Máme pro vás první skutečné snímky nové studie sportovního vozu Kia pro detroitský NAIAS. Zklamaní nebudete.
Automobilka Kia nám podobu své novinky naznačila třemi postupně uvolněnými snímky, jež jsme pro vás nakonec dali dohromady minulý čtvrtek. Nyní se můžete podívat na to, jak auto vypadá ve skutečnosti. Kontroverzní přijetí zřejmě čeká poněkud těžkopádnou, nevyhraněnou stylizaci zadní části karoserie, nicméně příď vozu rozhodně zaujme. Dominantní, přesto jednoduchá maska chladiče typického tvaru je po stranách doplněna svisle navrženými světlomety LED, jejichž žebrování se opakuje v průhledových krytech sloupků A.
Kia GT4 Stinger: čerstvá studie pro autosalon v Detroitu
Pochvalu zaslouží zdůrazněné blatníky předních i zadních kol, jež dávají vzpomenout na klasické kompaktní sportovní vozy šedesátých a sedmdesátých let, i ostře zaříznutá linie bočního zasklení. Kapota nese pár ventilačních otvorů, další najdeme před zadními koly, ovšem je možné, že by mohlo jít o atrapy. Interiér vyniká čtveřicí anatomicky tvarovaných sedadel s integrovanými opěrkami hlav a palubní deska s tradičními červenými prvky působí jednoduchým a přehledným dojmem.
O pohon modelu Kia GT4 Stinger se stará zážehový čtyřválec 2,0 T-GDi s přeplňováním a výkonem 320 koní (235 kW), jenž bude svůj točivý moment posílat na kola zadní nápravy skrze „těsně odstupňovanou“, manuálně řazenou šestistupňovou převodovku. Prototyp dostal žluté lakování odstínem Ignition a výkonnou brzdovou soustavu s dvoudílnými, odvrtávanými kotouči Brembo Gran Tourismo a čtyřpístkovými třmeny.
Interiér vyniká třeba průhledovými sloupky A
Dvacetipalcová kola s centrální maticí a strukturou kombinující hliníkovou slitinu s uhlíkovými kompozity obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero zatím neupřesněného rozměru. Podvozek má vynikat všemi koly zavěšenými na párech lichoběžníkových závěsů.