Ladičská firma ABT Sportline pokročila ve vývoji svých paketů pro Audi A4. A takhle to dopadlo.
Na samotném sklonku roku 2011 automobilka Audi představila svoji pro rok 2012 modernizovanou řadu A4 a již v lednu roku následujícího přispěchali pánové z ABT Sportsline s první sadou stylistických modifikací a nástřelem předběžných hodnot pro upravené motory. Nyní již můžeme být konkrétnější, takže je třeba hned předem upozornit, že prvotní, rok staré nástřely byly poněkud přehnaně velkorysé.
Audi A4 Avant v nejnovější sadě úprav ABT Sportline
Jak jistě pozorný čtenář vyčte z našeho dříve publikovaného článku, výkonové parametry jsou ve skutečnosti poněkud méně působivé, byť stále velmi slušné. Třeba zážehový agregát 3,0 V6 TFSI po kúře u ABT Sportline posílí o 108 koní (79 kW) na „pouhých“ 380 koní (279 kW) a jeho točivý moment naroste o rovných 100 Nm na výsledných 500 Nm.
Jádrem nových úprav ABT pro Audi A4 jsou modifikace pohonných jednotek, úprav si všimneme také uvnitř vozu či na litých kolech
Ze čtyřválců se oproti tomu konstruktérům ABT podařilo vykřesat přibližně tolik, co původně slibovali, takže výkony motorů 1,8 a 2,0 TFSI lze navýšit na 211, resp. 270 koní (155/199 kW). Pokud jde o vznětový třílitr TDI, tam naopak u ABT překonali své předchozí proklamace. Ačkoli původně slibovali 282 koní (207 kW), nakonec se dostali až na 300 koní (221 kW). Z normálního dvoulitru o výkonu 140 koní (103 kW) vám pak vyždímají 205 koní (151 kW).
V nové sadě doplňků si všimneme hlavně mírně upravené sady aerodynamických prvků zahrnujících přední a zadní nárazník, prahové obklady a falešné ventilační otvory za předními koly. Dále si lze u ABT Sportline připlatit ještě za tužší pérování, upravené výfuky nebo nově stylizované lité ráfky s průměrem 19 a 20 palců.