Jak byste očekávali, tato netradičně vypadající Miura má dosti zajímavou historii.
Jednou za čas se v aukcích i mez těmi nejznámějšími a nejdražšími klasikami objeví auto, které naprosto vystupuje z davu. Jedním takovým je i tento exemplář Lamborghini Miura P400 S v nadcházející aukci RM Sotheby's v kalifornském Monterey. Model z roku 1971 totiž zamíří k novému majiteli s nenalakovanou karoserií.
Za holými a pouze vybroušenými plechy karoserie této Miury stojí dosti zajímavý příběh. Aukční portál popisuje vůz za „časovou kapsli“, jelikož byl po více jak 40 let uzavřený ve skladu v Kalifornii, čekající na opravu a renovaci. Původním majitelem přitom byla v 70. letech teprve 19letá vysokoškolačka původem z Íránu.
Vlivní rodiče studentky Kalifornské univerzity v Berkeley si novou Miuru převzali přímo u Lamborghini v Itálii. Právě u jejich dcery studující v USA však nakonec auto zůstalo ve vlastnictví další dva roky, navzdory plánům rodičů vůz v Kalifornii prodat. Studentkou pravidelně používaný supersport byl poté lehce nabourán.
Ačkoliv se na přídi Miury nejednalo o kdovíjak rozsáhlé poškození, pro tehdejší karosárny na západním pobřeží USA byla oprava složitě tvarované a jednolité hliníkové přídě Miury výzva. Stále čekajíc na opravu, auto bylo po delší době prodáno majiteli karosárny v San Mateo, který na voze už dříve prováděl menší práce a plánoval navrátit Miuru do původního a pojízdného stavu.
Dokumenty z roku 1977 dokonce ukazují nákup originálních dílů od Lamborghini, přesto se ale projekt opravy Miury nakonec nikdy neposunul kupředu. A v tomto nedokončeném stavu bylo auto odloženo dalších více jak 40 let. Až v roce 2019 ho odkoupil jistý nadšenec, který Miuru svěřil do péče specialistů z dílen Beckman Metal Work a Morgan Images.
Právě u Morgan Images nakonec došlo k odstranění zbytku původního bílého laku Miury po opravě přídě, nakonec s volbou majitele nechat vůz v tomto stavu, aby ještě zvýraznil nádherné křivky karoserie od Bertoneho. Na budoucím novém majiteli tak koneckonců stojí ono rozhodnutí, zda Miuru v této „nedokončené“ podobě udrží, nebo bude pokračovat s renovací a auto nechá nalakovat.
Interiér Miury je zachovalý s modrým koženým čalouněním a po technické stránce bylo opraveno či renovováno všechno, co bylo zapotřebí. Dodnes najel tento exemplář s šasi č. 4761 pouze okolo 25.700 kilometrů. Společně se zajímavou historií tak RM Sotheby's očekává, že se Miura vydraží za 1,8 až 2,2 milionu dolarů, tedy v přepočtu asi 38,5 až 47 milionů korun. Aukce startuje 14. srpna v Monterey během tamního automobilového týdne.
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus