Tohle, nebo Singer? Restomody z Francie se rozhodně nechtějí nechat zahanbit slavným jménem. Do boje jdou s armádou karbonu.
Určitě znáte dnes velmi populární restomody, čili staré automobily v moderním hávu, z nichž nejznámější výrobce bude nejspíš kalifornský Singer. Tato sorta vítá další členy týmu od francouzské společnosti. Firma pochází z Paříže a jmenuje se Ateliers Diva. Stejně jako Singer se Francouzi zaměřují na Porsche.
V Paříží vezmou 911, kompletně ji odstrojí a veškeré součásti vymění za díly z karbonu. Vzhled vozu se drasticky nemění, je jen o pár centimetrů širší. To aby se do něj vešly i ostatní moderní komponenty, jako větší brzdy nebo i širší kola.
Vozy Ateliers Diva jsou unikátní použitým karbonem, který je opravdu ten samý, který se používá i v F1. I díky tomu se podařilo dostat hmotnost na 1100 kilogramů, což je zhruba o dvě stě kilogramů méně, než váží předloha (záleží na motorizaci a koncepci pohonu).
To nejlepší je pak samozřejmě vzadu, kam je po zevrubné péči umístěn šestiválcový motor boxer o objemu 4,2 litru. Motor je laděný podobně jako v závodních vozech a jeho výkon se pohybuje okolo čtyř set koní, které se na kola přenáší přes manuální převodovku.
Velmi zajímavých restomodů vznikne pouze 75 kusů, z toho 25 bude s karoserií kupé, 25 jako Targa a poslední třetina bude ve verzi Safari. Každá z nich bude ale stát minimálně 486.000 dolarů, tedy v přepočtu přes deset milionů korun. Nutno podotknout, že cena je opravdu počáteční. Růst bude podle nepřeberného množství individualizací, které si zákazník může navolit.
I když vypadají modely přenádherně, stále to není nic nového. Singer již v loňském roce představil ultralehkou závodní kamikazi, kde je z karbonu snad i opěrka hlavy řidiče... Jenže stojí čtyřikrát víc.