Golf R Plus si můžete představit, jako koncept R400, který se představil v současné generaci modelu.

Golf R Plus si můžete představit, jako koncept R400, který se představil v současné generaci modelu.

Malý zádrhel je ale v tom, že i když se vůz vyvíjí, tak ještě není schválen pro výrobu. Nicméně projekt má zelenou i od Herberta Diesse, šéfa Volkswagenu.

Malý zádrhel je ale v tom, že i když se vůz vyvíjí, tak ještě není schválen pro výrobu. Nicméně projekt má zelenou i od Herberta Diesse, šéfa Volkswagenu.

Pokud to tedy vyjde měl by nejostřejší Golf všech dob brázdit silnice do dvou let.

Pokud to tedy vyjde měl by nejostřejší Golf všech dob brázdit silnice do dvou let.

Alespoň tak to tvrdí zaměstnanci Volkswagenu. Nebo aby to bylo ještě přesnější: „Nejextrémnější Golf všech dob“.

Alespoň tak to tvrdí zaměstnanci Volkswagenu. Nebo aby to bylo ještě přesnější: „Nejextrémnější Golf všech dob“.

Golf R dostane ještě další nástavbu, která se stane vrcholem potravního řetězce Volkswagenu. Chce si totiž vyšlápnout na vozy z hot-hatchové elity, které svou dynamikou připomínají ještě nedávné supersporty.

Golf R dostane ještě další nástavbu, která se stane vrcholem potravního řetězce Volkswagenu. Chce si totiž vyšlápnout na vozy z hot-hatchové elity, které svou dynamikou připomínají ještě nedávné supersporty.

Obě  eRka  se vyvíjejí současně v hlavním vývojovém středisku automobilky.

Obě eRka se vyvíjejí současně v hlavním vývojovém středisku automobilky.

Malý zádrhel je ale v tom, že i když se vůz vyvíjí, tak ještě není schválen pro výrobu. Nicméně projekt má zelenou i od Herberta Diesse, šéfa Volkswagenu.
Pokud to tedy vyjde měl by nejostřejší Golf všech dob brázdit silnice do dvou let.
Alespoň tak to tvrdí zaměstnanci Volkswagenu. Nebo aby to bylo ještě přesnější: „Nejextrémnější Golf všech dob“.
7
Fotogalerie

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby

Možnosti současné generace Volkswagenu Golf údajně nekončí u verze R. Kam až lze s tímto hatchbackem zajít, to automobilka chtěla ukázat na autosalonu v Pekingu pomocí konceptu Golf R 400. Jak název napovídá, pod kapotou je motor o výkonu 400 koní, nechybí pohon všech kol a dost zajímavá dynamika. Navíc se objevily zprávy o tom, že Volkswagen tohle auto opravdu pošle do výroby.

Golf R 400 používá dvoulitrový čtyřválec, který dosahuje na maximální výkon 400 koní při 7200 ot./min. V rozmezí od 2400 do 6000 ot./min je k dispozici točivý moment 450 Nm. V kombinaci s relativně nízkou hmotností (1420 kg) a pohonem 4Motion zvládne tento vůz stovku za 3,9 s, přičemž maximálně se rozjede na 280 km/h, což je hranice daná omezovačem.

Na rozdíl od Golfu R je koncept nižší o 20 mm, stejnou hodnotu pak nabrala na každé straně šířka. Vůz stojí na devatenáctipalcových kolech. O patřičnou stabilitu jízdy se postará řada asistentů v čele se systémy EDS a XDS.

Se zajímavou zprávou související s tématem Golfu R 400 pak přišel britský Car and Driver. Podle něj totiž nezůstane pouze u konceptu, ale v plánu je sériová výroba. Řekl to údajně šéf vývoje Heinz-Jakob Neusser. Pokud se tak stane, získá Volkswagen pro sebe titul nejvýkonnějšího sériově vyráběného dvoulitru na trhu. Ten aktuálně drží Mercedes, přičemž výkon jeho motoru dosahuje na 360 koní.  

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud