Elektromobil s prostým názvem Mini E jsme vám představili již v roce 2008. Nedá se říci, že by od té doby udělal velký krok směrem k sériové produkci, ale koncern BMW s ním stále počítá. Naposledy se to rozhodl dokázat vstutku zajímavým způsobem - elektrického „miníka” poslal do Zeleného pekla. Ano, Mini E skončilo na Severní smyčcke Nürbrugského okruhu.
Trochu krutý osud pro tohoto prcka, ale popral se s tím statečně. Vůz byl pro tuto příležitost upraven proti „běžné” verzi pouze lehce - pomineme-li interiérové úpravy typu sedačky, „klec” či jiný volant, pak šlo pouze o jiné tlumiče, diferenciál s omezenou svorností, změny aerodynamiky a poladěné řízení motoru a ABS.
Cílem podle BMW nebylo zajet nějaký světový čas, ale dokázat, že i elektricky poháněný vůz je pro podobné ježdění vhodný. Nevím, zda se to podařilo, ale faktem je, že Mini E se na Severní smyčce nerozpadlo a ujelo ostrých 20 kilometrů bez dobíjení. Čas pod 10 minut na částečně mokré trati není úplná tragédie, ale uvážíme-li výkon vozu (204 koní) a fakt, že za jeho vozem neseděla vaše manželka, nýbrž Thomas Jäger, závodník ze seriálu DTM, pak není moc prostoru pro potlesk. Podobně výkonný Mini Cooper JCW kit s konvenčním pohonem zvládne Nordschleife pod 9 minut i s amatérem za volantem a bez jakýchkoli úprav.
Možná i proto přiložené video nezachycuje celou jízdu, zřejmě by ji málokdo dokoukal...
Mini E na Nordschleife
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman