Různými žebříčky nej aut se to jen hemží. Kromě těch nejlepších, nejkrásnějších a nejdražších existují i pořadí nejošklivějších a nejhorších. Top Gear vybral třináctku z posledních dvou dekád.
Kapitoly článku:
Legendární britská televizní show Top Gear (úmyslně neříkáme motoristický pořad) už po odchodu trojice Clarkson, Hammond a May nebude nikdy jako dřív. Během třináctileté novodobé éry Top Gearu vzniklo celkem dvaadvacet sérií a Top Gear se stal nejsledovanějším faktickým pořadem na světě (má asi 300 milionů diváků) nejen díky humoru a bláznivým scénáristickým nápadům, ale i ostré kontroverzi.
Jiří Červenka, Dalibor Žák
Redaktoři Top Gearu, především pak Jeremy Clarkson, si nikdy s ničím a s nikým nebrali servítky. Nelíbilo se jim auto? Nebáli se ho veřejně sestřelit. Nelíbilo se jim něco na Francouzích? Klidně urazili celý národ. A tak bychom mohli jmenovat Poláky, Rumuny, Albánce, Španěly, Němce, Mexičany... Ti všichni dostali od Top Gearu „kartáč“.
Jiří Červenka, Dalibor Žák
V galerii je seznam třinácti aut, která jsou podle Top Gearu vůbec nejhorší na světě. Ale znáte to. I špatná reklama je také reklama...
Některé automobilky se chtěly dokonce s Top Gearem i soudit. Slavný byl spor se značkou Tesla, které se nezdála recenze jejího elektrického roadsteru objektivní. Odnesl to ale i třeba Opel Vectra (viz galerie) a říká se, že právě kvůli recenzi Top Gearu to auto ve Velké Británii nikdo nekupoval.
Některé značky naopak mohou Top Gearu vděčit za obrovskou publicitu. Třeba česká Škoda určitě měla z recenze Škody Yeti radost, když Jeremy Clarkson řekl, že je to vlastně nejlepší auto na světě, když je rychlejší než Ferrari a praktičtější než Maybach.
Naposled aktualizováno 26. 6. 2015