijak velkoryse, 1780 litrů po sklopení zadních opěradel ale nabídne u Passat, navíc půjde hlavně o využitelnost. Kufr má pravidelnou ložnou plochu, velmi nízkou nákladovou hranu a lehké víko, pod které se vejdou i dlouháni. Za mě tedy jednoznačně v pořádku!

Peugeot 508 SW dorazí na český trh začátkem příštího roku a podle informací českého zastoupení by o něj měl být zájem hlavně ze strany firemních zákazníků. V porovnání s liftbackem očekávejme větší odbyt, v evropském měříku by však zájem o obě verze měl být vyrovnaný.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud