Kdo by neznal šílence od Hartgeho. S oblibou dávají velké motory do malých modelů, nyní si ale vzali do parády nové BMW M3 Coupe.
Hartge je právě tou dílnou, která se nebojí do malého jedničkového BMW vložit čtyř set koňový osmiválec z předchozího BMW M5 a ještě se tím chlubit. Jenže nyní se pustili do nového BMW M3 Coupé, které má samo o sobě dostatečně velký motor.
Kupodivu není současná úprava nijak zaměřená na brutální nárůst výkonu, ale spíše na styling a mírné zoptimalizování vlastnosti, které eM-trojka poskytuje a má poskytovat.
V prvé řadě je třeba zmínit dvě nové řídící jednotky. První z nich navyšuje maximální rychlost na 291 km/h, tedy na limit daný použitými továrními pneu. Svůj eMkový bavorák tak můžete rozjet o 41 km/h více, než kolik dovolí sériový omezovač. Druhá řídící jednotka pak otevírá prostor až do rychlosti 340 km/h, což je sice výrazně nad možnosti sériového motoru, ale je zde alespoň prostor pro pořádný tuning. Při druhé ECU je pak zapotřebí použit speciální vysokorychlostní pneu Pirreli P Zero.
Tím v podstatě vše technické prozatím končí a přichází na řadu styling. Hartge tak namontoval na auto nová 20" kola s pneu o rozměru 245/30 vpředu a 285/25, nebo 295/25 vzadu. K tomu přidal pár aerodynamických detailů a do interiéru pak dekorace se svým designem.
Cena celého balíku včetně ECU pro rychlost až 340 km/h pak stojí příjemných 6 000 eur, tedy zhruba 150 000 Kč.
Hartge M3 Coupe