Prius páté generace využívá nejnovější platformu umožňující integraci pokrokových systémů. Nabídne efektivní pohon i nabíjení externího vybavení.
Prius patří k nejslavnějším modelům značky Toyota a bezpochyby jej lze označit za jejího průkopníka v oblasti hybridního pohonu. Aby zůstal zelený přístup k mobilitě stále atraktivní, Toyota se při vývoji páté generace soustředila na dynamické jízdní vlastnosti, prostornost, moderní technologie a vizuálně zajímavý obal.
Novinka využívá platformu TNGA druhé generace vyznačující se zvýšenou tuhostí. Vpředu najdeme nápravu typu MacPherson, zatímco vzadu dvojitá příčná ramena. Celkově zvýšená tuhost základu přidává Priusu na stabilitě a mrštnosti. Japonský trh přivítá dvě motorizace. První z nich je založená na dvoulitrovém čtyřválci Dynamic Force podpořeným elektromotorem čerpajícím energii z li-on baterie.
Celkový výkon soustavy činí 164 kW, a ačkoliv automobilka nespecifikovala dojezd v čistě elektrickém režimu, mezigeneračně se prý zdvojnásobil. Alternativou je paralelní hybridní systém využívající motory o objemech 1.8 a 2.0 s výkonem až 144 kW. Motivací pro nákup je pohon všech kol.
Použitelnost na výletech umocňuje přítomnost dvou zásuvek (100 V AC / 1 500 W). Příslušenství je napájeno energií pouze z baterie, a pokud dosáhnete jejího minima, přidá se i spalovací motor. Velkým pomocníkem jsou solární panely napájející baterii, když je vůz zaparkovaný. Tento systém také dodává energii pro funkci klimatizace a dalších prvků výbavy. Za ideálních podmínek mohou solární panely ročně vygenerovat energii pro ujetí 1250 kilometrů.
S novým Priusem automobilka pochopitelně posunula laťku asistentů. Na palubě najdeme balíček Toyota Safety Sense zahrnující přední a zadní kameru (pro digitální zpětné zrcátko) a záznamník jízdy. Základní výbavu rozšířil systém dálkového zajíždění na parkovací místo.
Po vizuální stránce se 5. generace výrazně změnila a stává se těžko přehlédnutelnou. Příď přijala podobu ostatních modelů a to zejména co se týče LED světel a masky chladiče. Výrazným prvkem jsou rovněž 19palcová kola a světelný pruh vzadu.
Minimalistický interiér slibuje ergonomickou přívětivost zachováním fyzických tlačítek pro ovládání klimatizace, výhřevu/chlazení sedadel a dalších komfortních prvků. Centrem zábavy se stává multimediální systém s 12,3palcovou obrazovkou, zatímco veškerá jízdní data se zobrazují na digitálním přístrojovém štítu. Palubní deska je vybavena osvětlením, které blikáním upozorní řidiče na detekované objekty v okolí.