53
Fotogalerie

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

Nejnovější série nárazových testů EuroNCAP znamená pro čínské automobilky skutečný průlom. Co bude následovat?

Kapitoly článku:


Pokud se v minulých několika letech čínské automobilky vůbec odvážily nasadit své vozy do nárazových testů zkušeben civilizovaného světa, dopadlo to vždy pohromou (příkladem budiž katastrofální výsledek zkoušky modelu Brilliance BS6). Přitom  ještě vloni na podzim odjel čínský Landwind CV9 z EuroNCAP se ziskem hanebných dvou hvězd, ale již tento výsledek znamenal citelný pokrok (například při simulaci čelního střetu se již alespoň nezlomil práh).

V poslední sadě nárazových testů EuroNCAP však (ne)příjemně překvapily dva čínské modely, Geely Emgrand EC7 a MG6, jejichž výsledky daly zapravdu těm, kteří tvrdili „pozor na ně, oni se rychle přizpůsobí i specifickým požadavkům nárazových testů v Evropě a USA“. Tato chvíle nadešla právě nyní: ziskem čtyř hvězd se modely Geely Emgrand EC7 a MG6 v otázce bezpečnosti postavily na roveň produktům automobilek civilizovaného světa.

Celkove.JPG
Výsledky všech nově testovaných vozů

Geely Emgrand EC7

A jak „číňané“ dopadli? Geely Emgrand EC7 má podle inspektorů EuroNCAP pevnou strukturu karoserie, nicméně při čelním střetu došlo k citelné deformaci podlahy ohrožující chodidla řidiče. Za boční náraz dostal Geely plný počet bodů, horší to bylo pochopitelně při bočním střetu se sloupem.

Geely Emgrand EC7 1.jpgGeely Emgrand EC7 4.JPG
Geely Emergrand EC7, jedno z čínských překvapení

Přední hlavové opěrky dobře chrání krční páteř při nárazu zezadu. Špatné to bylo s ochranou chodců, naopak pochvalu si Geely vysloužilo za přehledné nálepky s upozorněními, standardní instalaci ESP nebo kontrolky varující před nezapnutými pásy na všech pěti místech.

MG6

Kdysi slavná britská značka Morris Garage (MG) nyní patří čínskému koncernu SAIC, jehož peníze před ní otevírají novou budoucnost. Také struktura karoserie modelu MG6 se v testech EuroNCAP ukázala jako dostatečně tuhá, při čelním střetu ale airbag před řidičem nedosáhl dostatečného tlaku a nezabránil kontaktu těla řidiče s volantem.

MG6 1.JPGMG6 4.JPG
MG6: úsvit nové epochy anglické značky MG

Slabá byla ochrana posádky při bočním nárazu i ochraně krční páteře při nárazu vedeném zezadu. Ochrana chodců byla naopak hodnocena jako velmi dobrá, zvláště v oblasti nárazníku, stabilizační systém je standardem ve všech verzích. Model MG6 se v současnosti prodává ve Velké Británii.

Zkoušeno bylo tentokrát celkem 14 automobilů, v následující kapitole najdete jejich snímky a odkazy k přímému přístupu do výsledků. Celkově jich je ale více, protože třeba na zkoušku trojčat Škoda Citigo/Seat Mii/VW Up! posloužil jen Volkswagen. Výsledkem bylo pět hvězdiček. Se čtyřmi hvězdami za celkové hodnocení bezpečnosti odjíždějí kromě čínských vozů také Fiat Panda, Jeep Grand Cherokee, Jaguar XF a Renault Fluence ZE.

Panda přišla o cenné body kvůli chybějícímu ESP ve všech verzích, Fluence ZE „dojel“ na ochranu chodců a nový Jeep zklamal slabou ochranou dětských členů posádky a nalomením jednoho z držáků bezpečnostního pásu u řidiče. Na vysoké úrovni byla naopak ochrana přepravovaných dětí u vozů VW Beetle a Subaru XV, jež za tuto disciplínu obdržely 90 % dostupných bodů, což je v historii testů Euro NCAP dosud vůbec nejvíce.

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud