V továrnách Škody je od pondělka nezvyklé ticho. Vyrábí pouze Kvasiny, ostatní ostatní zaměstnanci jsou doma.
Tam, kde to běžně hýřílo životem, je nyní pusto a prázdno jako během lockdownu. Automobilka Škoda Auto ukončila v pondělí 18. října výrobu nových automobilů ve dvou závodech a zaměřila se pouze na dokončování těch rozdělaných. Stopku výrobě nových vozů dal globální nedostatek čipů, se kterým bojuje i řada ostatních automobilek.
Provoz je prozatím omezený na dva týdny a většina zaměstnanců zůstala doma za osmdesát procent platu plus rozpočítané bonusy. Propouštění se dle odborů zaměstnanci bát nemají. Nevyrábí se ve Vrchlabí a Mladé Boleslavi, Kvasiny fungují v omezeném režimu. Zastavení výroby má však dopad i na dodavatele.
Mluví se také o přesouvání pracovníků. „Ve hře je také přesun pracovníků mezi jednotlivými provozy podle potřeby. Prioritně se budou zaměstnanci přesouvat v rámci jednoho závodu, v případě nutnosti ale i mezi závody Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí,“ informuje ČTK o situaci v automobilce.
Automobilka předpokládá, že k postupnému rozběhu výroby polovodičů v Asii by mělo dojít v polovině roku 2022. Nedostatek součástek samozřejmě netrápí jen Škodu, ale některé značky si prozíravě dělaly zásoby dopředu. Třeba Toyota si od roku 2011 vytváří zásoby. Vyrábí i Hyundai v Nošovicích.
Fotografie pochází z webu E15.cz