Že bude nový Volkswagen Golf poprvé nabízen i s mild-hybridním ústrojím, to už dávno víme. Automobilka však nyní zveřejňuje první oficiální podrobnosti o této technice.
S uvedením očekávané osmé generace Volkswagenu Golf se již dlouho mluvilo také o prvním zavedení mild-hybridní techniky do útrob německého bestselleru. Nyní nám automobilka poskytuje o něco detailnější pohled na elektrifikované ústrojí, které najdeme u některých motorizací nového Golfu.
Dle posledních trendů a samozřejmě vývoje koncernu VW tak dostane Golf známý 48V systém, jehož hlavními prvky jsou malý startér-generátor a lithium-iontová baterie. Startér-generátor bude rovněž zastávat funkci pomocného elektromotoru, který zajistí spalovacímu motoru dodatečných pár koní a newtonmetrů navíc při akceleraci a poskytne i funkci rekuperace elektrické energie.
Energie z rekuperace bude uchovávaná ve zmíněné baterii, která najde místo pod předním sedadlem spolujezdce. Samozřejmě, systém elektrickou výpomocí spalovacímu motoru pomůže ušetřit rovněž palivo a sníží produkci emisí – jakmile totiž řidič pustí nohu z pedálu plynu, systém vypne spalovací motor.
Volkswagen uvádí, že opětovné vypínání a zapínání motoru probíhá bez prodlevy a produkuje minimální vibrace. Díky této funkci má nový Golf s mild-hybridním ústrojím šetřit až 0,4 litru paliva na každých 100 kilometrů.
Zprvu je systém plánován ve spojení s benzinovými tříválci 1.0 TSI a čtyřválci 1.5 TSI (EA211 evo). Motory dostanou osmistupňovou automatickou převodovku. Postupně však VW chystá svůj 48V mild-hybridní systém rozšířit i na další motorizace nového Golfu.
Premiéra osmé generace Volkswagenu Golf je už za dveřmi. Dosud jsme už zahlédli minimálně maskované testovací prototypy a na veřejnosti jsou také první ilustrace exteriéru a interiéru. Díky zpoždění vývoje nemáme premiéru nového Golfu čekat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, ale pravděpodobněji se novinka představí později v rámci samostatné prezentace.