Jednou za čas se v aukcích i mez těmi nejznámějšími a nejdražšími klasikami objeví auto, které naprosto vystupuje z davu. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Jednou za čas se v aukcích i mez těmi nejznámějšími a nejdražšími klasikami objeví auto, které naprosto vystupuje z davu. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Jedním takovým je i tento exemplář Lamborghini Miura P400 S v nadcházející aukci RM Sotheby´s v kalifornském Monterey. Model z roku 1971 totiž zamíří k novému majiteli s nenalakovanou karoserií. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Jedním takovým je i tento exemplář Lamborghini Miura P400 S v nadcházející aukci RM Sotheby´s v kalifornském Monterey. Model z roku 1971 totiž zamíří k novému majiteli s nenalakovanou karoserií. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Za holými a pouze vybroušenými plechy karoserie této Miury stojí dosti zajímavý příběh. Aukční portál popisuje vůz za „časovou kapsli“, jelikož byl po více jak 40 let uzavřený ve skladu v Kalifornii, čekající na opravu a renovaci. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Za holými a pouze vybroušenými plechy karoserie této Miury stojí dosti zajímavý příběh. Aukční portál popisuje vůz za „časovou kapsli“, jelikož byl po více jak 40 let uzavřený ve skladu v Kalifornii, čekající na opravu a renovaci. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Původním majitelem přitom byla v 70. letech teprve 19letá vysokoškolačka původem z Íránu. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Původním majitelem přitom byla v 70. letech teprve 19letá vysokoškolačka původem z Íránu. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Vlivní rodiče studentky Kalifornské univerzity v Berkeley si novou Miuru převzali přímo u Lamborghini v Itálii. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Vlivní rodiče studentky Kalifornské univerzity v Berkeley si novou Miuru převzali přímo u Lamborghini v Itálii. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Právě u jejich dcery studující v USA však nakonec auto zůstalo ve vlastnictví další dva roky, navzdory plánům rodičů vůz v Kalifornii prodat. Studentkou pravidelně používaný supersport byl poté lehce nabourán. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Právě u jejich dcery studující v USA však nakonec auto zůstalo ve vlastnictví další dva roky, navzdory plánům rodičů vůz v Kalifornii prodat. Studentkou pravidelně používaný supersport byl poté lehce nabourán. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Ačkoliv se na přídi Miury nejednalo o kdovíjak rozsáhlé poškození, pro tehdejší karosárny na západním pobřeží USA byla oprava složitě tvarované a jednolité hliníkové přídě Miury výzva. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Ačkoliv se na přídi Miury nejednalo o kdovíjak rozsáhlé poškození, pro tehdejší karosárny na západním pobřeží USA byla oprava složitě tvarované a jednolité hliníkové přídě Miury výzva. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Stále čekajíc na opravu, auto bylo po delší době prodáno majiteli karosárny v San Mateo, který na voze už dříve prováděl menší práce a plánoval navrátit Miuru do původního a pojízdného stavu. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Stále čekajíc na opravu, auto bylo po delší době prodáno majiteli karosárny v San Mateo, který na voze už dříve prováděl menší práce a plánoval navrátit Miuru do původního a pojízdného stavu. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Dokumenty z roku 1977 dokonce ukazují nákup originálních dílů od Lamborghini, přesto se ale projekt opravy Miury nakonec nikdy neposunul kupředu. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Dokumenty z roku 1977 dokonce ukazují nákup originálních dílů od Lamborghini, přesto se ale projekt opravy Miury nakonec nikdy neposunul kupředu. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

A v tomto nedokončeném stavu bylo auto odloženo dalších více jak 40 let. Až v roce 2019 ho odkoupil jistý nadšenec, který Miuru svěřil do péče specialistů z dílen Beckman Metal Work a Morgan Images. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

A v tomto nedokončeném stavu bylo auto odloženo dalších více jak 40 let. Až v roce 2019 ho odkoupil jistý nadšenec, který Miuru svěřil do péče specialistů z dílen Beckman Metal Work a Morgan Images. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Právě u Morgan Images nakonec došlo k odstranění zbytku původního bílého laku Miury po opravě přídě, nakonec s volbou majitele nechat vůz v tomto stavu, aby ještě zvýraznil nádherné křivky karoserie od Bertoneho. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Právě u Morgan Images nakonec došlo k odstranění zbytku původního bílého laku Miury po opravě přídě, nakonec s volbou majitele nechat vůz v tomto stavu, aby ještě zvýraznil nádherné křivky karoserie od Bertoneho. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Na budoucím novém majiteli tak koneckonců stojí ono rozhodnutí, zda Miuru v této „nedokončené“ podobě udrží, nebo bude pokračovat s renovací a auto nechá nalakovat. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Na budoucím novém majiteli tak koneckonců stojí ono rozhodnutí, zda Miuru v této „nedokončené“ podobě udrží, nebo bude pokračovat s renovací a auto nechá nalakovat. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Interiér Miury je zachovalý s modrým koženým čalouněním a po technické stránce bylo opraveno či renovováno všechno, co bylo zapotřebí. Dodnes najel tento exemplář s šasi č. 4761 pouze okolo 25.700 kilometrů. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Interiér Miury je zachovalý s modrým koženým čalouněním a po technické stránce bylo opraveno či renovováno všechno, co bylo zapotřebí. Dodnes najel tento exemplář s šasi č. 4761 pouze okolo 25.700 kilometrů. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Společně se zajímavou historií tak RM Sotheby´s očekává, že se Miura vydraží za 1,8 až 2,2 milionu dolarů, tedy v přepočtu asi 38,5 až 47 milionů korun.  Aukce startuje 14. srpna v Monterey  během tamního automobilového týdne. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

Společně se zajímavou historií tak RM Sotheby´s očekává, že se Miura vydraží za 1,8 až 2,2 milionu dolarů, tedy v přepočtu asi 38,5 až 47 milionů korun. Aukce startuje 14. srpna v Monterey během tamního automobilového týdne. | Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s

| Lamborghini Miura P400 S (1971) | Zdroj: RM Sotheby´s

Jedním takovým je i tento exemplář Lamborghini Miura P400 S v nadcházející aukci RM Sotheby´s v kalifornském Monterey. Model z roku 1971 totiž zamíří k novému majiteli s nenalakovanou karoserií. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s
Za holými a pouze vybroušenými plechy karoserie této Miury stojí dosti zajímavý příběh. Aukční portál popisuje vůz za „časovou kapsli“, jelikož byl po více jak 40 let uzavřený ve skladu v Kalifornii, čekající na opravu a renovaci. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s
Původním majitelem přitom byla v 70. letech teprve 19letá vysokoškolačka původem z Íránu. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s
Vlivní rodiče studentky Kalifornské univerzity v Berkeley si novou Miuru převzali přímo u Lamborghini v Itálii. | Lamborghini Miura P400 S (1971) Zdroj:  RM Sotheby´s
33
Fotogalerie

Bude stát majlant. Lamborghini Miura s nelakovanou karoserií míří do aukce

Jak byste očekávali, tato netradičně vypadající Miura má dosti zajímavou historii.

Jednou za čas se v aukcích i mez těmi nejznámějšími a nejdražšími klasikami objeví auto, které naprosto vystupuje z davu. Jedním takovým je i tento exemplář Lamborghini Miura P400 S v nadcházející aukci RM Sotheby's v kalifornském Monterey. Model z roku 1971 totiž zamíří k novému majiteli s nenalakovanou karoserií.

Za holými a pouze vybroušenými plechy karoserie této Miury stojí dosti zajímavý příběh. Aukční portál popisuje vůz za „časovou kapsli“, jelikož byl po více jak 40 let uzavřený ve skladu v Kalifornii, čekající na opravu a renovaci. Původním majitelem přitom byla v 70. letech teprve 19letá vysokoškolačka původem z Íránu.

Vlivní rodiče studentky Kalifornské univerzity v Berkeley si novou Miuru převzali přímo u Lamborghini v Itálii. Právě u jejich dcery studující v USA však nakonec auto zůstalo ve vlastnictví další dva roky, navzdory plánům rodičů vůz v Kalifornii prodat. Studentkou pravidelně používaný supersport byl poté lehce nabourán.

Ačkoliv se na přídi Miury nejednalo o kdovíjak rozsáhlé poškození, pro tehdejší karosárny na západním pobřeží USA byla oprava složitě tvarované a jednolité hliníkové přídě Miury výzva. Stále čekajíc na opravu, auto bylo po delší době prodáno majiteli karosárny v San Mateo, který na voze už dříve prováděl menší práce a plánoval navrátit Miuru do původního a pojízdného stavu.

Dokumenty z roku 1977 dokonce ukazují nákup originálních dílů od Lamborghini, přesto se ale projekt opravy Miury nakonec nikdy neposunul kupředu. A v tomto nedokončeném stavu bylo auto odloženo dalších více jak 40 let. Až v roce 2019 ho odkoupil jistý nadšenec, který Miuru svěřil do péče specialistů z dílen Beckman Metal Work a Morgan Images.

Právě u Morgan Images nakonec došlo k odstranění zbytku původního bílého laku Miury po opravě přídě, nakonec s volbou majitele nechat vůz v tomto stavu, aby ještě zvýraznil nádherné křivky karoserie od Bertoneho. Na budoucím novém majiteli tak koneckonců stojí ono rozhodnutí, zda Miuru v této „nedokončené“ podobě udrží, nebo bude pokračovat s renovací a auto nechá nalakovat.

Interiér Miury je zachovalý s modrým koženým čalouněním a po technické stránce bylo opraveno či renovováno všechno, co bylo zapotřebí. Dodnes najel tento exemplář s šasi č. 4761 pouze okolo 25.700 kilometrů. Společně se zajímavou historií tak RM Sotheby's očekává, že se Miura vydraží za 1,8 až 2,2 milionu dolarů, tedy v přepočtu asi 38,5 až 47 milionů korun. Aukce startuje 14. srpna v Monterey během tamního automobilového týdne.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Doporučujeme

Články odjinud