12. místo: Lancia Dedra. Devadesátá léta znamenala počátek konce kdysi proslulé značky. A taky se s Dedrou vezla image rezavějícího šrotu.
11. místo: Dodge Caliber. Řadicí páka obložená pryží místo kůže vzbudila v Evropě mezi odborníky hurónský smích. Podvozek od Mitsubishi a hlučný motor TDI od VW také moc nepomohly.
10. místo: Nissan Micra C+C. Tenhle kupé-kabriolet byl, jak už to tak v této třídě chodí, neforemný hrbáček. Micra je na takovou úpravu zkrátka příliš malá a krátká.
9. místo: Opel Vectra. Britskou pobočku Vauxhall v Top Gearu rádi nemají. Podívejme se ale do Německa , kde míval Opel před 40 lety větší tržní podíl, než má dnes u nás Škodovka. Nesvědčí to o něčem?
13
Fotogalerie

Tohle je 13 nejhorších aut, tvrdí slavný Top Gear. Souhlasíte?

Různými žebříčky nej aut se to jen hemží. Kromě těch nejlepších, nejkrásnějších a nejdražších existují i pořadí nejošklivějších a nejhorších. Top Gear vybral třináctku z posledních dvou dekád.

Kapitoly článku:


Legendární britská televizní show Top Gear (úmyslně neříkáme motoristický pořad) už po odchodu trojice Clarkson, Hammond a May nebude nikdy jako dřív. Během třináctileté novodobé éry Top Gearu vzniklo celkem dvaadvacet sérií a Top Gear se stal nejsledovanějším faktickým pořadem na světě (má asi 300 milionů diváků) nejen díky humoru a bláznivým scénáristickým nápadům, ale i ostré kontroverzi.

Redaktoři Top Gearu, především pak Jeremy Clarkson, si nikdy s ničím a s nikým nebrali servítky. Nelíbilo se jim auto? Nebáli se ho veřejně sestřelit. Nelíbilo se jim něco na Francouzích? Klidně urazili celý národ. A tak bychom mohli jmenovat Poláky, Rumuny, Albánce, Španěly, Němce, Mexičany... Ti všichni dostali od Top Gearu „kartáč“.

V galerii je seznam třinácti aut, která jsou podle Top Gearu vůbec nejhorší na světě. Ale znáte to. I špatná reklama je také reklama...

Některé automobilky se chtěly dokonce s Top Gearem i soudit. Slavný byl spor se značkou Tesla, které se nezdála recenze jejího elektrického roadsteru objektivní. Odnesl to ale i třeba Opel Vectra (viz galerie) a říká se, že právě kvůli recenzi Top Gearu to auto ve Velké Británii nikdo nekupoval.

Některé značky naopak mohou Top Gearu vděčit za obrovskou publicitu. Třeba česká Škoda určitě měla z recenze Škody Yeti radost, když Jeremy Clarkson řekl, že je to vlastně nejlepší auto na světě, když je rychlejší než Ferrari a praktičtější než Maybach.

Naposled aktualizováno 26. 6. 2015

Doporučujeme

Články odjinud