Tam, kde to běžně hýřílo životem, je nyní pusto a prázdno jako během lockdownu. Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Tam, kde to běžně hýřílo životem, je nyní pusto a prázdno jako během lockdownu. | Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Automobilka  Škoda Auto  ukončila v pondělí 18. října výrobu nových automobilů ve dvou závodech a zaměřila se pouze na dokončování těch rozdělaných. Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Automobilka Škoda Auto ukončila v pondělí 18. října výrobu nových automobilů ve dvou závodech a zaměřila se pouze na dokončování těch rozdělaných. | Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Stopku výrobě nových vozů dal globální nedostatek čipů, se kterým bojuje i řada ostatních automobilek. Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Stopku výrobě nových vozů dal globální nedostatek čipů, se kterým bojuje i řada ostatních automobilek. | Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Provoz je prozatím omezený na dva týdny a většina zaměstnanců zůstala doma za osmdesát procent platu plus rozpočítané bonusy.  Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Provoz je prozatím omezený na dva týdny a většina zaměstnanců zůstala doma za osmdesát procent platu plus rozpočítané bonusy.  | Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Propouštění se dle odborů zaměstnanci bát nemají. Nevyrábí se ve Vrchlabí a Mladé Boleslavi, Kvasiny fungují v omezeném režimu. Zastavení výroby má však dopad i na dodavatele. Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Propouštění se dle odborů zaměstnanci bát nemají. Nevyrábí se ve Vrchlabí a Mladé Boleslavi, Kvasiny fungují v omezeném režimu. Zastavení výroby má však dopad i na dodavatele. | Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Mluví se také o přesouvání pracovníků. „Ve hře je také přesun pracovníků mezi jednotlivými provozy podle potřeby. Prioritně se budou zaměstnanci přesouvat v rámci jednoho závodu, v případě nutnosti ale i mezi závody Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí,“ informuje ČTK o situaci v automobilce. Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Mluví se také o přesouvání pracovníků. „Ve hře je také přesun pracovníků mezi jednotlivými provozy podle potřeby. Prioritně se budou zaměstnanci přesouvat v rámci jednoho závodu, v případě nutnosti ale i mezi závody Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí,“ informuje ČTK o situaci v automobilce. | Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Automobilka předpokládá, že k postupnému rozběhu výroby polovodičů v Asii by mělo dojít v polovině roku 2022.  Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Automobilka předpokládá, že k postupnému rozběhu výroby polovodičů v Asii by mělo dojít v polovině roku 2022.  | Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Nedostatek součástek samozřejmě netrápí jen Škodu, ale některé značky si prozíravě dělaly zásoby dopředu. Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Nedostatek součástek samozřejmě netrápí jen Škodu, ale některé značky si prozíravě dělaly zásoby dopředu. | Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Třeba Toyota si od roku 2011 vytváří zásoby. Vyrábí i Hyundai v Nošovicích. Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Třeba Toyota si od roku 2011 vytváří zásoby. Vyrábí i Hyundai v Nošovicích. | Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

 Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

| Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová

Automobilka  Škoda Auto  ukončila v pondělí 18. října výrobu nových automobilů ve dvou závodech a zaměřila se pouze na dokončování těch rozdělaných. Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová
Stopku výrobě nových vozů dal globální nedostatek čipů, se kterým bojuje i řada ostatních automobilek. Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová
Provoz je prozatím omezený na dva týdny a většina zaměstnanců zůstala doma za osmdesát procent platu plus rozpočítané bonusy.  Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová
Propouštění se dle odborů zaměstnanci bát nemají. Nevyrábí se ve Vrchlabí a Mladé Boleslavi, Kvasiny fungují v omezeném režimu. Zastavení výroby má však dopad i na dodavatele. Foto: E15.cz / Michaela Szkanderová
39
Fotogalerie

Škoda Auto a její pusté továrny: Nouze o čipy vytvořila scény jako při lockdownu

V továrnách Škody je od pondělka nezvyklé ticho. Vyrábí pouze Kvasiny, ostatní ostatní zaměstnanci jsou doma.

Tam, kde to běžně hýřílo životem, je nyní pusto a prázdno jako během lockdownu. Automobilka Škoda Auto ukončila v pondělí 18. října výrobu nových automobilů ve dvou závodech a zaměřila se pouze na dokončování těch rozdělaných. Stopku výrobě nových vozů dal globální nedostatek čipů, se kterým bojuje i řada ostatních automobilek.

Provoz je prozatím omezený na dva týdny a většina zaměstnanců zůstala doma za osmdesát procent platu plus rozpočítané bonusy. Propouštění se dle odborů zaměstnanci bát nemají. Nevyrábí se ve Vrchlabí a Mladé Boleslavi, Kvasiny fungují v omezeném režimu. Zastavení výroby má však dopad i na dodavatele.

Mluví se také o přesouvání pracovníků. „Ve hře je také přesun pracovníků mezi jednotlivými provozy podle potřeby. Prioritně se budou zaměstnanci přesouvat v rámci jednoho závodu, v případě nutnosti ale i mezi závody Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí,“ informuje ČTK o situaci v automobilce.

Automobilka předpokládá, že k postupnému rozběhu výroby polovodičů v Asii by mělo dojít v polovině roku 2022. Nedostatek součástek samozřejmě netrápí jen Škodu, ale některé značky si prozíravě dělaly zásoby dopředu. Třeba Toyota si od roku 2011 vytváří zásoby. Vyrábí i Hyundai v Nošovicích.

Fotografie pochází z webu E15.cz

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud