Nissan GT-R se postupně stahoval z evropských trhů a nyní nastal čas pro finále v Japonsku. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Nissan GT-R se postupně stahoval z evropských trhů a nyní nastal čas pro finále v Japonsku. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Je až neuvěřitelné, že s postupnými modernizacemi se v nabídce udržel od roku 2007. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Je až neuvěřitelné, že s postupnými modernizacemi se v nabídce udržel od roku 2007. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nissanu se tehdy povedlo mimořádné spojení cenově dostupného  čtyřmístného GT se schopnostmi ostrého supersportu. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nissanu se tehdy povedlo mimořádné spojení cenově dostupného  čtyřmístného GT se schopnostmi ostrého supersportu. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Poslední modelový ročník 2024 se představil na tokijském autosalonu hned ve dvou provedeních umístěných na vrcholu současné nabídky. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Poslední modelový ročník 2024 se představil na tokijském autosalonu hned ve dvou provedeních umístěných na vrcholu současné nabídky. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Obecně omlazené GT-R přináší upravenou masku chladiče s vice lineárním tvarem, nové LED světlomety a mlhovky ve tvaru kostek ledu. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Obecně omlazené GT-R přináší upravenou masku chladiče s vice lineárním tvarem, nové LED světlomety a mlhovky ve tvaru kostek ledu. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Z technických vychytávek stojí za zmínku upravená platforma zavěšení pro kvalitnější jízdní vlastnosti a spoiler na víku kufru. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Z technických vychytávek stojí za zmínku upravená platforma zavěšení pro kvalitnější jízdní vlastnosti a spoiler na víku kufru. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Pro snížení vibrací a hluku dostal motor lépe vyvážené pístní kroužky, ojnice a klikový hřídel Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Pro snížení vibrací a hluku dostal motor lépe vyvážené pístní kroužky, ojnice a klikový hřídel | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Pak už záleží na vašich preferencích. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Pak už záleží na vašich preferencích. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Pokud GT-R plánujete využívat hlavně na rychlé zdolávání delších vzdáleností, oceníte speciální edici T-spec. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Pokud GT-R plánujete využívat hlavně na rychlé zdolávání delších vzdáleností, oceníte speciální edici T-spec. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Její tajemství tkví ve speciálně naladěném odpružení přinášejícím lepší vyvážení mezi komfortem a sportovní tuhostí. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Její tajemství tkví ve speciálně naladěném odpružení přinášejícím lepší vyvážení mezi komfortem a sportovní tuhostí. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3.8 litru využívá standardní naladění na 562 koní, ovšem krotí jej sada karbonových kotoučových brzd. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3.8 litru využívá standardní naladění na 562 koní, ovšem krotí jej sada karbonových kotoučových brzd. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Pro milovníky dravé jízdy s choutkami na víkendy trávené v prostředí závodního okruhu je zde verze Nismo Special. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Pro milovníky dravé jízdy s choutkami na víkendy trávené v prostředí závodního okruhu je zde verze Nismo Special. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Ta je na první pohled poznatelná podle divokého aerodynamického bodykitu. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Ta je na první pohled poznatelná podle divokého aerodynamického bodykitu. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Třešničkou je karbonová kapota s výdechy NACA a široké křídlo na zádi. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Třešničkou je karbonová kapota s výdechy NACA a široké křídlo na zádi. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Motor je dle tradice Nisma naladěn na 591 koní. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Motor je dle tradice Nisma naladěn na 591 koní. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Lepší trakci i přilnavost v zatáčkách zajišťuje mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě a specificky naladěný podvozek. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Lepší trakci i přilnavost v zatáčkách zajišťuje mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě a specificky naladěný podvozek. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

V interiéru najdeme nová karbonová sedadla a ze stejného materiálu je vyrobeno také obložení středového tunelu. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

V interiéru najdeme nová karbonová sedadla a ze stejného materiálu je vyrobeno také obložení středového tunelu. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Není divu, že edice Nismo je dosud nejvýkonnějším provedením řady GT-R. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Není divu, že edice Nismo je dosud nejvýkonnějším provedením řady GT-R. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Je dobře, že Nissan dopřál svému GT-R důstojný odchod s velkou slávou a osmi verzemi, kde se odrážejí veškeré technické know-how získané během dlouhých let vývoje. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Je dobře, že Nissan dopřál svému GT-R důstojný odchod s velkou slávou a osmi verzemi, kde se odrážejí veškeré technické know-how získané během dlouhých let vývoje. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Novinka do showroomů dorazí letos na jaře. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Novinka do showroomů dorazí letos na jaře. | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Nisssan GT-R 2024 | Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)

Je až neuvěřitelné, že s postupnými modernizacemi se v nabídce udržel od roku 2007. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)
Nissanu se tehdy povedlo mimořádné spojení cenově dostupného  čtyřmístného GT se schopnostmi ostrého supersportu. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)
Poslední modelový ročník 2024 se představil na tokijském autosalonu hned ve dvou provedeních umístěných na vrcholu současné nabídky. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R NISMO spec. 2024)
Obecně omlazené GT-R přináší upravenou masku chladiče s vice lineárním tvarem, nové LED světlomety a mlhovky ve tvaru kostek ledu. Zdroj: Nissan (Nissan GT-R Premium T spec. 2024)
33
Fotogalerie

Nissan GT-R se definitivně loučí dvojicí speciálních edic. Vyhoví cestám na delší vzdálenost i náročným okruhům.

Poslední modelový ročník Nissanu GT-R můžete mít v osmi různých výbavách. Dvě jsou novinkou vyhrazenou pouze pro finální řadu.

Nissan GT-R se postupně stahoval z evropských trhů a nyní nastal čas pro finále v Japonsku. Je až neuvěřitelné, že s postupnými modernizacemi se v nabídce udržel od roku 2007. Nissanu se tehdy povedlo mimořádné spojení cenově dostupného  čtyřmístného GT se schopnostmi ostrého supersportu. 

Poslední modelový ročník 2024 se představil na tokijském autosalonu hned ve dvou provedeních umístěných na vrcholu současné nabídky. Obecně omlazené GT-R přináší upravenou masku chladiče s vice lineárním tvarem, nové LED světlomety a mlhovky ve tvaru kostek ledu. Z technických vychytávek stojí za zmínku upravená platforma zavěšení pro kvalitnější jízdní vlastnosti a spoiler na víku kufru. Pro snížení vibrací a hluku dostal motor lépe vyvážené pístní kroužky, ojnice a klikový hřídel. Pak už záleží na vašich preferencích.

Pokud GT-R plánujete využívat hlavně na rychlé zdolávání delších vzdáleností, oceníte speciální edici T-spec. Její tajemství tkví ve speciálně naladěném odpružení přinášejícím lepší vyvážení mezi komfortem a sportovní tuhostí. Vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3.8 litru využívá standardní naladění na 562 koní, ovšem krotí jej sada karbonových kotoučových brzd.

Pro milovníky dravé jízdy s choutkami na víkendy trávené v prostředí závodního okruhu je zde verze Nismo Special. Ta je na první pohled poznatelná podle divokého aerodynamického bodykitu. Třešničkou je karbonová kapota s výdechy NACA a široké křídlo na zádi. Motor je dle tradice Nisma naladěn na 591 koní. Lepší trakci i přilnavost v zatáčkách zajišťuje mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě a specificky naladěný podvozek. V interiéru najdeme nová karbonová sedadla a ze stejného materiálu je vyrobeno také obložení středového tunelu. Není divu, že edice Nismo je dosud nejvýkonnějším provedením řady GT-R.

Novinka do showroomů dorazí letos na jaře. Je dobře, že Nissan dopřál svému GT-R důstojný odchod s velkou slávou a osmi verzemi, kde se odrážejí veškeré technické know-how získané během dlouhých let vývoje.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud