Vtisknout duši motorsportu do produkčního vozu bylo od Ferrari tahem na branku. I přes to je ale F50 většinou ve stínu F40. V tomto případě to neplatí.
Londýnská společnost Girardo & Co má na prodej uhrančivé Ferrari F50 po kompletní renovaci v hodnotě 6,3 milionů korun. Jedná se o 180. exemplář ze 349kusové série, který byl vyroben v roce 1996. Vystřídali se na něm dva majitelé a na tachometru je teprve 20 tisíc kilometrů.
Oba předchozí majitelé jsou původem Italové. Tento vůz s číslem podvozku ZFFTA46B000106150 dorazil ihned po výrobě k dealerovi v Modeně, kde si jej 1. srpna 1996 koupil pan Alberto Alberti. Svůj nový vůz si ponechal dlouho a staral se o něj tak dobře, že si jej samotná automobilka v roce 2013 vyžádala, jako exponát na výstavu Auto e Moto d´Epoca.
Zde měl vůz takový úspěch, že si jej Ferrari půjčilo i na speciální akci Ferrari Mondiali na italském okruhu Mugello, kde každoročně slaví své úspěchy. Následně si jej všiml druhý majitel, který dotyčné F50 odkoupil v roce 2015. V květnu roku 2017 byl vůz vystaven na Velké ceně Monaka a ještě téže rok získal prestižní titul Ferrari Classiche Certification.
Současný majitel je známý tím, že vedle sbírání s vozy i závodí. Podle registrační značky AM 710 KX jsme tak dohledali, že vůz na prodej se v roce 2019 účastnil i prestižní akce International Concourse of Elegance u švýcarského zimního střediska Svatý Mořic, kde miliardáři prohání své skvosty na zamrzlém jezeře. Níže tak naleznete video, ve kterém vidíte jezdit i přesně toto auto.
Letošní ročník akce ICE ST. Moritz byl zrušen kvůli koronaviru, stejně jako autosalon v Ženevě.
Na konci téhož roku šlo Ferrari do oficiálního servisu Autoofficina Bonini Carlo, který sídlí kousek nad Modenou. Zde prošlo kompletní renovací, která se dotkla každého detailu. O její náročnosti svědčí i výše zmíněná částka 6,3 milionů korun.
Ferrari F50 vzniklo k 50. výročí značky a konstruktéři se mu snažili vtisknout duši monopostů královny motorsportu. I z toho důvodu nemá žádný posilovač řízení, nebo ABS. Ferrari tak slibovalo jedinečný puristický zážitek. Na přístrojové desce najdete jen tři výdechy ventilace, která se ovládá dvěma skromnými otočnými ovladači za řadící pákou.
Za sedadly, a před dvěma obrovskými gumovými válci s rozměry 335/30 R18, je atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 4,7 litru, která dává v 8500 otáčkách za minutu výkon 382 kW. Dle údajů od automobilky byl motor přes šestistupňovou manuální převodovku schopný roztlačit 1230 kg vážící auto až na 325 km/h.
Na fotografiích si všimněte neuvěřitelného citu pro detail, který je vidět hlavně pod kapotou. Cena je dostupná na poptávku. Obdobný vůz s 22.000 najetými kilometry se prodává v Anglii za v přepočtu 55 milionů korun. Cena tohoto kousku tak bude velmi podobná.