Letošní sezóna MotoGP je premiérou zbrusu nového Safety Caru od BMW. Na okruhy mezi motorky totiž vyrazí i nejnovější BMW M8 Competiton.
BMW má v zajišťování Safety Carů pro šampionát MotoGP dlouhou historii. Oficiálním partnerem je v tomto ohledu již od roku 1999. Posledním přírůstkem do flotily speciálních vozů je přitom i nedávno představené BMW M8 Competiton, se kterým si automobilka pro službu na okruzích náležitě vyhrála.
Přehlédnout samozřejmě nejde, auto se vyznačuje klasickými barvami divize M, nechybí mu nutné majáky na střeše i v masce a záď oproti standardu doplňuje masivní karbonové křídlo, přímo z vysloužilého závoďáku M8 GTE.
Pod kapotou nicméně zůstává standardní strojovna verze Competiton. Tedy dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který produkuje výkon 460 kW (625 koní) a točivý moment 750 N.m, ve spolupráci s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou. Zrychlení z nuly na stovku je tak otázkou 3,2 vteřiny, maximální rychlost až 305 km/h.
M8 Competition pak dostalo celou řadu normálně příplatkových dílů M Performance Parts, ale také některé součástky výhradně zvolené pro Safety Car. K vylepšení exteriéru tak ještě patří nový přední splitter, nižší prahy, kapota s dodatečnými zámky, červené rámečky ledvinek, karbonový zadní difuzor, titanový výfukový systém či karbonový kryt motoru.
Uvnitř se nakonec objevil rám místo zadních sedaček, skořepiny Recaro s pásy Schroth, hasicí přístroj, centrální vypínač pro odpojení baterie, karbonové obložení, samozřejmě spínače pro majáky a další nutné maličkosti.
Nové BMW M8 Competition se jako Safety Car ukázalo veřejnosti na očích již o uplynulém víkendu během Velké ceny Rakouska.