Ženevský stánek Mazdy je místem premiéry nového crossoveru CX-30. Do portfolia existujících SUV/crossoverů tak přichází novinka, která bude velikostně zaplňovat místo mezi současnými modely CX-3 a CX-5. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Ženevský stánek Mazdy je místem premiéry nového crossoveru CX-30. Do portfolia existujících SUV/crossoverů tak přichází novinka, která bude velikostně zaplňovat místo mezi současnými modely CX-3 a CX-5. | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Po stránce designu se CX-30 drží zavedeného jazyku Kodo, nejvýraznějším prvkem jsou tak nejspíš rozměrné plastové blatníky. | Mazda CX-30   Zdroj: Mazda

Po stránce designu se CX-30 drží zavedeného jazyku Kodo, nejvýraznějším prvkem jsou tak nejspíš rozměrné plastové blatníky. | Mazda CX-30   | Zdroj: Mazda

Novinka stojí na základě nejnovější verze platformy Skyactiv-Vehicle Architecture, kterou CX-30 sdílí s hatchbackem 3. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Novinka stojí na základě nejnovější verze platformy Skyactiv-Vehicle Architecture, kterou CX-30 sdílí s hatchbackem 3. | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Na délku má crossover 4395 mm, na šířku 1795 mm, na výšku 1540 mm a jeho rozvor čítá 2655 mm. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Na délku má crossover 4395 mm, na šířku 1795 mm, na výšku 1540 mm a jeho rozvor čítá 2655 mm. | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Objem kufru je udávaných 430 litrů. Volitelně bude k dispozici i elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. | Mazda CX-30    Zdroj: Mazda

Objem kufru je udávaných 430 litrů. Volitelně bude k dispozici i elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. | Mazda CX-30    | Zdroj: Mazda

Pod kapotou CX-30 se objeví současná nabídka benzinových a naftových motorů, které již známe z hatchbacku 3. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Pod kapotou CX-30 se objeví současná nabídka benzinových a naftových motorů, které již známe z hatchbacku 3. | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Všechny benzinové motory Skyactiv poté využívají mild-hybridního systému s malým elektromotorem a baterií na přední nápravě. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Všechny benzinové motory Skyactiv poté využívají mild-hybridního systému s malým elektromotorem a baterií na přední nápravě. | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Stejně tak bude CX-30 nabízeno s revolučním motorem Skyactiv-X, kombinujícím zážehový i vznětový princip spalování. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Stejně tak bude CX-30 nabízeno s revolučním motorem Skyactiv-X, kombinujícím zážehový i vznětový princip spalování. | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Novinka bude vybavena i posledním systémem pohonu všech kol i-Activ AWD a na výběr bude v zavilosti na motorizacích manuální nebo automatická převodovka. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Novinka bude vybavena i posledním systémem pohonu všech kol i-Activ AWD a na výběr bude v zavilosti na motorizacích manuální nebo automatická převodovka. | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Mimo jiné uvede Mazda v CX-30 také systém GVC Plus zajišťující vektorování točivého momentu přibrzďováním vnějších kol v zatáčce. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Mimo jiné uvede Mazda v CX-30 také systém GVC Plus zajišťující vektorování točivého momentu přibrzďováním vnějších kol v zatáčce. | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Více podrobnějších informací se určitě dozvíme s uvedením na trh. Přesné datum však zatím neznáme stejně tak jako přibližné cenovky. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Více podrobnějších informací se určitě dozvíme s uvedením na trh. Přesné datum však zatím neznáme stejně tak jako přibližné cenovky. | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Dle očekávání se ale CX-30 určitě zařadí cenově mezi CX-3 (od 412.400 Kč) a CX-5 (od 583.900 Kč). | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Dle očekávání se ale CX-30 určitě zařadí cenově mezi CX-3 (od 412.400 Kč) a CX-5 (od 583.900 Kč). | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Uvnitř Mazda pokračuje ve stylu architektury viděné již v hatchbacku 3. Středový panel je poměrně jednoduchý, 8,8palcový displej infotainmentu je zastrčen na vrcholu palubní desky... | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

Uvnitř Mazda pokračuje ve stylu architektury viděné již v hatchbacku 3. Středový panel je poměrně jednoduchý, 8,8palcový displej infotainmentu je zastrčen na vrcholu palubní desky... | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

...a zbytek podtrhuje vcelku klasicky vypadající tříramenný volant s pár tlačítky. Ve výbavě nového crossoveru se musí nacházet i poslední asistenční a bezpečnostní systémy. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda

...a zbytek podtrhuje vcelku klasicky vypadající tříramenný volant s pár tlačítky. Ve výbavě nového crossoveru se musí nacházet i poslední asistenční a bezpečnostní systémy. | Mazda CX-30 | Zdroj: Mazda

Po stránce designu se CX-30 drží zavedeného jazyku Kodo, nejvýraznějším prvkem jsou tak nejspíš rozměrné plastové blatníky. | Mazda CX-30   Zdroj: Mazda
Novinka stojí na základě nejnovější verze platformy Skyactiv-Vehicle Architecture, kterou CX-30 sdílí s hatchbackem 3. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda
Na délku má crossover 4395 mm, na šířku 1795 mm, na výšku 1540 mm a jeho rozvor čítá 2655 mm. | Mazda CX-30 Zdroj: Mazda
Objem kufru je udávaných 430 litrů. Volitelně bude k dispozici i elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. | Mazda CX-30    Zdroj: Mazda
18
Fotogalerie

Mazda má nový crossover. Hybridní CX-30 bude výplní mezi CX-3 a CX-5

Mazda v Ženevě představuje nový globální crossover s označením CX-30. Novinka bude fungovat jako výplň mezi současnými SUV japonské značky.

Ženevský stánek Mazdy je místem premiéry nového crossoveru CX-30. Do portfolia existujících SUV/crossoverů tak přichází novinka, která bude velikostně zaplňovat místo mezi současnými modely CX-3 a CX-5. Po stránce designu se CX-30 drží zavedeného jazyku Kodo, nejvýraznějším prvkem jsou tak nejspíš rozměrné plastové blatníky.  

Novinka stojí na základě nejnovější verze platformy Skyactiv-Vehicle Architecture, kterou CX-30 sdílí s hatchbackem 3. Na délku má crossover 4395 mm, na šířku 1795 mm, na výšku 1540 mm a jeho rozvor čítá 2655 mm. Objem kufru je udávaných 430 litrů. Volitelně bude k dispozici i elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru.  

Uvnitř Mazda pokračuje ve stylu architektury viděné již v hatchbacku 3. Středový panel je poměrně jednoduchý, 8,8palcový displej infotainmentu je zastrčen na vrcholu palubní desky a zbytek podtrhuje vcelku klasicky vypadající tříramenný volant s pár tlačítky. Ve výbavě nového crossoveru se musí nacházet i poslední asistenční a bezpečnostní systémy včetně monitoringu stavu řidiče nebo detekce blížících se vozidel v křižovatce.

Pod kapotou CX-30 se objeví současná nabídka benzinových a naftových motorů, které již známe z hatchbacku 3. Všechny benzinové motory Skyactiv poté využívají mild-hybridního systému s malým elektromotorem a baterií na přední nápravě. Stejně tak bude CX-30 nabízeno s revolučním motorem Skyactiv-X, kombinujícím zážehový i vznětový princip spalování.

Novinka bude vybavena i posledním systémem pohonu všech kol i-Activ AWD a na výběr bude v zavilosti na motorizacích manuální nebo automatická převodovka. Mimo jiné uvede Mazda v CX-30 také systém GVC Plus zajišťující vektorování točivého momentu přibrzďováním vnějších kol v zatáčce.

Více podrobnějších informací se určitě dozvíme s uvedením na trh. Přesné datum však zatím neznáme stejně tak jako přibližné cenovky. Dle očekávání se ale CX-30 určitě zařadí cenově mezi CX-3 (od 412.400 Kč) a CX-5 (od 583.900 Kč).

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud