V Ženevě je k vidění také hned několik čistě elektrických sportovních aut

V Ženevě je k vidění také hned několik čistě elektrických sportovních aut

Třeba DS ukazuje koncept E-Tense, které disponuje výkonem 300 kW (402 k)

Třeba DS ukazuje koncept E-Tense, které disponuje výkonem 300 kW (402 k)

Vůz má být velmi svižný. Na 100 km/h dosprintuje už za 4,5 s, nicméně v Ženevě lze potkat i podstatně rychlejší elektrická kupé

Vůz má být velmi svižný. Na 100 km/h dosprintuje už za 4,5 s, nicméně v Ženevě lze potkat i podstatně rychlejší elektrická kupé

Jedno takové vystavuje na svém stánku Italdesign

Jedno takové vystavuje na svém stánku Italdesign

Koncept GTZero především skvěle vypadá

Koncept GTZero především skvěle vypadá

Elektrický systém používá tři elektromotory

Elektrický systém používá tři elektromotory

Dva se starají o přední nápravu, jeden pohání nápravu zadní

Dva se starají o přední nápravu, jeden pohání nápravu zadní

Celkem má řidiči k dispozici 360 kW (490 k)

Celkem má řidiči k dispozici 360 kW (490 k)

Dojezd tohoto elektromobilu by měl dosahovat na 500 km

Dojezd tohoto elektromobilu by měl dosahovat na 500 km

Další elektromobil ukazuje Pininfarina. Koncept H2 Speed ale získává elektrickou energii z vodíku

Další elektromobil ukazuje Pininfarina. Koncept H2 Speed ale získává elektrickou energii z vodíku

H2 Speed je zase o něco výkonnější a rychlejší. Soustava dvou elektromotorů disponuje výkonem 370 kW (503 k)

H2 Speed je zase o něco výkonnější a rychlejší. Soustava dvou elektromotorů disponuje výkonem 370 kW (503 k)

Maximální rychlost dosahuje na 300 km/h, akcelerace 0-100 km/h je záležitostí na 3,4 s

Maximální rychlost dosahuje na 300 km/h, akcelerace 0-100 km/h je záležitostí na 3,4 s

Pořád to ale není nic proti tomu, s čím dorazila chorvatská společnost Rimac

Pořád to ale není nic proti tomu, s čím dorazila chorvatská společnost Rimac

Její sériová verze dřívějšího konceptu pracuje rovnou se čtyřmi elektromotory

Její sériová verze dřívějšího konceptu pracuje rovnou se čtyřmi elektromotory

Parametry jsou ohromující: 800 kW (1088 k) a 1600 Nm

Parametry jsou ohromující: 800 kW (1088 k) a 1600 Nm

Dynamika má být možná ještě více ohromující. 0-100 km/h za 2,6 s, 0-300 km/h za 14,2 s

Dynamika má být možná ještě více ohromující. 0-100 km/h za 2,6 s, 0-300 km/h za 14,2 s

Rimac také pracuje s unikátním systémem pohonu všech kol, kdy každé může zabírat nezávisle na ostatních a to se z pohledu jízdních vlastností velice hodí

Rimac také pracuje s unikátním systémem pohonu všech kol, kdy každé může zabírat nezávisle na ostatních a to se z pohledu jízdních vlastností velice hodí

Tohle auto navíc míří do výroby, vznikne osm kusů

Tohle auto navíc míří do výroby, vznikne osm kusů

Společnost nanoFlowcell AG už nějakou dobu vozí po autosalonech model Quant

Společnost nanoFlowcell AG už nějakou dobu vozí po autosalonech model Quant

Nejnovější verze Quant FE dorazila také do Ženevy

Nejnovější verze Quant FE dorazila také do Ženevy

Tentokrát má být elektrická energie získávána ze systému přečerpávání eletrolytu

Tentokrát má být elektrická energie získávána ze systému přečerpávání eletrolytu

Koncept údajně nabídne 802 kW (1090 k)

Koncept údajně nabídne 802 kW (1090 k)

Kvůli vyšší hmotnosti ale nedosahuje takové dynamiky jako Rimac. Na stovce je o dvě desetiny sekundy pomaleji

Kvůli vyšší hmotnosti ale nedosahuje takové dynamiky jako Rimac. Na stovce je o dvě desetiny sekundy pomaleji

Třeba DS ukazuje koncept E-Tense, které disponuje výkonem 300 kW (402 k)
Vůz má být velmi svižný. Na 100 km/h dosprintuje už za 4,5 s, nicméně v Ženevě lze potkat i podstatně rychlejší elektrická kupé
Jedno takové vystavuje na svém stánku Italdesign
Koncept GTZero především skvěle vypadá
23
Fotogalerie

Ženeva 2016 živě: 5 elektrických kupé, která dají dohromady 2632 kW

Ženevský autosalon je přehlídkou také méně známých značek a hlavně ukázkou toho, že někteří do budoucna počítají s elektrickým pohonem i pro vysoce výkonné sportovní automobily. Zde je pět ženevských elektrických kupé, která svými výkony poskládají dohromady 2632 kW (3580 k).

Náš seznam začneme zlehka konceptem značky DS. Ta ukazuje kupé E-Tense, které pracuje s elektromotorem o výkonu 300 kW (402 k) a jehož točivý moment dosahuje na 516 Nm. E-Tense má zvládnout sprint na 100 km/h za 4,5 s a maximálně může jet 250 km/h. Dojezd na jedno nabití slibuje Citroën (respektive DS) dlouhý 310 km mimo město, respektive 360 km po městě.

ds_4.jpgds_2.jpgds_3.jpg
Elektrické sportovní kupé dovezla do Ženevy například značka DS. Koncept E-Tense disponuje výkonem 300 kW (402 k)

Zajímavější koncept elektrického sportovního automobilu je k vidění na stánku společnosti Italdesign. Ta dovezla GTZero, které pracuje hned s trojicí elektromotorů. Dva pohání přední nápravu a jeden se stará o nápravu zadní.

Celkový výkon systému je 360 kW (490 k), maximální rychlost ale pořád dosahuje na 250 km/h. Nicméně dojezd by se měl pohybovat kolem 500 km. Čas potřebný pro zrychlení na 100 km/h u toho téměř pětimetrového automobilu Italdesign neudává.

gt_zero_1.JPGgt_zero_3.JPGgt_zero_4.JPGgt_zero_5.JPGgt_zero_7.JPGgt_zero_6.JPG
O něco výkonnější elektromobil ukazuje Italdesign. Jmenuje se GTZero, má dva elektromotory a výkon 360 kW (490 k). A také velmi dobře vypadá 

Svůj příspěvek do této kategorie přivezla také společnost Pininfarina. Koncept H2 Speed pracuje s dvojicí synchronních elektromotorů, přičemž celkový výkon systému je 370 kW (503 k). Jenže na rozdíl od předchozích dvou jsou zde použity palivové články. Vůz je navíc velmi lehký, takže sprint 0-100 km/h je údajně otázkou 3,4 s, maximální rychlost dosahuje na 300 km/h.

h2_1.JPGh2_3.JPGh2_4.JPG
Pininfarina H2 Speed je pro změnu vodíkový elektromobil. Tentokrát se bavíme o výkonu 370 kW (503 k)

Ty nejvýkonnější elektromobily ale hledejte někde jinde. Chorvatská společnost Rimac Automobili totiž dorazila s modelem One, který pracuje dokonce se čtyřmi elektromotory, přičemž každý pohání jedno kolo. Celkem má řidič k dispozici 800 kW (1088 k) a 1600 Nm.

Zde se už bavíme o zrychlení na 100 km/h pod tři sekundy (2,6 s). Sprint 0-300 km/h proběhne na 14,2 s. Pohon všech kol s nezávisle pracujícími motory pak dává velké možnosti z pohledu distribuce výkonu a jízdních vlastností. Dohromady vznikne osm exemplářů.

rimac_1.JPGrimac_2.JPGrimac_3.JPGrimacc_1.jpgrimacc_2.jpgrimacc_3.jpg
Vůbec nejrychlejší elektromobil ukazuje chorvatská společnost Rimac. Její kupé One má rovnou čtyři elektromotory, výkon 800 kW (1088 k), stovku umí za 2,6 s a bude se vyrábět

Ještě výkonnější (ale nikoliv rychlejší) vůz prezentuje společnost nanoFlowcell AG. Ta v Ženevě vystavuje nejnovější verzi konceptu Quant FE, kde písmeno E v názvu znamená slovo Evolution. Zde se pro změnu získává elektrická energie systémem přečerpávání elektrolytu. Dohromady má řidič k dispozici 802 kW (1090 k), stovka proběhne za 2,8 s a maximální rychlost leží za hranicí 300 km/h. 

quant fe_5.jpgquant fe_4.jpgquant fe_1.jpgquant fe_2.jpgquant fe_3.jpg

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud