Retro sporťák se inspirací italskou klasikou nijak netají. Pod historickým kabátem skrývá moderní techniku.
Ne každý má to štěstí, aby si mohl dovolit Ferrari 250 GT s krátkým rozvorem. A i kdyby, setsakra si rozmyslí, jestli s ním bude jezdit každý den pro rohlíky. Řešením může být tato krásná hračka, kterou vyrábí specialisté z firmy RML Group. Jde o GT, které sice nabídne solidní jízdní výkony, ale se zaměřením na pohodlné cestování.
Kapotáž inspirovaná milionovým italským strojem je vyrobena z karbonu a ctí klasické proporce, oproti originálu je ale celkově větší. Čisté linie zdobí několik decentních designových prvků – víčko nádrže na zádi, výdechy za koly, vertikálně stavěná zadní světla nebo třeba sací tvory ve spodní části předního nárazníku.
Vůz má na délku 4264 milimetrů a široký je 1954 mm. Suchá hmotnost činí 1470 kilogramů. O pohon se stará dvanáctiválec Ferrari o objemu 5474 cm3, uložený vpředu podélně. Poskytuje výkon 357 kW (485 k) a maximem točivého momentu je 568 N.m. Na 96 km/h zrychlí za 4,1 sekundy a upalovat umí rychlostí přes 300 km/h.
Dovnitř se vejde až dvoumetrový řidič, který má k dispozici diskrétně zapracovanou moderní techniku. Nechybí navigace, bluetooth, klimatizace i elektricky stavitelná sedadla. Jsou zde i držáky nápojů, které u originálu z Maranella nenajdete. RML Short Wheelbase bude v prodeji koncem letošního roku, výrobce hodlá postavit přibližně třicet kusů.