Že bude Škoda šetřit i na vnitřním obložení schránek v přístrojové desce (před spolujezdcem a levým kolenem řidiče), to bychom nečekali.  Foto: Archiv

Že bude Škoda šetřit i na vnitřním obložení schránek v přístrojové desce (před spolujezdcem a levým kolenem řidiče), to bychom nečekali.  | Foto: Archiv

Schránka pro mobilní telefon pod panelem klimatizace byla až dosud vybavena bočním vedení. Díky němu telefon zůstával na místě. Od modelového roku 2022 už ale lišty ve schránce nenajdete.  Foto: Archiv

Schránka pro mobilní telefon pod panelem klimatizace byla až dosud vybavena bočním vedení. Díky němu telefon zůstával na místě. Od modelového roku 2022 už ale lišty ve schránce nenajdete.  | Foto: Archiv

U Škody Scala a Kamiq na zemní plyn už na víku kufru nenajdete plaketky G-Tec. Kulatá značka s nápisem CNG však na zadním okně zůstane.  Foto: Archiv

U Škody Scala a Kamiq na zemní plyn už na víku kufru nenajdete plaketky G-Tec. Kulatá značka s nápisem CNG však na zadním okně zůstane.  | Foto: Archiv

Škoda Scala a Kamiq dostanou také novou grafiku digitálního přístrojového štítu. Od té stávající se moc lišit nebude. Foto: Archiv

Škoda Scala a Kamiq dostanou také novou grafiku digitálního přístrojového štítu. Od té stávající se moc lišit nebude. | Foto: Archiv

Novinkou u Škody Scala a Kamiq je i volič automatu ze Škody Fabia. Má vyznačené schéma řazení a je potažený kůží.  Foto: Archiv

Novinkou u Škody Scala a Kamiq je i volič automatu ze Škody Fabia. Má vyznačené schéma řazení a je potažený kůží.  | Foto: Archiv

Na krytech motorů vozů koncernu VW už delší dobu nenajdeme loga jednotlivých výrobců Foto: Petr Homolka

Na krytech motorů vozů koncernu VW už delší dobu nenajdeme loga jednotlivých výrobců | Foto: Petr Homolka

Volkswagen Golf v nové generaci přišel o plynovou vzpěru kapoty. Tu nově podepírá drát.  Foto: Petr Homolka

Volkswagen Golf v nové generaci přišel o plynovou vzpěru kapoty. Tu nově podepírá drát.  | Foto: Petr Homolka

Elektrické stahování oken v modelech ID.3 a ID.4 je také zvláštní výmysl. U řidiče jsou pouze dvě tlačítka a mezi ovládáním předních a zadních oken je nutné přepínat. Foto: Petr Homolka

Elektrické stahování oken v modelech ID.3 a ID.4 je také zvláštní výmysl. U řidiče jsou pouze dvě tlačítka a mezi ovládáním předních a zadních oken je nutné přepínat. | Foto: Petr Homolka

Roleta pro zakrytí středových držáků na kelímky už je u golfu přežitek a kryt 12V zásuvky vypadá jako víčko lahve oleje na smažení Foto: Ondřej Kroutil

Roleta pro zakrytí středových držáků na kelímky už je u golfu přežitek a kryt 12V zásuvky vypadá jako víčko lahve oleje na smažení | Foto: Ondřej Kroutil

K oběma kitům mimochodem dílna přidává v ceně i znaky BSR na karoserii a hlavně záruku na samotnou úpravu jednotky a taky záruku na pohonné ústrojí... Foto: Archiv

K oběma kitům mimochodem dílna přidává v ceně i znaky BSR na karoserii a hlavně záruku na samotnou úpravu jednotky a taky záruku na pohonné ústrojí... | Foto: Archiv

Scala tedy nyní začíná se slabší verzí 1.0 TSI na částce 397.900 Kč, silnější verze tříválce (85 kW/116 k) je nyní dostupná od 417.900 Kč, a čtyřválec 1.6 TDI (85 kW/116 k) zdražil o 11 tisíc na základních 457.900 Kč. Foto: Archiv

Scala tedy nyní začíná se slabší verzí 1.0 TSI na částce 397.900 Kč, silnější verze tříválce (85 kW/116 k) je nyní dostupná od 417.900 Kč, a čtyřválec 1.6 TDI (85 kW/116 k) zdražil o 11 tisíc na základních 457.900 Kč. | Foto: Archiv

Za toto vyladění si BSR účtuje 20753 Kč. K úpravě opět dochází připojením PPC jednotky do diagnostické zástrčky OBD a instalací nového softwaru. Foto: Archiv

Za toto vyladění si BSR účtuje 20753 Kč. K úpravě opět dochází připojením PPC jednotky do diagnostické zástrčky OBD a instalací nového softwaru. | Foto: Archiv

Výhradně přitom pro přeplňované benzinové čtyřválce 1.5 TSI, které najdete v obou modelech škodovky. Foto: Archiv

Výhradně přitom pro přeplňované benzinové čtyřválce 1.5 TSI, které najdete v obou modelech škodovky. | Foto: Archiv

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Foto: David Rajdl

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG | Foto: David Rajdl

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Foto: David Rajdl

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG | Foto: David Rajdl

Schránka pro mobilní telefon pod panelem klimatizace byla až dosud vybavena bočním vedení. Díky němu telefon zůstával na místě. Od modelového roku 2022 už ale lišty ve schránce nenajdete.  Foto: Archiv
U Škody Scala a Kamiq na zemní plyn už na víku kufru nenajdete plaketky G-Tec. Kulatá značka s nápisem CNG však na zadním okně zůstane.  Foto: Archiv
Škoda Scala a Kamiq dostanou také novou grafiku digitálního přístrojového štítu. Od té stávající se moc lišit nebude. Foto: Archiv
Novinkou u Škody Scala a Kamiq je i volič automatu ze Škody Fabia. Má vyznačené schéma řazení a je potažený kůží.  Foto: Archiv
15
Fotogalerie

Škoda šetří tam, kde to není hned vidět. Vozy Scala a Kamiq přišly o chytrá řešení

Každá ušetřená koruna znamená při velkém počtu vyrobených vozů velkou úsporu. Někdy si ale říkáme, jestli to za to automobilkám opravdu stojí…

Každé auto prochází v průběhu života řadou změn, které na první pohled nemusejí být vidět. Mění se výbava, z nabídky mohou mizet vybrané odstíny laku karoserie, upravují se kombinace motorů a převodovek a tak dále. K takovým zásahům obvykle dochází v rámci přechodu na nový modelový rok a v oficiálních tiskových zprávách se obvykle dočtete hlavně to, co je pro zákazníka přínosem.

Škodovky přecházejí na modelový rok 2022 v těchto dnech. U octavie to znamená třeba rozšíření nabídky o derivát RS 120 let motorsport nebo zveřejnění cen linie Sportline. Změny nastaly také u modelů Scala a Kamiq. Mají novou grafiku digitálního přístrojového štítu, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu má už vstupní výbava Ambition, volič převodovky DSG má vždy kožený potah a označení P-R-N-D/S je na samotné hlavici a v paletě barev přibyl oranžový lak Phoenix známý z nové fabie.

Je tady ale pár věcí, které u scaly a kamiqu nepotěší. Že už u verzí na zemní plyn nenajdeme plaketu G-Tec na víku kufru, asi nikoho mrzet nebude, že ale bude Škoda šetřit i na vnitřním obložení schránek v přístrojové desce (před spolujezdcem a levým kolenem řidiče), to bychom nečekali. Obložení chybí také u SUV Karoq. Možná vám to připadá jako hloupost, ale i ten kousek filcu (nebo co to bylo za materiál) má tlumicí vlastnosti a zamezuje tomu, abyste o věcech uložených v přihrádkách věděli po každém přejetí větší nerovnosti.

Vyrobit si vlastní obložení schránek nebude až takový problém, u modelů Scala a Kamiq to ale není všechno. Na mysli máme schránku pro mobilní telefon pod panelem klimatizace, která byla až dosud vybavena bočním vedením. Díky nízkým lištám zůstával telefon na svém místě i v prudkých zatáčkách, a navíc nechyběla vychytávka v podobě přerušení vedení pro umístění nabíjecího kabelu. Prostor mezi lištami byl navíc dost široký a pobral i větší mobilní telefony v ochranných krytech. 

V koncernu VW nejsou úsporná řešení ojedinělým jevem. Stačí se podívat pod kapotu, kde už na krytech motorů nenajdeme loga jednotlivých výrobců. Nemusí ale jít pouze o změny v rámci přechodu na nový modelový rok. U golfu nenajdete přihrádku před levým kolenem řidiče, roleta pro zakrytí středových držáků na kelímky už je zřejmě také přežitek a kryt 12V zásuvky vypadá jako víčko lahve oleje na smažení. Elektrické stahování oken v modelech ID.3 a ID.4 je také zvláštní výmysl. U řidiče jsou pouze dvě tlačítka a mezi ovládáním předních a zadních oken je nutné přepínat.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud